Aldi komt volgende week met de volgende HTPC, de X-PC S1000 D van Medion:
Eventueel is er direct een 2,5 inch harddisk van 750GB aan te schaffen voor € 79,99.
Ik zit te denken om dit totaalpakket wellicht aan te schaffen als HTPC, ik heb echter een paar vragen waar hopelijk hulp op kan komen:
1) Hoe is de algemene snelheid van dit apparaat? Voordelen? Nadelen? Zou dit goed als media pc voor full hd afspelen op LCD-tv moeten werken?
2) Bij de specs kan ik niet zien hoe de rpm van de HD is geregeld. 5400 of 7200? Mocht het 5400 rpm zijn, is deze dan alsnog voldoende geschikt om bijvoorbeeld soepel XMBC te draaien? Systeem wordt in principe door mij alleen gebruikt om bestanden te downloaden en via XMBC te kijken.
3) Bij het systeem is geen remote geleverd. Is deze alsnog los aan te schaffen en wat zou me dat ongeveer gaan kosten?
Totaalprijs voor dit alles €299,-
▪ Processor met Graphics
AMD E2-1800 APU met AMD Radeon™ HD 7340 graphics.
Combineert de performance van de processor en Discrete-Class-video in één enkele chip. Voor een buitengewone multimedia-ervaring in HD.
▪ Besturingssysteem
Authentieke Windows® 7 Home Premium 64 Bit
▪ Ruime opslag
320 GB harde schijf voor meer dan 60.000 muziektitels of foto‘s.
▪ Zuinig werkgeheugen
4 GB DDR3 SDRAM
▪ USB 3.0 aansluiting
Tot 10x sneller dan de tot dusver gebruikelijke USB 2.0.
▪ Snelle verbinding
Wi-Fi® b/g/n
▪ Netwerkcontroller
Netwerkcontroller Gigabit (10/100/1000 Mbit/s)
▪ Digitale HDMI Audio-/Videouitgang
Voor fantastische multimediabeleving.
▪ Inhoud verpakking
• Medion application en support DVD
• Windows® 7 Home Premium Recovery DVD (64 Bit)
MEDION® dockingstation 3 –
nu met USB 3.0!
Het MEDION dockingstation 3 voor de HDDrive2go super speed. De directe en moeiteloze aansluiting van een externe harde schijf op uw pc, zonder vervelende kabelverbindingen.
Nieuwste interfacetechnologie USB 3.0
Tot 10x sneller dan de tot
dusver gebruikelijke USB 2.0
Compatibel met de MEDION 6 cm/2,5"
USB 3.0 super speed harde schijven
Multi-kaartlezer
voor alle gangbare Flash-kaarten.
▪ Aansluitmogelijkheden:
Aansluitingen voorzijde:
• 4 x USB 2.0
• 1 x microfoon
• 1 x hoofdtelefoon
Aansluitingen aan achterzijde:
• 1 x USB 3.0
• 2 x USB 2.0
• 1 x LAN (RJ-45)
• 1 x VGA
• 1 x HDMI
• 1 x SPDIF opt Out
• 1 x hoofdtelefoon
Eventueel is er direct een 2,5 inch harddisk van 750GB aan te schaffen voor € 79,99.
Ik zit te denken om dit totaalpakket wellicht aan te schaffen als HTPC, ik heb echter een paar vragen waar hopelijk hulp op kan komen:
1) Hoe is de algemene snelheid van dit apparaat? Voordelen? Nadelen? Zou dit goed als media pc voor full hd afspelen op LCD-tv moeten werken?
2) Bij de specs kan ik niet zien hoe de rpm van de HD is geregeld. 5400 of 7200? Mocht het 5400 rpm zijn, is deze dan alsnog voldoende geschikt om bijvoorbeeld soepel XMBC te draaien? Systeem wordt in principe door mij alleen gebruikt om bestanden te downloaden en via XMBC te kijken.
3) Bij het systeem is geen remote geleverd. Is deze alsnog los aan te schaffen en wat zou me dat ongeveer gaan kosten?