Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-06 09:57
Wil af en toe buiten tv gaan kijken vanaf mijn loungeset. Enig plek voor bevestiging is een vierkante stenen pilaar van de overkapping. Echter hier kan ik qua weer/ regen niet permanent een tv hangen.

Zijn er ook tv beugels waar je met weinig moeite (10-20 seconde werk) een tv inhangt en weer snel kan opbergen?

Hoop dat er zo iets is, komt Google kwam ik weinig tegen...

Daarna denken over hoe ik coax/utp daar krijg voor Ziggo/xbmc. Ook zoekende maar de kleinste mediaplayer voor full hd/ xbmc... Of gewoon iPad met xbmc...1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:11
Bij de Ikea :)

Hun tv-beugels zijn eigenlijk gewoon een ijzeren rail waar je je tv overhangt met haken...

[edit]
Linkje:
http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/90147936/

[ Voor 25% gewijzigd door Fire69 op 22-07-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wat de COAX-aansluiting betreft, is draadloos misschien een oplossing?

http://www.marmitek.com/n...n/draadloos-tv-kijken.php
Deze categorie biedt oplossingen om alle TV kanalen beschikbaar te maken in een ruimte waar geen antennedoos beschikbaar is.
Draadloos TV, dwars door muren en plafonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Leuke oplossing, maar waarom wil je met een flinke LCD gaan sjouwen? Een beugel kost al gauw 5 tientjes of meer, en die heb je dan dus twee nodig. Een kleine LCD voor d'r bij kost je misschien 150 ballen. Hoef je niet meer te zeulen en loop je ook niet het risico dat je je huiskamer LCD beschadigt etc :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:29
Physix by Vogel's :Y
hangt muurvast, totdat je aan het koortje trekt. Kan je hem er zo vanaf halen. Prijs viel met ook nog mee (te halen bij gamma etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 22 juli 2012 @ 21:33:
Hoef je niet meer te zeulen en loop je ook niet het risico dat je je huiskamer LCD beschadigt etc :)
Uit de TS:
Echter hier kan ik qua weer/ regen niet permanent een tv hangen.
Uitzending Opmerking gemist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
The Eagle schreef op zondag 22 juli 2012 @ 21:33:
Leuke oplossing, maar waarom wil je met een flinke LCD gaan sjouwen? Een beugel kost al gauw 5 tientjes of meer, en die heb je dan dus twee nodig. Een kleine LCD voor d'r bij kost je misschien 150 ballen. Hoef je niet meer te zeulen en loop je ook niet het risico dat je je huiskamer LCD beschadigt etc :)
Er komt een extra 32 inch tv voor buiten. In de winter maanden berg ik hem gewoon op.

Ff alle optie bekijken. Vooral dat vrouw ook snel tv op kan hangen zonder mij er bij.

Draadloos Ziggo... Weet het nog niet. Maar xbmc zit ik te denken aan Apple tv via wifi en geen utp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Fire69 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 21:31:
Bij de Ikea :)

Hun tv-beugels zijn eigenlijk gewoon een ijzeren rail waar je je tv overhangt met haken...

[edit]
Linkje:
http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/90147936/
Bij deze moet ik toch steeds gaan schroeven? Dat wil ik niet, eerder iets waar ik de tv in kan hangen... Of maak ik die haken permanent aan tv vast en stelt het niks voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:01

SA007

Moderator Tweaking
@werk hebben we voor beurzen zelfbouw ophangbeugels.

Pak 2 stukken u profiel, eentje aan de tv met de opening oplaag, een aan de muur met de opening omhoog.
Hang je zo in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Die beugel gaat in de muur en blijft hangen. Die losse cilinders schroef je aan de achterkant van de tv vast. Dan hang je de tv in die beugel. Iets dergelijks heb ik ook van newstar.

pricewatch: Newstar LED-W020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Iva_Bigone schreef op zondag 22 juli 2012 @ 21:33:
Wat de COAX-aansluiting betreft, is draadloos misschien een oplossing?

http://www.marmitek.com/n...n/draadloos-tv-kijken.php

[...]
Dat lijkt me echt bras en dan toch nog 115 euro? En dan alleen scart kwaliteit...

Over jaar ga ik toch over van Ziggo naar KPN met glasvezel en die hebben alleen tv via utp..

Doe nu wel tijdelijk coax met tv met Cam+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

trekker22 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 21:40:
[...]

Er komt een extra 32 inch tv voor buiten. In de winter maanden berg ik hem gewoon op.

Ff alle optie bekijken. Vooral dat vrouw ook snel tv op kan hangen zonder mij er bij.

Draadloos Ziggo... Weet het nog niet. Maar xbmc zit ik te denken aan Apple tv via wifi en geen utp...
Zeg dat er de volgende keer even bij dan, dat er een nieuwe TV komt. Assumtion is the mother of all fuckups, maar wij kunnen niet lezen dat jij een extra TV gaat kopen he ;)

Verder: weet je zeker dat je je vrouw met zo'n ding wilt gaan laten sjouwen? Is een verrijdbaar tafeltje niet veel handiger? Zeker aangezien het om incidenteel TV kijken gaat, zou ik een evt coaxkabel gewoon vanuit de keuken doortrekken oid. Denk je ook aan evt CI+ modules? :)
trekker22 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 21:46:
[...]

Dat lijkt me echt bras en dan toch nog 115 euro? En dan alleen scart kwaliteit...

Over jaar ga ik toch over van Ziggo naar KPN met glasvezel en die hebben alleen tv via utp..

Doe nu wel tijdelijk coax met tv met Cam+
Nogmaals, assumtion is the mother of all fuckups. KPN glasvezel gaat na binnenkomst weliswaar over UTP - maar middels die UTP naar een decoder die het voor jou naar HDMI omzet. Trust me: met een ethernetsignaal kan jouw TV niks ;) Dus alsnog een decoder nodig. Die wil je denk ik niet ook nog eens op je patio hebben ;)

Overigens zou ik aan draadloos coax al helemaal niet beginnen. De naam Marmitek zegt het al: het is net marmelade :P But seriously: ga maar eens reviews of tevreden gebruikers zoeken, ik wens je veel succes ;)

[ Voor 34% gewijzigd door The Eagle op 22-07-2012 21:51 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Anoniem: 93986 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 21:45:
Die beugel gaat in de muur en blijft hangen. Die losse cilinders schroef je aan de achterkant van de tv vast. Dan hang je de tv in die beugel. Iets dergelijks heb ik ook van newstar.

pricewatch: Newstar LED-W020
Is er zoiets ook om de de kopse kant van pilaar voor elkaar te krijgen.... Recht op pilaar is me kijkhoek echt ruk. Dus moet precies schuin op spitse kant van pilaar. Pilaar is 30x30cm.

Zal het wel weer lastig maken hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Das wel lastig ja.

Kijk eens hier anders.

http://tweakers.net/pricewatch/cat/803/muurbeugel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
The Eagle schreef op zondag 22 juli 2012 @ 21:46:
[...]

Zeg dat er de volgende keer even bij dan, dat er een nieuwe TV komt. Assumtion is the mother of all fuckups, maar wij kunnen niet lezen dat jij een extra TV gaat kopen he ;)

Verder: weet je zeker dat je je vrouw met zo'n ding wilt gaan laten sjouwen? Is een verrijdbaar tafeltje niet veel handiger? Zeker aangezien het om incidenteel TV kijken gaat, zou ik een evt coaxkabel gewoon vanuit de keuken doortrekken oid. Denk je ook aan evt CI+ modules? :)

[...]

Nogmaals, assumtion is the mother of all fuckups. KPN glasvezel gaat na binnenkomst weliswaar over UTP - maar middels die UTP naar een decoder die het voor jou naar HDMI omzet. Trust me: met een ethernetsignaal kan jouw TV niks ;) Dus alsnog een decoder nodig. Die wil je denk ik niet ook nog eens op je patio hebben ;)

Overigens zou ik aan draadloos coax al helemaal niet beginnen. De naam Marmitek zegt het al: het is net marmelade :P But seriously: ga maar eens reviews of tevreden gebruikers zoeken, ik wens je veel succes ;)
Nou ik ga het meestal wel ff ophangen, maar idee is dat het simpel moet zijn en rap gedaan. En zo zwaar is een 32 inch tv niet toch... Gewoon met ci module.

Over KPN: dan nog maar eens sterk overwegen als op elke kamer een decoder moet... Niet echt over nagedacht. Was iets van een ci module wel handig voor slaapkamer / buiten. En dan woonkamer leuke hdd decoder. Nog eens twijfelen welke glasvezel aanbieder ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
252stuks:). Ff lekker door bladeren dus;)

Waar ik aan zat te denke is ijzerwerk aan uur waar iets van ijzeren ronde buis omhoog komt. Aan tv een bevestiging waar iets van een ijzeren ring zit die om de buis valt??

Maatwerk??

[ Voor 27% gewijzigd door trekker22 op 22-07-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-06 11:06

mr.paaJ

generatie cmd+z

De meeste beugels zijn gewoon makkelijk verwisselbaar als de boel aanmaal bevestigd is: één deel aan de muur, één deel aan de TV en die hoef je eigenlijk nooit vast te schroeven want dat werkt al op een inschuif/aanhang manier anders is het zo lastig ophangen ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:56
mr.paaJ schreef op zondag 22 juli 2012 @ 23:42:
De meeste beugels zijn gewoon makkelijk verwisselbaar als de boel aanmaal bevestigd is: één deel aan de muur, één deel aan de TV en die hoef je eigenlijk nooit vast te schroeven want dat werkt al op een inschuif/aanhang manier anders is het zo lastig ophangen ;)
Idd. De muurbeugel die aan mijn 'tuinTV' hangt is ook een model wat je er zo op kunt klikken. Officieel doe je er daarna een schroef in om 'm te borgen, zodat ie er niet afvalt als je er lomp tegenaan stoot, maar zonder die schroef hangt ie heel prima.

Nu is mijn TV maar een 19" ding, ik vind 32" te lomp om telkens op te hangen en weg te halen.

Ik heb overigens gewoon een coaxdoosje buiten hangen. (in mijn geval hangt ie wel enigszins verdekt, dus directe regen komt er niet in)

t verschilt wel heel erg per beugel hoe ie gemonteerd wordt, beste is de handleiding even opzoeken of in een fysieke winkel te kijken.

Als je 'm gewoon zonder instelmogelijkheden vlak aan de muur wilt voldoet de meest simpele aan je wensen:

Afbeeldingslocatie: http://www.todotipo.nl/prodimgs/350px/TVS-LCD801B-HQ%20_1.JPG

1 deel aan de TV, 1 deel aan de muur, en dan schuif je de TV zo vanboven erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Afbeeldingslocatie: http://www.bouwshoponline.nl/picture/productfoto/vergroting/335465-34502.jpg+Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.nl/medias/global/ce/8000_8999/8900/8900/8906/890682_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
ja maar dan praktisch uitgevoerd... vooral de bevestiging aan de tv lijkt me het lastigste stuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

huh ? letterlijk in de gaten draaien waar je een beugel ook aan vastmaakt (niet te diep natuurlijk)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-06 16:15
Is helemaal niet zo'n gek idee van Fish, zag laatst ook bij iemand die het zo had opgelost :D
Het kost geen drol, maar verstelmogelijkheden heb je dan weer niet.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
fish schreef op maandag 23 juli 2012 @ 00:34:
huh ? letterlijk in de gaten draaien waar je een beugel ook aan vastmaakt (niet te diep natuurlijk)
ja opzich is dat stuk wel te doen, maar dan moet ik wel iets van een constructie maken waar het in komt te hangen:

Afbeeldingslocatie: http://i1217.photobucket.com/albums/dd396/trekker25/tv.jpg

vierkant is de pilaar. Schuine streep is de tv. Op de plek van de rode rondjes komen de schroeven die in de TV zitten.

Moet ik dus wel iets maken om het er in te hangen....? Zou alleen de bovenste 2 schroeven gebruiken genoeg zijn? Verder krijg ik dan wel een lelijk uitstekende constructie aan de pilaar. Moet ook niet altijd zichtbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

was handig om vantevoren te vermelden

maar in jouw geval zou ik dan een houten bakje maken die ik op soortgelijke wijze zou ophangen

gewoon een beetje fantasie gebruiken

[ Voor 65% gewijzigd door Fish op 23-07-2012 17:28 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-06 11:06

mr.paaJ

generatie cmd+z

Titan 'J', of elke andere beugel die op 32" past en een arm heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door mr.paaJ op 23-07-2012 23:35 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-06 23:08
Daar een 'quick release' plaatje op wat hier boven meerdere malen wordt aangehaald en voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb zelf een beugel Vogel's VFW232, de tv kan je er gewoon inhaken en dan zit die redelijk vast. Hij is er dan ook zo af te tillen. Als je hem muurvast wilt hebben dan moet je een 2tal moeren vastdraaien. Kost een euro of 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
thanks voor alle suggesties, ik ga mee eens verder verdiepen!
Pagina: 1