Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:40
Aldi komt volgende week met de volgende HTPC, de X-PC S1000 D van Medion:
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/images/normal_b6791de8a574c7433b6cc1f967b0749e.jpg

▪ Processor met Graphics

AMD E2-1800 APU met AMD Radeon™ HD 7340 graphics.
Combineert de performance van de processor en Discrete-Class-video in één enkele chip. Voor een buitengewone multimedia-ervaring in HD.
▪ Besturingssysteem

Authentieke Windows® 7 Home Premium 64 Bit
▪ Ruime opslag

320 GB harde schijf voor meer dan 60.000 muziektitels of foto‘s.
▪ Zuinig werkgeheugen

4 GB DDR3 SDRAM
▪ USB 3.0 aansluiting

Tot 10x sneller dan de tot dusver gebruikelijke USB 2.0.
▪ Snelle verbinding

Wi-Fi® b/g/n
▪ Netwerkcontroller

Netwerkcontroller Gigabit (10/100/1000 Mbit/s)
▪ Digitale HDMI Audio-/Videouitgang

Voor fantastische multimediabeleving.
▪ Inhoud verpakking

• Medion application en support DVD
• Windows® 7 Home Premium Recovery DVD (64 Bit)

MEDION® dockingstation 3 –
nu met USB 3.0!

Het MEDION dockingstation 3 voor de HDDrive2go super speed. De directe en moeiteloze aansluiting van een externe harde schijf op uw pc, zonder vervelende kabelverbindingen.
Nieuwste interfacetechnologie USB 3.0
Tot 10x sneller dan de tot
dusver gebruikelijke USB 2.0
Compatibel met de MEDION 6 cm/2,5"
USB 3.0 super speed harde schijven

Multi-kaartlezer

voor alle gangbare Flash-kaarten.
▪ Aansluitmogelijkheden:

Aansluitingen voorzijde:

• 4 x USB 2.0
• 1 x microfoon
• 1 x hoofdtelefoon

Aansluitingen aan achterzijde:

• 1 x USB 3.0
• 2 x USB 2.0
• 1 x LAN (RJ-45)
• 1 x VGA
• 1 x HDMI
• 1 x SPDIF opt Out
• 1 x hoofdtelefoon
Totaalprijs voor dit alles €299,-

Eventueel is er direct een 2,5 inch harddisk van 750GB aan te schaffen voor € 79,99.

Ik zit te denken om dit totaalpakket wellicht aan te schaffen als HTPC, ik heb echter een paar vragen waar hopelijk hulp op kan komen:

1) Hoe is de algemene snelheid van dit apparaat? Voordelen? Nadelen? Zou dit goed als media pc voor full hd afspelen op LCD-tv moeten werken?

2) Bij de specs kan ik niet zien hoe de rpm van de HD is geregeld. 5400 of 7200? Mocht het 5400 rpm zijn, is deze dan alsnog voldoende geschikt om bijvoorbeeld soepel XMBC te draaien? Systeem wordt in principe door mij alleen gebruikt om bestanden te downloaden en via XMBC te kijken.

3) Bij het systeem is geen remote geleverd. Is deze alsnog los aan te schaffen en wat zou me dat ongeveer gaan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-09 21:40

Koenvh

Hier tekenen: ______

1) Verwacht er niet te veel van, maar FullHD afspelen moet lukken lijkt me.

2) Als het eenmaal in het RAM is geladen wel, opstarttijd kan langer zijn.

3) pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard is een optie

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
Koenvh.nl schreef op zondag 22 juli 2012 @ 18:02:
1) Verwacht er niet te veel van, maar FullHD afspelen moet lukken lijkt me.

2) Als het eenmaal in het RAM is geladen wel, opstarttijd kan langer zijn.

3) pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard is een optie
Thanks! De remote had ik zien staan, en wil ik sowieso wel gaan aanschaffen, maar daarbij lijkt me een daadwerkelijke afstandsbediening voor xmbc zelf ook fijn. aangezien je daar snel op play / pauze / doorspoelen en al die meuk wilt klikken. Is dat ook te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-09 21:40

Koenvh

Hier tekenen: ______

Brammos85 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 18:06:
[...]

Thanks! De remote had ik zien staan, en wil ik sowieso wel gaan aanschaffen, maar daarbij lijkt me een daadwerkelijke afstandsbediening voor xmbc zelf ook fijn. aangezien je daar snel op play / pauze / doorspoelen en al die meuk wilt klikken. Is dat ook te realiseren?
pricewatch: Streacom Streacom Infrarood ontvanger + Afstandbediening

Paar nadelen:
- Gemaakt voor Windows Media Center
- Geen flauw idee hoe te installeren
- Geen idee of het wel past
- Geen punt 4.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
Volgens mij moet het systeem snel genoeg zijn voor alle media die met hardware acceleratie afgespeeld kan worden (en dat is bijna alles). Snelheid van de harde schijf maakt daarbij niet uit. Een langzamere betekent iets minder snel opstarten maar ook minder lawaai en stroomverbruik.

Voor een afstandsbediening kun je op Ebay zat vinden voor een prikkie, zie link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lovedmenace
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06-2022
Voor zover ik weet wordt er een draadloos toetsenbord (en een muis) meegeleverd staat op de site van Medion. De vorige versie van deze processors konden Full-HD media ook prima aan heb ik gelezen. Dus ik neem aan dat het met deze nieuwe processors (in combinatie met hardware acceleratie via bijvoorbeeld XBMC) ook gemakkelijk moet lukken. Ik ben er zelf ook aan het twijfelen of ik het al dan niet wel ga kopen. Mede omdat ik me altijd afvraag hoe lang deze systemen ook geschikt blijven voor te surfen en je sociale media up-to-date houden. Ik ben erg benieuwd naar je ervaring met het apparaat, als je er al een koopt.

Ps. Je kunt het apparaat bedienen met je telefoon. Zeer aan te raden, vooral als je XBMC gaat gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Lovedmenace op 22-07-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
Thanks voor alle reacties! Had inmiddels al het voor elkaar gekregen smartphone als remote in te stellen, werkt inderdaad ideaal. Ben n.a.v. de posts hier zeker aan het overwegen het aan te schaffen. Vraag is altijd nog maar of het aanwezig gaat zijn bij de Aldi, maar we doen ons best. Mocht het systeem in mijn bezit zijn zal ik zeker een review proberen te posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:53
Ik ben heel erg benieuwd naar het energieverbruik. Qua fanloze mini-PC's heb je niet zoveel keus; een Fit-PC3 is veel duurder en de CPU/GPU lijken vergelijkbaar in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
Was/ben (kogel is nog niet helemaal door de kerk :? ) geïnteresseerd maar de CPU schijnt toch niet al te best te zijn.
http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+E2-1800+APU

Kan je vraagteken zetten of dit wel geschikt is voor XMBC cq Full HD afspelen.

[ Voor 2% gewijzigd door rvnieuwh op 24-07-2012 18:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lovedmenace
rvnieuwh schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:59:
Was/ben (kogel is nog niet helemaal door de kerk :? ) geïnteresseerd maar de CPU schijnt toch niet al te best te zijn.
http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+E2-1800+APU

Kan je vraagteken zetten of dit wel geschikt is voor XMBC cq Full HD afspelen.
De CPU wordt op bovenstaande site vergeleken met de 10 most common CPUs. Dit is geen eerlijke vergelijking. Zoek maar eens op de brazos e450, de voorloper van de e2-1800. Die kon het hele 1080p gebeuren al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:27
Je moet ook niet kijken naar het vergelijk! In het totaal overzicht zie je pas hoe hij presteert tegenover de "rest".

Note: ik zoek iets simpels om m'n pentium 4 2.8 te vervangen. Daar de AMD op in de benchmark, net iets beter staat dan de Pentium... rank: 1124 tov 911.

Niet erg veel beter.... ,maar is het voor deze prijs misschien wel iets leuks.

De box welke ik nu het is vooral voor downloaden en de daarbij behorende toestanden, dit moet hij dus wel blijven doen (en sneller) maar vooral stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:16

Tacoos

i am i

Is die extra harddisk ook los te gebruiken of werkt die alleen in die x-pc?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 15:17

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

Weet iemand wat voor voeding er in zit (vermogen) ik hoop iets richting in de 45w ?

www.sebastiaanvanbaarsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 09:24
je telefoon als afstandsbediening gebruiken werkt dat dan gewoon via de wifi? en is dat specifiek voor xbmc?

ook aan het twijfelen er een aan te schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lovedmenace
Je kunt je telefoon via WiFi gebruiken als afstandbediening. Er zijn meerdere programma's zoals XBMC die deze functie ondersteunen. Voor mediacenter software werkt dit uitstekend. Overigens kun je je computer ook bedienen met je smartphone met behulp van Gmote. De meningen over het bedienen van je PC met een smartphone verschillen nogal. Ik vind het prettig en handiger dan een toetsenbord en muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast2012
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-09-2022
Ik kan hier geen kleine foto's plaatsen dus dan maar wat links:

Grootte:

http://tinypic.com/r/nwa2cy/6

CD's:

http://tinypic.com/r/w02ogp/6

Verkorte handleiding:

http://tinypic.com/r/33f9iqf/6

Download handleiding (pdf);

http://download1.medion.c...eitungen/bda_20052426.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lovedmenace
@Gast2012: Heb je al een kans gehad om het apparaat te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast2012
Ik heb een probleem met de HDMI aansluiting van mijn monitor (Samsung XL2270)
de taakbalk word niet goed weergegeven in de resolutie 1920-1080 zoals je hier kan zien:

http://tinypic.com/r/2v9onk1/6

in resolutie 1776-1000 is alles wel te zien met wat zwarte balken links en rechts.

http://tinypic.com/r/v4x6o4/6

de letters zijn ook niet scherp,maar ik denk dat dit aan mijn monitor ligt en niet aan de PC,
dus morgen maar een VGA kabel kopen, want DVI zit er niet op de X-PC.

hier een screenshot van de voor geïnstalleerde programma's

http://tinypic.com/r/qy705c/6

van de info:

http://tinypic.com/r/2qjetfb/6

en de prestaties:

http://tinypic.com/r/24nqqmr/6

het geluid is ongeveer de helft minder dan mijn vorige Medion:

http://www.medion.com/ms/aldi/md8368/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

gast2012 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:39:
Ik heb een probleem met de HDMI aansluiting van mijn monitor (Samsung XL2270)
de taakbalk word niet goed weergegeven in de resolutie 1920-1080 zoals je hier kan zien:

http://tinypic.com/r/2v9onk1/6

in resolutie 1776-1000 is alles wel te zien met wat zwarte balken links en rechts.

http://tinypic.com/r/v4x6o4/6

de letters zijn ook niet scherp,maar ik denk dat dit aan mijn monitor ligt en niet aan de PC,
dus morgen maar een VGA kabel kopen, want DVI zit er niet op de X-PC.

[knip]

het geluid is ongeveer de helft minder dan mijn vorige Medion:

http://www.medion.com/ms/aldi/md8368/nl/
Zoek eerst even uit welke resoluties met bijbehorende refreshrates je TV/monitor allemaal ondersteund. Mocht je daar niet achter kunnen komen dan kun je ze een voor een uitproberen via CCC van ATI. Ik zou, als ze niet binnen de standaard-resoluties staan, handmatig de volgend uit willen proberen. 1920x1080/60hz, 1920x1080/50hz en 1920x1080/24hz (of een veelvoud daarvan > 48hz, 72hz, 96hz). Als je monitor ze pikt dan kun je ze als beschikbare resolutie toevoegen en daarmee kan XBMC of welke Media-software dan ook, zo optimaal benutten. Via under- overscan binnen CCC zou het bureaublad passend te krijgen moeten zijn.

Geluid de helft minder? Wat bedoel je daar mee te zeggen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast2012
De monitor heb ik toch kunnen afstellen op 1920-1080, gewoon met de afstandsbediening:
Tools->Beeldformaat: volledig scherm.

Met minder geluid bedoel ik de helft stiller,maar het is zelfs meer dan de helft want ik hoor
hem nu amper en zit er toch maar een meter vandaan.

Ik heb hem net even getest met het openen van 14 tabbladen in FF,
die andere pc begint dan altijd te loeien met de ventilator en met deze
X-PC is dan helemaal niets te horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Aha, het apparaat zelf maakt minder geluid, da's in ieder geval goed nieuws. Ik had dat eigenlijk al verwacht aangezien Medion voor een aluminium behuizing heeft gekozen, een budget koeling zou daar niet bijgepast hebben. Edit: het apparaat heeft ook geen ventilator voor de koeling zag ik nu, dan zal het geluid zeker niet tegenvallen wat uit de kast zal komen; "- geluidsarm want geen ventilator"

[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 25-07-2012 23:38 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
Hij word wel bloedheet!

Nu met een lagere omgevings temperatuur valt het wel mee, maar vanmiddag kon ik m'n hand er niet te lang opleggen!

Kwa geluid hoor je inderdaad alleen maar de HD, een lage zoem, en het geratel. vergeleken met de oude Dell, een verademing.

Al met all een leuk ding.
Meteen maar eens Windows 8 opgezet, eens kijken hoe dat eruit ziet. Is toch een verse installatie dus waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:28

boner

misantropisch altruïst

heb er gisteren eentje gekocht en op een 1080P televee van Philips aangesloten. Deed het heel aardig maar na verloop van een paar minuten verschoot het beeld en leek het net een gesolariseerde foto.

http://zoom.nl/foto/1239583/overig/solariseren.html

En dat tot 4 maal toe en steeds het zelfde kleuren pallet. Afloggen helpt en alles staat weer netjes. En dan na aangelogd te zijn is het na 4 minuten weer bingo.

Eigenlijk is er nog helemaal NIETS op geinstalleerd, slechts uitgepakt windows aangezet.

Is dit een bekend fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:11

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Misschien eens even zelf een schone windows-installatie erop knallen :) en/of nieuwste drivers van AMD erop knallen. Werkt meestal. Ook je codecs zou ik eens even checken.

Overigens @TS: Over het algemeen zou vrijwel iedere hedendaagse PC gewoon 1080P goed en makkelijk af kunnen spelen. Daar valt deze dus ook onder. De grafische chips van AMD bevatten UVD (nVidia heeft ook een soortgelijke techniek geïmplementeerd).

In de E2-1800 -chip van AMD zit een HD7340 "discrete graphics" ingebouwd. Deze bevat UVD 3.0. De CPU zou het in z'n eentje wel redelijk flink gaan zweten gok ik, maar zou het wel aan kunnen.

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

boner schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:38:
heb er gisteren eentje gekocht en op een 1080P televee van Philips aangesloten. Deed het heel aardig maar na verloop van een paar minuten verschoot het beeld en leek het net een gesolariseerde foto.

En dat tot 4 maal toe en steeds het zelfde kleuren pallet. Afloggen helpt en alles staat weer netjes. En dan na aangelogd te zijn is het na 4 minuten weer bingo.

Eigenlijk is er nog helemaal NIETS op geinstalleerd, slechts uitgepakt windows aangezet.

Ik ben het wel vaker tegengekomen, ook hier op Tweakers.

Afbeeldingslocatie: http://www.n00bstories.com/image.fetch.php?id=1126974078

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 26-07-2012 13:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakhunter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 08:38
Er zit dus wel degelijk een Fan in, die hoor je normaal echter niet.
Verbruik is zo'n 15 watt Idle in Windows 7 en zon 20 watt Idle in Windows 8.
Heb er zelf een SSD en 8GB geheugen in gestopt en dat loopt als een zonnetje.
Onder full load moet je denken aan een kleine 40 watt.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakhunter op 31-07-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tweakhunter schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:03:

[knip]
Dus wat de Aldi in de specificaties heeft staan is niet correct? "- geluidsarm want geen ventilator"
Nu lijkt het me gezonder om een fijne geluidsarme fan in het systeem te hebben dan helemaal geen maar het is wel vreemd dat de Aldi anders beweerd dan in werkelijkheid het geval is.

Fijn dat dit toch even verduidelijkt is al zullen er misschien geen meer te koop staan bij de Aldi winkels.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevenski
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
tweakhunter schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:03:
Verbruik is zo'n 15 watt Idle in Windows 7 en zon 20 watt Idle in Windows 8.
Heb er zelf een SSD en 8GB geheugen in gestopt en dat loopt als een zonnetje.
Onder full load moet je denken aan een kleine 40 watt.
Heb de standaard HDD ook vervangen door een SSD (OCZ Vertex 2) en systeem is snel en stil. De fan maakt enkel even geluid tijdens het opstarten, daarna hoor je 'm niet meer. Zag wel in de BIOS dat de APU warmer dan 80 C wordt, maar ik neem aan dat dit acceptabel is voor een Fusion. Draai nu Windows 7 Ultimate wat erg soepel gaat.

Was in eerste instantie van plan een Zotac ZBOX te kopen maar er was nog geen model met een E2-1800 beschikbaar. Zag toen ineens het artikel over der X-PC op Tweakers en heb er toen meteen 2 gehaald (1 voor m'n schoonmoeder) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakhunter
Als men adverteerde met een systeem zonder fan dan liegt men, maar ik heb die advertentie nooit gezien.
Ik heb er een OCZ Vertex4 in gezet en op de gok een 8GB Ram module gekocht en dit werkt ook naar behoren.
Alleen jammer dat Windows 8 nu veel meer stroom verbruikt, zal wel komen omdat de drivers van AMD nog niet helemaal voltooid zijn. Al met al wel lachwekkend hoe snel het is (windows start binnen 10sec). De temperatuur komt inderdaad bij full load iets boven de 80 graden maar dat moet hij kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dit stond oorspronkelijk op de Aldi website vorige week, in de link die van daaruit te klikken was werd het gedeelte over de ventilator niet meer aangehaald, foutje bedankt;

X-PC S1000 D
Kleine, ca. 16x16x16 PC, in aluminium behuizing met prima prestaties. Klik hier voor meer informatie.
- geluidsarm want geen ventilator
- uit te breiden met een Medion 2.5" schijf
- AMD E2-1800 APU met AMD Radeon HD 7340
- 4 GB SDRAM werkgeheugen
- kaartlezer, HDMI, VGA, SPDIF, USB 3.0, 6x USB 2.0
- inclusief toetsenbord en muis, werkt op Windows 7 64bit
- 320 GB harde schijf
- WiFi b/g/n
- gigabit LAN

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:30
boner schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:38:

Oplossing is heel simpel! Heb het 2 jaar terug met een hp laptop meegemaakt toen dit nog niet bekend was en is 3 keer bij hp Duitsland geweest voor onderzoek en toen eindelijk het probleem door ati forum gevonden.

In ATI CCC the pixel format needs to be changed from the default YCbCr 4:4:4 to RGB 4:4:4. Then restart your computer and all works fine.

This is however an issue, that either ATI or Philips should do something about, as there are tens of users with this problem. I can't imagine either that someone with only limited IT knowledge could ever solve this problem.

The root cause of this problem seems to be that CCC uses as a default YCbCr 4:4:4 and Philips TV:s do not support this. In CCC on the Pixel format tab it basically indicates that the device supports all these four pixel formats. So is the Philips communicating wrong information or either end does not actually support YCbCr correctly? So the only options in CCC should be RGB 4:4:4 and 4:2:2 and no one would have this problem!

[ Voor 5% gewijzigd door krotwijk op 31-07-2012 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
tweakhunter schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:01:
... en op de gok een 8GB Ram module gekocht en dit werkt ook naar behoren.
....
Welk type / merk als ik vragen mag? 4GB werkt op zich prima (ook met win8) maar iets extra kan geen kwaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

ik ben in Breda nog maar eens 3 aldi's afgereden, maar hij is echt nergens meer te krijgen, als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag. Dezelfde dag als dat hij in de folder stond ben ik ook al bij meerdere vestigingen geweest...

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakhunter
Dit is wat ik erin gestopt heb:
Corsair SO-Dimm 8GB DDR3 PC3-10600, 1333MHz
Partnr: CMSO8GX3M1A1333C9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:38
hardware-lover schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:59:
[...]

Ik ben het wel vaker tegengekomen, ook hier op Tweakers.

[afbeelding]
Dit had ik eerst ook, bij je scherm (amd drivers ergens) moet je de kleuren instellingen veranderen. RGB en nog een paar opties oid heb je. Ik heb me er helemaal scheel naar gezocht eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
tweakhunter schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 12:34:
Dit is wat ik erin gestopt heb:
Corsair SO-Dimm 8GB DDR3 PC3-10600, 1333MHz
Partnr: CMSO8GX3M1A1333C9
Thanks!

PS levert het ook wat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakhunter
Of het iets oplevert?
Ja en nee, voor normaal gebruik met Windows 8 zul je er niet snel behoefte aan hebben, dit omdat Windows 8 zelf nog niet eens 1GB aan ruimte vraagt. Dus van de 3,6GB(4GB min 400 shared videomemory) die je hebt houd je nog 2,6GB over voor applicaties en dat is meestal voldoende.
Wanneer je zoals ik soms een Hyper-V machine (virtuele pc) wil draaien dan is 8GB een welkome aanvulling.
Het geeft gewoon net wat meer doorgroei ruimte.
Pandorian schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:41:
[...]

Thanks!

PS levert het ook wat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

xsive schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:06:
ik ben in Breda nog maar eens 3 aldi's afgereden, maar hij is echt nergens meer te krijgen, als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag. Dezelfde dag als dat hij in de folder stond ben ik ook al bij meerdere vestigingen geweest...
Nog steeds te koop in onze buurt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
Hier in Boxmeer (NO Brabant) staat er ook nog eentje in de vitrine.

Zojuist er de 750GB drive erbij gekocht, (bij de Aldi in Venray (N-Limburg) hebben ze nog een doos vol!).

Een eerste schrik van niet werken, zowel niet in de bay als bekabeld op USB3 (op USB2 werkte het wel meteen).
Maar dat was beholpen na een reboot van de pc.

Elke keer dat ik boven kom (hij staat op zolder) word ik toch weer verrast door de stilte van het ding, was dan ook een P4 van Dell gewent met een turboprop. Note: de externe HD die er naast staat maakt meer geluid.

Gebruik het als dagelijkse pc, internetten + downloaden en dat doet hij allemaal naar volle tevredenheid.
Ook het repareren en uitpakken van de downloads verlopen vlot en met resources over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hij komt nu weer opnieuw in de aanbieding vanaf woensdag 12/09 en opnieuw hebben ze bij de specificaties staan dat er geen ventilator in zou zitten?

X-PC S1000 D
Kleine, ca. 16x16x16 cm PC, in aluminium behuizing met prima prestaties.

- geluidsarm want geen ventilator
- uit te breiden met een Medion 2.5" schijf
- AMD E2-1800 APU met AMD Radeon HD 7340
- 4 GB SDRAM werkgeheugen
- kaartlezer, HDMI, VGA, SPDIF, USB 3.0, 6x USB 2.0
- inclusief toetsenbord en muis, werkt op Windows 7 64bit
- 320 GB harde schijf
- WiFi b/g/n
- gigabit LAN

Testing, one, two ...

• muzeakfreak
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-06 21:26
Wat zijn jullie ervaringen met het afspelen van videos en muziek via XBMC op dit pc-tje? Werkt het soepel? Gaan de meest voorkomende formaten en resoluties goed? Of zijn er haperingen?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat gaat al prima met vergelijkbare AMD systemen (op basis van de E-350) dus je mag er vanuit gaan dat het allemaal soepel zal draaien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Heeft dat ding ook PCI/PCI-e uitbreidingsslots? Op zich is ie wel interessant, maar dan wil ik er wel een tuner-kaart in kunnen stoppen. Anders moet ik weer ergens een los ATV/DVB headend ergens gaan plaatsen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:48
zat even de handleiding door te lezen maar er word gezegd max 35 graden omgevings temp
kijkende naar de zomers van afgelopen jaren vraag ik mij af of deze in de zomer niet de geest gaat geven ( of na een paar van die zomers )
lijkt me voor de interne HD ook niet echt gezond als die CPU flink zit te branden...?

wel leuk om te lezen dat je er van 4 naar 8gb kan gaan en natuurlijk een SSD in kan plaatsen ( al is dat logisch ) dan is de warmte al minder probleem en word hij stuk sneller
eventueel een externe usb 3.0 voor snelle opslag van data.

iemand al fotos van de binnenkant? zoals idd aansluitingen die niet worde gebruikt?

begrijp dat die hardisktogo gewoon een interne usb3.0 aansluiting is.

edit

was vandaag 23 12 2012 in de aanbieding voor 125 euro special voor kerst

dus heb hem gehaald en gelijk de 14,99 upgrade naar windows 8 erbij gedownload ( die loopt nog )
gepost vanaf de x-pc
loopt best soepel en heb hem al uit elkaar gehad zodat ik kon zien dat er 1 slot voor memory in zit en deze zelf makkelijk kan upgraden naar 8gb wat ik dan ook ga doen.

er zit ook een koelvin met fan op de CPU/FPU

verder zit er gewoon een USB poort op het moeder boord waarop de extern/interne uitbrieding usb op word aangesloten
daarop zit een verloop naar hun eigen aansluiting voor die 2go schijven
gewoon die adapter eruit halen en er een extentie op aansluiten en die naar buiten leiden en je hebt een 2e usb3.0 aansluiting.

[ Voor 46% gewijzigd door Maxwp op 23-12-2012 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
Maxwp schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 13:21:
Getverdrie! dat was een leuk kerstkado geweest!

Win 8 werkt er prima op, ben der nog steeds tevreden over.

Bluestacks erop, en je kunt nog met Android spelen ook nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maxwp schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 13:21:

Ik ben zojuist in een filiaal geweest waar deze computer nog in het schap lag voor € 200,- Maar wat ik ook probeerde voor € 125,- kreeg ik het niet mee jammer....(Code 573 is nu eenmaal € 200,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak-eddie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-07 13:01
Hij is wederom in de aanbieding bij Aldi (volgens mij alleen in Zwolle wk.10) voor €150. Heb er 2 gekocht (max 2 per klant) er stond een hele pallet vol.

Gisteren even mee gespeeld. Win-7 was de 1e paar uur alleen maar druk met updates en virus scannen. Processor wordt continue tussen 50-100% belast en ventilator en HDD zijn dan ook goed te horen.

Ik heb even de HDD omgeruild met een oude 5400rpm 40GB die ik nog had liggen en snel OpenELEC geinstalleerd. Installatie duurde nog geen 5 minuten, Boot tijd circa 15-20s (incl. POST van ~10s)! Alles werkte bij mij zonder verdere instellingen, m.u.v. Wifi. Onder OpenELEC is bij 1080p materiaal afspelen de processor belasting ~10% en slaat de fan dus nauwelijks aan. Ook de HDD wordt veel minder gebruikt en is niet hoorbaar. AEON skin schijnt vrij zwaar te zijn en draait bijzonder vloeiend.

Zoals gezegd ik kreeg de Wifi kaart onder OpenELEC niet aan de praat, Wired-LAN werkt perfect. Iemand ervaring met deze Wifi kaart onder Linux/OpenELEC?

Kwam er verder achter dat ik OpenELEC ook op een oude SD kaart kon installeren op deze X-PC. Booten duurde vrij lang omdat het een klasse 4 kaart was. Wil binnenkort nog een keer proberen of het met een klasse 10 wel snel draait.

Update 8/3/2013: FF OpenElec geinstalleerd op een Class-10 SD kaart. Dat is toch wel langzaam, niet alleen met opstarten, maar ook met browsen in de bibliotheek (laden van fan-art etc...)

Wifi kaart is een geintegreerde 'RealTek RTL8191SU Wireless LAN 802.11n USB 2.0 Network Adapter', heb hem onder OpenELEC nog niet aan de praat gekregen, maar er ook nog niet veel tijd in gestoken.

[ Voor 13% gewijzigd door tweak-eddie op 08-03-2013 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:30

Nicap

Tsssk....

Ik heb er vanmiddag eentje meegenomen. Zag hem in de vitrine staan voor 95 euro om kon mezelf niet bedwingen. :o

Heb voor mediaspelers nu twee raspberrypi's maar wil toch eens kijken of dit leuk werkt als htpc. Vooral wat zwaardere skins lijkt me wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:01
Als iemand in de buurt van amsterdam nog eentje ziet liggen, hoor ik het graag.
Pagina: 1