MacBook Air herkent Huawei E173 dongle niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Afgelopen week een 2012 MacBook Air 11" erbij gekocht voor op reis. Gek genoeg werkt mijn T-Mobile internet stick er niet op (huawei e173) De Air herkent hem gewoon niet! Mijn MacBook Pro 15" ziet hem wel! Hij moet deze stick gewoon als schijfstation zien want de benodigde software installeer je vanaf de stick. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:18

Underworld

+1 Inzichtvol

Heb je dit al eens geprobeerd?

[ Voor 30% gewijzigd door Daedalus op 22-07-2012 19:20 . Reden: dat kan ook zonder lmgtfy-link ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:42

WTM

T-mobile internet stick doet het hier ook niet in mijn retina MBP. Herkent 'm niet eens als schijf, net als wat jij zegt.

Bij Apple Store Amsterdam konden ze er bij de Genius balie ook niets mee. Ook geen andere drivers te downloaden van Huawei. T-mobile Nederland lost de klacht ook niet op. "Op een andere computer werkt het wel, dus is het uw probleem". Via Twitter kon/wilde men niet helpen bij T-mobile. In de winkel konden ze me ook niet helpen. De suggestie van Apple om een andere t-mobile stick (nieuwere versie) te proberen in de winkel ging niet op. Ik moest bij T-mobile in de winkel die stick kopen en als die niet zou werken dan is dat jammer voor mij. Mocht het niet terugbrengen en ook niet terplaatse proberen. De zakelijke accountmanager (zakelijk abonnement) kon ook niets proberen.

Oplossing: ik stapte een vodafone winkel uit en vroeg of ze ook een dongle los verkochten die ik mocht proberen. Als het werkte zou ik het kopen, werkt het niet dan niet. Ik zal je vertellen: een dongle van Vodafone werkt perfect, zelfs met die simkaart van T-mobile erin (wel t-mobile settings pluggen). Ik zeg z.s.m. mijn data abonnement bij T-mobile op en switch vermoedelijk naar vodafone data abonnement. Bij vodafone is het nog dagelijks opzegbaar ook nog dat data abonnement.

Ik had verder weinig klachten bij t-mobile (al kan het af en toe best klantvriendelijker!) maar nu was dit voor mij wel genoeg om weg te gaan. Het zal bij de andere vast niet beter zijn, al heb ik dat nog niet ervaren. T-mobile doet gewoon niets om mijn probleem op te lossen. Daarom hoeven ze dus ook niet meer aan mij te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maXXzz
Heb die link geprobeerd en vond dat verhaal over die 64 bits driver. Ik heb die huawei_universal_425_05.pkg geïnstalleerd en nog steeds herkent hij het niet. In het begeleidende verhaal staat dat hij een update van SL naar Lion en toen die problemen kreeg. Mijn MBP draait ook op Lion en heeft het probleem niet. Enkel mijn Air. Hoewel ik het vermoeden heb dat een 2009 MBP met Lion niet op 64 bit draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maXXzz
Nou, problem solved. Althans: ik kan met een dongel internetten. Wel € 60,- verder :X maar goed...

Ben zoals hierboven beschreven achter een Vodafone stick aangegaan. In mijn woonplaats is geen Vodafone winkel dus ben ik naar een Belcompany gegaan. Daar goed geholpen, maar ook hij wist niet zeker of de Vodafone stick ging werken. Uiteindelijk zelfde deal kunnen maken dat als het niet werkt geld terug. Wel € 60 voor een stick (2x zo duur als T-Mobile, maar goed.... nood is hoog en ik kan hem declareren)

Thuisgekomen werd hij direct herkend door de Air. T-Mobile sim erin en gewoon in de netwerk settings van OSX als telefoonnummer *99# ingevoerd en hij werkt. Je kan aanvinken dat je de modemstatus bovenin de menubalk wilt hebben dus kan makkelijk daar de stick aan en uit zetten. Veel beter dan die crappy software die er altijd bij zit!!

Ik heb dus een Vodafone K3770 stick nu. Dit is de stick die normaal gesproken bij een abonnement zit. De software die erop stond wilde überhaupt niet installeren op OSX 10.8 maar deze blijk je niet eens nodig te hebben. Onbelangrijk maar wel leuk: ik vind de wit/rode stick er veel leuker uitzien dan die zwart/grijze T-Mobile :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

maXXzz schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:07:
Nou, problem solved. Althans: ik kan met een dongel internetten. Wel € 60,- verder :X maar goed...

Ben zoals hierboven beschreven achter een Vodafone stick aangegaan. In mijn woonplaats is geen Vodafone winkel dus ben ik naar een Belcompany gegaan. Daar goed geholpen, maar ook hij wist niet zeker of de Vodafone stick ging werken. Uiteindelijk zelfde deal kunnen maken dat als het niet werkt geld terug. Wel € 60 voor een stick (2x zo duur als T-Mobile, maar goed.... nood is hoog en ik kan hem declareren)

Thuisgekomen werd hij direct herkend door de Air. T-Mobile sim erin en gewoon in de netwerk settings van OSX als telefoonnummer *99# ingevoerd en hij werkt. Je kan aanvinken dat je de modemstatus bovenin de menubalk wilt hebben dus kan makkelijk daar de stick aan en uit zetten. Veel beter dan die crappy software die er altijd bij zit!!

Ik heb dus een Vodafone K3770 stick nu. Dit is de stick die normaal gesproken bij een abonnement zit. De software die erop stond wilde überhaupt niet installeren op OSX 10.8 maar deze blijk je niet eens nodig te hebben. Onbelangrijk maar wel leuk: ik vind de wit/rode stick er veel leuker uitzien dan die zwart/grijze T-Mobile :)
Wat raar dat ze (mijn collega's) je een stick van 60 euro hebben aangesmeerd :S
gezien de prepaid versie 20 euro is...
je schrijft wel dat je de abbo-stick-versie hebt gekocht, maar volgens mij hadden ze je net zo goed de prepaid versie kunnen laten kopen, voorzover ik weet zit er geen simlock op. Ik kan me gruwelijk vergissen daarom ga ik zondag wel even de prepaid versie op mijn MacBook Air proberen met een ander kaartje erin.

Overigens fijn dat het opgelost is. Weet ik dat ook weer voor andere klanten.

[ Voor 10% gewijzigd door Underworld op 27-07-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maXXzz
Underworld schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:31:
[...]

Wat raar dat ze (mijn collega's) je een stick van 60 euro hebben aangesmeerd :S
gezien de prepaid versie 20 euro is...
je schrijft wel dat je de abbo-stick-versie hebt gekocht, maar volgens mij hadden ze je net zo goed de prepaid versie kunnen laten kopen, voorzover ik weet zit er geen simlock op. Ik kan me gruwelijk vergissen daarom ga ik zondag wel even de prepaid versie op mijn MacBook Air proberen met een ander kaartje erin.

Overigens fijn dat het opgelost is. Weet ik dat ook weer voor andere klanten.
Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik zelf voor de abbo stick gekozen heb. De prepaid stick is een ouder type en de abbo stick een recenter model. De kans dat het met de abbo stick ging lukken leek mij dus groter. Wist trouwens niet dat het verschil in prijs zo groot was, maar goed.... Het werkt! Post hier nog maar even voor anderen of de goedkopere stick ook werkt.

Met welke Air ga jij het proberen dan? Mijn E173 heb ik in een 2011 Air geprobeerd en daar deed ie het wel in. In de 2012 Air die sinds een aantal weken uit is deed ie het dus niet. Denk dat dit door de USB 3.0 poorten komt.

[ Voor 9% gewijzigd door maXXzz op 27-07-2012 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Het is exact dezelfde stick, de prepaid versie is ook de K3770.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maXXzz
Underworld schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:08:
Het is exact dezelfde stick, de prepaid versie is ook de K3770.
shit.... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Waarom een USB stick en geen mifi? Werkt altijd, geen drivers nodig en je kan er met 5 apparaten tegelijk op...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Herko_ter_Horst schreef op zondag 29 juli 2012 @ 13:46:
Waarom een USB stick en geen mifi? Werkt altijd, geen drivers nodig en je kan er met 5 apparaten tegelijk op...
Inderdaad, ook een oplossing ik weet alleen niet hoe de compatibiliteit met Apple is, zelf wel eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb zelf een Huawei E5830 (T-Mobile branded) mifi gehad die het prima deed. Ik heb nu een Huawei E586 die het ook prima doet (al gebruik ik sinds Vodafone het officieel toestaat nu meestal mijn iPhone 4S als hotspot).

Een mifi is gewoon een draadloos accesspoint. Dus zolang het geen Experiabox is... ;)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Is het eigenlijk mogelijk om de WiFi mini-PCI kaart te vervangen door een UTRAN kaart? Dan vervalt uiteraard de mogelijkheid om nog WiFi netwerken te gebruiken, maar ik heb zelf niets aan zo'n Air zonder UTRAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maXXzz
Underworld schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:59:
[...]

Inderdaad, ook een oplossing ik weet alleen niet hoe de compatibiliteit met Apple is, zelf wel eens geprobeerd?
Ik heb een mifi en ik vind het een onding. Vergeet hem altijd op te laden, de accu houdt het korter uit dan MBA+dongel en hij past nauwelijks in m'n broekzak. Ohja, en als ik er al aan gedacht heb om hem op te laden is ie altijd alsnog leeg omdat ie altijd per ongeluk aan gaat in m'n tas.

Werkt overigens prima op een Mac, alleen niet via USB.
Pagina: 1