Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-10 11:32
In de verder erg leuke vakantie op Mallorca is mijn Samsung Galaxy S2 gestolen, waar ik natuurlijk erg van baal, en hoop nog zoveel mogelijk van de reisverzekering terug te krijgen. De kans dat mijn S2 nog terugkomt acht ik echter zo goed als 0, dus een nieuwe telefoon moet er toch wel komen, ongeacht de hoogte van de uitkering van de verzekering.

Mijn situatie is nu: Een nog lopend Hi abonnement uit de gunstige periode (300/300 + 1,5GB internet voor €30 in de maand, en S2 bijna gratis, maar die heb ik nu niet meer) waarvan ik als het goed is overmorgen een nieuwe simkaart krijg, en waar ik nog minimaal 10 maanden bij "vastzit". Ik weet aan de huidige prijsstelling in ieder geval zeker dat ik NIET ga verlengen na deze 10 maanden bij Hi, maar door laten lopen na het contract is een optie.

Mijn verbruik van de afgelopen maanden is altijd onder de 100/100 geweest, maar niet heel ruim. Het dataverbruik ligt elke maand tussen de 500 en 1000MB.

Dit lijkt misschien allemaal nutteloze informatie, maar dan nu de echte overweging: S2 of S3. Aangezien ik per se KPN netwerk wil, zit ik vast bij een select aantal aanbieders voor SIM only over 10 maanden. Moet ik nu kiezen welke telefoon ik de komende jaren wil. Ik had de S2 eigenlijk ook gekozen met het vooruitzicht om er 3-4 jaar mee te doen (heb ik met de vorige 2 telefoons ook gedaan) Helaas is daar vroegtijdig een eind aan gekomen. Nu de S3 er is, vraag ik mij dus af of het de meerprijs (€557 vs €375) In de zin van toekomstbestendigheid het waard is? De S2 was een bijna perfecte telefoon, met zo nu en dan wat korte accuduur en een wat lage resolutie voor webpagina's, maar voldoet verder eigenlijk aan de eisen die ik nu aan een telefoon stel.

tl;dr:
Ik zou dus graag advies hebben in de trant van android updates (4.1 al niet voor de S2 geloof ik?) speciale functionaliteiten (NFC, nuttig/niet nuttig?). Het verschil in prijs is niet onoverkomelijk, maar moet het wel waard zijn.

Andere toestellen zijn in principe afgevallen (wil er sowieso niet op achteruit gaan), alleen misschien de HTC One S/X nog, maar Swype en het design zijn voor mij bij Samsung toch grote pluspunten.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Tja, als je er zo lang mogelijk mee wilt doen dan zou ik altijd het nieuwste model nemen. Als ik jou was zou ik alleen even kijken of je de S3 prettig vindt (dus of het scherm groot genoeg is of té groot en of je het design mooi vindt (hé, da's ook belangrijk als 'm lang zal houden) en of-ie prettig in de hand ligt).

In andere woorden: probeer een S3 uit en kijk of het voor jou de meerprijs waard is.

NFC vind ik persoonlijk op dit moment nog niet nuttig, maar je weet nooit hoe snel het zal gaan in de smartphone wereld. Dat iedereen opeens Whatsapp zou gebruiken leek een paar jaar geleden ook nog zeer onwaarschijnlijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Uniciteit op 22-07-2012 20:43 ]

• hugoy
Nog één vraag over de S3 die me te binnen schoot dan: Hoe zit het met inbranden? Na een jaar instensief gebruik van de S2 was er op egale kleurvlakken vaak een duidelijk spoor van de notificatiebalk te zien in het scherm, heeft de S3 dit ook?

Qua telefoon grootte kan het me niet groot genoeg zijn eigenlijk, het enige accessoir voor de S2 dat ik had is ook gestolen, dus dat weegt ook niet mee. Ik neig toch wel sterk naar een S3 dan.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik zou de S3 nemen, langer support voor nieuwe Android, en betere support door de community in de zin van Custom ROMs. Veel mensen die de S1 hadden zijn nu over op S3 en de grote community van de S1 heeft de S3 nu (grotendeels).
Niet dat de S2 geen support heeft, maar naar mijn idee iets minder.

Over inbranden, mijn S1 (zelfde type scherm als S3 maar kleiner en minder resolutie) heeft het niet. Of de S3 het heeft, weet ik niet.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Hmm, inbranden, hoeveel mensen denk je dat de S3 een jaar hebben ;).

• hugoy
Sigis schreef op zondag 22 juli 2012 @ 21:26:
Hmm, inbranden, hoeveel mensen denk je dat de S3 een jaar hebben ;).
Dacht ik ook al over na inderdaad, maar als het na de periode dat hij nu uit is al enigszins zichtbaar is, dan is het in ieder geval een reden om hem niet te kopen ;)

In ieder geval allemaal hartelijk dank voor het voorlopige advies, dan zie ik wanneer ik mijn simkaart weer heb welke het wordt, waarschijnlijk de S3 :)

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25
Galaxy Nexus misschien een optie? Verkrijgbaar voor ongeveer € 375. Hogere resolutie scherm dan de SII maar qua raw performance wel iets minder. Grote voordeel is wel dat deze nu al JB heeft en waarschijnlijk beter ondersteund blijft dan de SII en SIII.

• hugoy
Polster schreef op zondag 22 juli 2012 @ 21:38:
Galaxy Nexus misschien een optie? Verkrijgbaar voor ongeveer € 375. Hogere resolutie scherm dan de SII maar qua raw performance wel iets minder. Grote voordeel is wel dat deze nu al JB heeft en waarschijnlijk beter ondersteund blijft dan de SII en SIII.
Ook even overwogen, maar de slechtere camera, ontbreken van de homebutton en slechtere accu zijn voor mij toch iets teveel negatieve punten tov de S2.
Pagina: 1