Toon posts:

Monitor gaat vanzelf aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Samsung P2050 en sinds kort gaat mijn monitor af en toe vanzelf aan. De pc waar het op is aangesloten staat dan uit. Gebeurt gemiddeld 1x per dag denk ik zo en op willekeurige tijden. De aanknop is geen gewone drukknop maar een touchbutton. Helaas zit er geen garantie meer op. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Is er een oplossing?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2012 21:48 ]

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-02 19:24
Heb een workarround voor je probleem, namelijk een stekkerdoos met master en slave aansluitingen. De pc sluit je aan de master aansluiting. Gaat de pc aan, gaat de scherm ook aan. Zet je de pc uit zal de stekkerdoos aan de master aansluiting zien dat het apparaat uitstaat en zal daarbij alle slave aansluitingen zonder stroom zetten. Zo stekkerdoos kost iets van 20 a 25 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Nooit van gehoord maar klinkt op zich niet gek. Ik ga hier zeker naar kijken. Bedankt.

EDIT:
Eigenlijk toch niet zo'n goed idee voor mij want ik laat de pc vaak lang aan staan om te downloaden en dan moet de monitor uit blijven.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2012 23:59 ]

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-02 19:24
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 23:12:
Nooit van gehoord maar klinkt op zich niet gek. Ik ga hier zeker naar kijken. Bedankt.

EDIT:
Eigenlijk toch niet zo'n goed idee voor mij want ik laat de pc vaak lang aan staan om te downloaden en dan moet de monitor uit blijven.
Je kan toch dan ervoor zorgen dat het scherm sneller in standby gaat?

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

[lol modus]

Toevallig geen kat die elke keer langs je monitor loopt? :9 [/lol modus]

On-topic, misschien zit er een vuiltje bij de sensor waardoor de monitor elke keer denkt dat hij aan moet gaan.

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:34
toevallig ikea ledlampen in de buurt?

die dingen zetten bij mij apparatuur aan of uit 8)7 (als de sensor infrarood gebruikt)

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Verwijderd

Topicstarter
THE_FIREFOX schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:19:
[...]

Je kan toch dan ervoor zorgen dat het scherm sneller in standby gaat?
Zou kunnen. Dan gaat die alsnog af en toe aan als de pc aan staat maar dan gaat die weer af na 5 minuten.
LnC schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:42:

On-topic, misschien zit er een vuiltje bij de sensor waardoor de monitor elke keer denkt dat hij aan moet gaan.
Nee dat was het eerste wat ik geprobeerd had. Dat ding schoonmaken.
Speedfightserv schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:44:
toevallig ikea ledlampen in de buurt?

die dingen zetten bij mij apparatuur aan of uit 8)7 (als de sensor infrarood gebruikt)
Nee, maar wel een wii sensor bar. Maar die staat dan altijd uit. Ik ga eens proberen de monitor op een ander kamer te zetten met de stroom erop. Kijken of er iets van storting is.

Tot dus ver denk ik aan een stekkerdoos met master/slave aansluitingen of een stekkeradapter waar een aan/uit knop op zit. Misschien dat ik hem nog even ga openmaken (garantie is er toch al vanaf) maar ik zal daar waarschijnlijk toch niets vinden. Bedankt voor de reacties.

• volton10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-02 16:15
Stel dat dit probleem blijft voorkomen kun je altijd je stekkerdoos uitzetten (indien je deze hebt)
Het is niet de beste oplossing maar misschien wel voor tijdelijk :)
Pagina: 1