Geen consistente netwerk snelheden naar PS3; veel te traag

Pagina: 1
Acties:

• Cowabungaa
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-09-2025
Beste mede-Tweakers,

Ik heb sinds vandaag een nogal irriterend probleem met mijn netwerk verbinding met mijn PS3, wireless én wired Ik stream namelijk graag series via mijn PC naar mijn PS3 via PS3 Media Server zodat ik ze mooi op de TV kan bekijken. Dit ging tot voor kort prima; alles onder de 720p kon ik wireless streamen en kreeg ik ongeveer een snelheid van 12 Mb/s, en als ik hoger wilde dan sloot ik de PS3 gewoon op de wired connectie met een snelheid van ongeveer 20 Mb/s.

Gisteren heb ik mijn TV en PS3 naar de huiskamer versleept (nu toch het rijk alleen) en in eerste instantie ging streamen gewoon als vanouds; 12 Mb/s (ongeveer) over wireless. Tot ik de PS3 wired wilde aansluiten, wat daar direct op de router moet. Toen kreeg ik opeens maar een snelheid van 6 Mb/s zodat zelfs 480p video streamen of lager met horten en stoten ging. Terug naar wireless; opeens óók maar 6 Mb/s. Wat eerst dus wel ging ging nu opeens niet meer.

Het rare is dat na een paar keer connection tests uit te voeren, om kijken of er snelheidverschillen waren, ik ook plotseling even 26.5 Mb/s kreeg. Jammer genoeg ging streamen alsnog waanzinnig sloom en de volgende test leverde alweer 6 Mb/s op. Het kwakkelt meestal tussen de 6 en de 9 Mb/s terwijl ik eerst toch echt meer kreeg, zelfs over wireless. Als ik een snelheid test op mijn PC doe, met speedtest.net bijvoorbeeld, krijg ik een download snelheid van ongeveer 50 Mb/s.

Ik heb tot nu toe proberen de router te resetten maar dit mocht niet baten. Het gaat hier om de Cisco EPC3925 die we van UPC huren.

Ik hoop dat iemand weet wat er gaande is!

Verwijderd

heb je wel de router uitgeschakeld,tijdens het verbhinden,aners zou ik die even een reste geven,stekker eruit
En ook je comp ps3 kijk dan of het probleem weg is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2012 20:10 ]