Acer Netbook op Toshiba TV via HDMI

Pagina: 1
Acties:

• kitao
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-01 15:31
Materiaal :

1) Netbook Acer One D270
2) Toshiba TV 42C3502PG
3) HDMI kabeltje goedkope uitvoering (12 euro, 5 m lang)

Probleem :

Na echt heel lang zoeken eindelijk de netbook in beeld kunnen krijgen op de tv.
So far so good, :)

Echter, via controlpanel en resolutie instellen lukt het me echt niet om zowel het beeldscherm op de netbook én op de tv in beeld te krijgen.
Het is een of/of situatie : beeld op netbook geeft tegelijkertijd geen beeld op tv en andersom.
Ruim een uur zitten gokken met allerlei mogelijkheden maar kom er niet uit. :|

Is dit intrinsiek aan een netbook want met een andere Acer computer - een laptop - gaf dit helemaal geen probleem ?

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-01 14:35

EMP

Krulloos!

Met mijn MSI Wind netbook kan ik zonder problemen dual screen met een TV doen. Het is dus niet inherent aan netbooks.

Heb je de videokaart driver al eens geprobeert te upgraden? Wellicht dat je daarmee nog wat kan instellen.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• kitao
EMP schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:07:
Met mijn MSI Wind netbook kan ik zonder problemen dual screen met een TV doen. Het is dus niet inherent aan netbooks.
ok, dat kan ik dus wegstrepen, het moet dus gewoon mogelijk zijn om op allebei tegelijk beeld te krijgen.
tnx :)
Heb je de videokaart driver al eens geprobeert te upgraden? Wellicht dat je daarmee nog wat kan instellen.
hmm
dat zegt me dus helemaal niks.
heel vroeger heb ik wel eens een andere videokaart in zo'n pc-uitbreidingsslot gezet maar hoe dat tegenwoordig bij laptopjes gaat zou ik echt niet weten.
bovendien, dat netbook komt nieuw uit de doos, zou ik die nu al moeten upgraden dan ?
maar met jouw aanwijzing kan ik wellicht wat meer vinden, via deze link bijvoorbeeld :
http://www.gax.nl/juiste-...n-installeren-en-updaten/

ik ga het doorlezen

[ Voor 11% gewijzigd door kitao op 23-07-2012 04:58 ]

• kitao
Ik heb het uiteindelijk toch gevonden maar het was niet makkelijk.
Dat het niet mogelijk bleek om 2 schermen (die van netbook en tv dus) tegelijk in beeld te krijgen lag aan de resolutie.
Zonder al teveel woorden aan te besteden, die was al verlaagd tot 800 zoals er in een pop-up steeds werd geadviseerd maar die moest zelfs nog lager zoals bleek na veel proberen.
Om dit in te kunnen stellen heb ik de volgende windows 7 doolhof moeten doorlopen op de computer :

Start - Control Panel - Hardware and Sound - Display - Change display settings - Advanced settings - List all modes.
Pas dan komt er een keuzeschermpje met een hele rij resolutiewaarden, kleurbits en hertzen in beeld en ik moest dus iets van 700 kiezen.
En pas toen ging de tv ook beeld geven.
Nadeel : het beschikbare beeld op de computer werd een stuk kleiner en hele stukken van dat beeld vielen op de tv zelfs weg.
Op de tv heb ik moeten kiezen voor schermweergave 'Wide' om de schade van het niet compleet kunnen zien van de hoekjes en randjes zoveel mogelijk te beperken.
Het is nu helaas nog niet helemaal perfect maar er valt goed mee te leven.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:11
Eh, je netbook heeft een resolutie van 1024x 800. Je TV heeft een maximale resolutie van 1366 x 768 HD-ready).

Was je toevallig niet je scherm aan het mirroren. Dan zijn er opeens een hoop resoluties die één van de 2 niet pakt.

Je TV kan er wel een hoop aan, zie:

ftp://195.35.123.32/CCFTP...2P/C3500P%20Euro%20OM.pdf

(is de downloadsite van Toshiba)

• kitao
sorry
ik zie je reply nu pas
wat er precies allemaal is gebeurd dat weet ik niet, ik heb gewoon een berg knopjes gedrukt en combinaties geprobeerd en dit was het beste wat ik eruit kon krijgen.
Het werkt en hoewel niet perfect ben ik best tevreden met het resultaat.
En geloof me, ik heb ook diverse handleidingen doorgespit.
Bedankt voor jullie reacties en wat mij betreft is mijn vraag hiermee afgesloten :)
Pagina: 1