EMU-0202 krakend geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:23
Hallo,

Dit weekend heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik overgestapt naar Ubuntu 12.04.
Hoewel het verrassend goed verloopt heb ik een probleem met mijn externe EMU 0202 usb geluidskaart.
Deze wordt goed herkend door Ubuntu na het inpluggen, maar het geluid kraakt.
Nu heb ik begrepen dat er vanuit ALSA support is voor mijn geluidskaart en dat ALSA onderdeel is van Ubuntu.

Waarom heb ik dan last van krakend geluid? Onder windows werkt de geluidskaart overigens super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

De kans is groot dat er ergens een input (microfoon, aux, ...) met luid volume aanstaat.
Speel eens even met de volumes van in/outputs tot het weg gaat...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlinc
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-10 15:30
Je kan proberen in de terminal 'alsamixer' uit te voeren (zonder de quotes).

1. alsamixer openen in de terminal
2. Met F6 de juiste kaart selecteren
3. En dan zoals HighGuy zei spelen met de outputs.

Ik hoop dat ik je post een beetje goed begrepen heb en dat je dit bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:23
Zojuist heb ik het even geprobeerd. Hij speelt nu af zonder gekraak, maar dat deed hij zonder enige actie.

Verder merk ik het volgende op:
-aan uit zetten van het usb apparaat tijdens gebruik zorgt ervoor dat hij niet meer opstart (alle ledś branden). Een reboot is vereist
-volumeregeling haalt vrijwel niks uit binnen ubuntu. Tot 10% regelt, daarna gewoon altijd 100% output.
-Vreemde input en output apparaten worden herkend als het usb apparaat tijden het opstarten word ingeschakeld. Spdif output, iec958 input.
-In alsamixer alleen een output regeling, verder een clock rate selector. Deze zorgt voor een aardig misvormd geluid bij het verhogen van 0 naar 1,2 etc.

Valt hier nog wat aan te verbeteren of moet ik het hier mee doen binnen Ubuntu?

edit: zojuist begint hij weer te kraken. Ik moet een beetje spelen door op verschillende inputs te klikken om weer normaal geluid terug te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bliz op 24-07-2012 14:07 ]