Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
men kan al personen volgen in een grote massa mensen. en facialrecognition is een tandje ingewikkelder dan rummicubsteentjes.
[ Voor 43% gewijzigd door MikeVM op 22-07-2012 16:39 ]
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Als je webcam een hoog genoeg resolutie heeft en op 25fps opneemt, zit er .04 seconde tussen elk beeld. De verplaatsing van een steentje zal in zo'n tijdsspanne niet zo groot zijn, dat je dus de locatie die gekoppeld is aan een ID redelijkerwijs kunt afleiden uit de vorige positie en de nieuwe posities zonder ID's.
Het manier van husselen is het belangrijkste: Als er alleen maar op 2 assen beweging is (dus op X/Y as, geen diepteverschillen) en de snelheid is niet heel snel, is het relatief eenvoudig te programmeren, als er ook diepteverschillen in kunnen zitten (X/Y/Z as) en/of op hoge snelheid gehusseld, wordt het al complexer omdat er al snel verwarring kan ontstaan tussen steentjes (hoge snelheid, 2 steentjes wisselen daardoor van positie tussen 2 beelden... Dan neem je aan dat ze niet bewogen hebben en hoppa, dat zijn 2 fouten).
Het belangrijkste is dat de geschreven code efficiënt genoeg is en de gebruikte hardware snel genoeg is om deze bewerkingen snel genoeg uit te voeren zonder grote vertragingen (dat wil dus zeggen, < .04s per image bij voorkeur).
Het zijn maar 106 stenen....
De algoritmes in die library zijn bij lange na niet accuraat genoeg om dit te kunnen doen._Erikje_ schreef op zondag 22 juli 2012 @ 21:59:
Met gebruik van OpenCV (of andere library) is het niet zo moeilijk.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

En dat oppakken, en op volgorde verplaatsen.
Ey!! Macarena \o/
[ Voor 48% gewijzigd door Zoijar op 22-07-2012 22:47 ]
Zo simpel is het gewoon.
Het lijkt met verstandig, om eerste eens een variant te maken die alleen op de pc draait.
Eerst spelen met de algoritmes zodat je het sorteren ed allemaal onder de knie hebt.
Maak een leuke GUI en kijk of je het leggen van de stenen efficient voor elkaar kan krijgen.
Ik zou het "husselen" eerst even links laten liggen. Die stap kan later
Je kan met een XY-as systeem daarna prima uit de voeten. Je zou hiervoor een plotter oid kunnen gebruiken.
Beetje afhankelijk van je budget ook (Vergis je niet in de kosten van een dual axis systeem).
Het voordeel is natuurlijk dat de rummicub stenen vrij groot zijn en het dus niet mm noukeurig hoeft te zijn.
Je kan dan met bijvoorbeen vacuum een steentje oppakken en verplaatsen.
Het "Tracken" waar je het over hebt, zal niet mogelijk zijn, aangezien je je steentje oppakt, en deze dan niet meer zichtbaar is voor de camera.
Echt wel!!!Grijze Vos schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:07:
[...]
De algoritmes in die library zijn bij lange na niet accuraat genoeg om dit te kunnen doen.
Maar even serieus: als je er dobbelstenen mee kan onderscheiden moet het ook mogelijk zijn om een paar steentjes rummikub te analyseren...
Er is nogal een verschil tussen een aantal stippen binnen een kader te herkennen (en die stippen hebben t.o.v. mekaar ook nog altijd 1 van 6 mogelijke posities / layouts) en 106 blanco steentjes (realtime) te tracken_Erikje_ schreef op maandag 23 juli 2012 @ 18:32:
Maar even serieus: als je er dobbelstenen mee kan onderscheiden moet het ook mogelijk zijn om een paar steentjes rummikub te analyseren...
[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 23-07-2012 19:06 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Zolang de steentjes niet te snel bewegen zou je elk gevonden steentje kunnen koppelen aan de dichtstbijzijnde steentje van de vorige frame. Ik weet niet zoveel van video detectie, maar ik ga ervanuit dat het niet moeilijk is om rechthoeken te vinden.RobIII schreef op maandag 23 juli 2012 @ 19:04:
[...]
Er is nogal een verschil tussen een aantal stippen binnen een kader te herkennen (en die stippen hebben t.o.v. mekaar ook nog altijd 1 van 6 mogelijke posities / layouts) en 106 blanco steentjes (realtime) te tracken![]()
Maar misschien moeten we weer een beetje ontopic
[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 23-07-2012 20:02 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Hangt sterk van de manier van shuffelen af. Als die redelijk random en snel is dan wordt het moeilijk / duur.RobIII schreef op maandag 23 juli 2012 @ 19:04:
[...]
Er is nogal een verschil tussen een aantal stippen binnen een kader te herkennen (en die stippen hebben t.o.v. mekaar ook nog altijd 1 van 6 mogelijke posities / layouts) en 106 blanco steentjes (realtime) te tracken![]()
Maar TS heeft het over zacht ronddraaiende schijven, dan is het niet zo heel moeilijk. De verplaatsing per plaatje zal zo klein zijn dat er waarschijnlijk weinig logica nodig is. Zolang 75% van een steen op dezelfde plaats ligt is het dezelfde steen.