kan mijn moederbord deze processor aan?

Pagina: 1
Acties:

• petjax
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-01 10:04
hallo ik vroeg me af of mijn computer deze{AMD Phenom II X4 965 BE, sAM3}processor aan?

dit zijn mijn specificaties
1.Windows XP Home Edition Service Pack 3 (build 2600)
2.2,70 gigahertz AMD Athlon 7750 Dual-Core
3.ASUSTeK Computer INC. M3N78-VM Rev X.0x,Bus Clock: 200 megahertz
4. 3328 Megabytes Usable Installed Memory

Slot 'DIMM0' has 2048 MB
Slot 'DIMM1' has 2048 MB
Slot 'DIMM2' has 2048 MB
Slot 'DIMM3' has 2048 MB
5. NVIDIA GeForce 8200 [Display adapter]
,komt een : Asus EAH5850 DirectCU TOP/2DIS/1GD5 videokaart in
6.coolmaster GX 550watt voeding

en kan het kwaad dat er te veel geheugen in mijn computer zit?

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:44
Hier kun je zien welke CPU er werken
http://www.asus.nl/Motherboards/AMD_AM2Plus/M3N78VM/#CPUS

Daar staan er twee. Alleen type BE ontbreekt en weet niet of dit van belang is.

Phenom IIX4 965 (HDZ965FBK4DGI),3.4GHz,140W,rev.C2,SocketAM3,Quad-Core
Phenom IIX4 965 (HDZ965FBK4DGM),3.4GHz,125W,rev.C3,SocketAM3,Quad-Core

Maar als je even zoekt in Google komt je wel wat dingen tegen dus lijkt mij dat het wel zou moeten werken.
https://www.google.nl/sea...5f020641&biw=1920&bih=917

Alleen even in de lijst kijken zodat je de BIOS bijwerkt naar de versie die in de lijst staat bij Asus.
ALs je de laatste versie pakt zou het goed moeten gaan.

[ Voor 45% gewijzigd door MikeOO op 22-07-2012 16:34 ]

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-02 01:29

Mikayu

.srt

En teveel geheugen bestaat niet :p het is alleen zonde dat je geen 64bit OS gebruikt gezien je nu maar de helft kan gebruiken

• petjax
[quote]MikeOO schreef op zondag 22 juli 2012 @ 16:32:
Hier kun je zien welke CPU er werken
http://www.asus.nl/Motherboards/AMD_AM2Plus/M3N78VM/#CPUS

Daar staan er twee. Alleen type BE ontbreekt en weet niet of dit van belang is.

Phenom IIX4 965 (HDZ965FBK4DGI),3.4GHz,140W,rev.C2,SocketAM3,Quad-Core
Phenom IIX4 965 (HDZ965FBK4DGM),3.4GHz,125W,rev.C3,SocketAM3,Quad-Core

Maar als je even zoekt in Google komt je wel wat dingen tegen dus lijkt mij dat het wel zou moeten werken.
https://www.google.nl/sea...5f020641&biw=1920&bih=917

Alleen even in de lijst kijken zodat je de BIOS bijwerkt naar de versie die in de lijst staat bij Asus.
ALs je de laatste versie pakt zou het goed moeten gaan.

ok dank u wel voor u reactie,en ik had deze lijst ook al gevonden,maar ik kon er geen wijs uit worden en wist niet zeker hoe en wat,daarom deze vraag en ik zou toch graag nog willen weten of die black edition verschil maakt,want ik heb echt geen idee en hij kost toch nog ongeveer 90 euro dus dat zou zonde zijn want voor dit moederbord zullen niet meer al te veel processors op de plank leggen denk ik.

• petjax
Mikayu schreef op zondag 22 juli 2012 @ 16:33:
En teveel geheugen bestaat niet :p het is alleen zonde dat je geen 64bit OS gebruikt gezien je nu maar de helft kan gebruiken
LOL ik weet het maar ik dacht een tijdje geleden dat ik een andere os zou kopen maar vista is echt slecht en windows 7 ben ik geen fan van qua handelingsgemak {voor mij dan}en outlay,maar ik denk dat dat komt omdat ik al zo lang XP gebruik,maar ik zal er binnenkort toch aan moeten geloven vrees ik en als ik een nieuwe OS neem dan wil ik wel de 64bit proberen,maar ja ik kan zo moeilijk afscheid nemen van mijn vertrouwde XP LOL

en nog bedankt voor uw tijd en moeite.

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-01 15:26
petjax schreef op zondag 22 juli 2012 @ 18:45:
maar ja ik kan zo moeilijk afscheid nemen van mijn vertrouwde XP LOL
Je zoekt naar extra prestaties maar blijft vasthangen in een OS dat 11 jaar oud is. Logisch enzo.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:44
petjax schreef op zondag 22 juli 2012 @ 18:45:
[...]

LOL ik weet het maar ik dacht een tijdje geleden dat ik een andere os zou kopen maar vista is echt slecht en windows 7 ben ik geen fan van qua handelingsgemak {voor mij dan}en outlay,maar ik denk dat dat komt omdat ik al zo lang XP gebruik,maar ik zal er binnenkort toch aan moeten geloven vrees ik en als ik een nieuwe OS neem dan wil ik wel de 64bit proberen,maar ja ik kan zo moeilijk afscheid nemen van mijn vertrouwde XP LOL

en nog bedankt voor uw tijd en moeite.
Er bestaat ook Windows XP x64 hoor ;).

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-02 12:26

Koenvh

Hier tekenen: ______

🠕 This side up

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als je eenmaal windows 7 hebt kom je erachter dat XP toch echt een fossiel is, dat in veel dingen achterblijft (DX10/11 bijvoorbeeld) en minder handig is. Iedereen die mij zegt dat XP beter is dan windows 7 heeft met 100% zekerheid gewoon nog nooit van windows 7 gewerkt en weet het dus eigenlijk niet. :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Nou ja, ieder zijn redenen. Maar je hebt inderdaad een hoop performance laten liggen door op xp te blijven zitten.
Om nu naar win7 over te stappen is ook niet meer nodig. Win8 is gratis te downloaden, en dit werkt nog soepeler dan win7 (zeggen ze). En de gebruikersinterface is weer helemaal anders, hopelijk vind je dat wel wat, want je zal toch een keer moeten.

Zeker als je performance wil. En het mooie van de zaak, je hoeft geen nieuwe proc erin te knutselen. Gratis performance boost door nieuw besturingssysteem, wat wil je nog meer?

Verwijderd

Probeer anders DIT OS eens....
Gratis en maakt van al je geheugen gebruik. 8)

• petjax
Noel schreef op zondag 22 juli 2012 @ 18:48:
[...]

Je zoekt naar extra prestaties maar blijft vasthangen in een OS dat 11 jaar oud is. Logisch enzo.
met de verkeerde been uit bed gestapt?? er staat toch lol achter?
en extra prestaties?ik heb alleen de vraag gesteld over een processor en volgens mij heeft een os niet veel te maken met wat mijn moederbord aankan?
sorry hoor ik hou niet zo van chagerijnige/negatieve mensen. lol

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-01 15:26
Je zoekt wel betere prestaties, want je wilt immers een betere cpu steken. Wij, want ik ben duidelijk niet alleen, geven je mee dat je huidige OS een beperkende factor is en dat daar ook redelijk wat winst te boeken valt. Zowel stabiliteit, snelheid, features, toekomstgerichtheid is Windows 7 is duidelijk een stap vooruit tov je verouderde XP.

Dus iemand met het verkeerde been uit bed? Dat moet jij geweest zijn.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• petjax
Reepje schreef op zondag 22 juli 2012 @ 20:15:
Nou ja, ieder zijn redenen. Maar je hebt inderdaad een hoop performance laten liggen door op xp te blijven zitten.
Om nu naar win7 over te stappen is ook niet meer nodig. Win8 is gratis te downloaden, en dit werkt nog soepeler dan win7 (zeggen ze). En de gebruikersinterface is weer helemaal anders, hopelijk vind je dat wel wat, want je zal toch een keer moeten.

Zeker als je performance wil. En het mooie van de zaak, je hoeft geen nieuwe proc erin te knutselen. Gratis performance boost door nieuw besturingssysteem, wat wil je nog meer?
ok dank u wel voor uw reactie,en windows 8 gratis hoe werkt dat?,het is zeker een proefversie neem ik aan?.

en gaat de 2,70 gigahertz AMD Athlon 7750 Dual-Core de 5850 videokaart niet botlenekken?

sorry maar ik heb heel weinig tot geen verstand van hardware en hoe het werkt

En dat ik windows7 niks vind is ook niet echt waar het is meer dat ik er weinig tot geen ervaring mee heb,maar ik heb er goede dingen over gehoord en ik denk altijd alles went behalve een vent LOL

• petjax
Noel schreef op zondag 22 juli 2012 @ 23:49:
Je zoekt wel betere prestaties, want je wilt immers een betere cpu steken. Wij, want ik ben duidelijk niet alleen, geven je mee dat je huidige OS een beperkende factor is en dat daar ook redelijk wat winst te boeken valt. Zowel stabiliteit, snelheid, features, toekomstgerichtheid is Windows 7 is duidelijk een stap vooruit tov je verouderde XP.

Dus iemand met het verkeerde been uit bed? Dat moet jij geweest zijn.
Nou sorry hoor maar ik denk dat je heel wat verder denkt dan mijn vraag.

ik ben me er zeker van bewust dat XP een beperkende factor is en daar ga ik ook zeker wat aan doen,maar wat ik wou weten is of de processor op mijn moederbord kon,en mijn os is niet zo belangenrijk op dit moment,en zoals ik al eerder aangegeven heb dit is mijn 2e computer{op mijn eerste staat vista 64bit,waar ik zeker geen fan van ben}maar ik zal de eerste zijn om toe te geven dat ik erg laks ben tav mijn os.

En alles wat je zegt heb je gelijk in maar alleen hoe uw bericht op me over kwam was niet om te zeggen een vriendelijk advies en daarom mij reactie van het verkeerde been.

maar even goede vrienden toch bedankt voor je tijd en moeite,en laten we alle 2 morgen met het goede been uit bed stappen voor de zekerheid LOL

• lobotm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
Ja als je de juiste versie van mainboard en bios hebt.

al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel

• petjax
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 20:36:
Probeer anders DIT OS eens....
Gratis en maakt van al je geheugen gebruik. 8)
sorry ik heb geen idee wat dit is.

Sorry khildin ik heb het toch gevonden op ask unbuntu,ziet er erg goed uit maar zoals deraco96 al aangeeft{en ik op ask unbuntu al zag is het niet erg geschikt voor gamen iets wat ik graag doe} is het voor mij niet de beste oplossing op deze computer,{ga het zeker een keer op een andere computer proberen}in ieder geval bedankt voor je moeite en suggestie en ik zal toch een keer een andere os moeten kopen

dank je wel

[ Voor 34% gewijzigd door petjax op 23-07-2012 01:06 ]

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-01 20:15

deraco96

Altijd.

Het is echt vermoeiend zinnen zonder punten en hoofdletters te lezen. Het is misschien gezeur maar je komt een stuk serieuzer over met leesbare taal... ;)

Je moet dus eigenlijk sowieso over naar een 64-bit OS, 32-bit gebruikt net iets minder dan 4GB geheugen en dus heb je 4GB voor nop erinzitten nu.

Een Phenom II X4 965 BE is een leuke upgrade gezien het geld en de 5850 die je in je pc gaat doen. Hij past, maar alleen AM3 (naast AM2(+)) processors passen op een AM2+-bord (jouw bord gok ik), de nieuwe Bulldozers (FX-8120 BE bijvoorbeeld) niet.
Ubuntu is leuk maar op Linux kan je niet (fatsoenlijk) gamen. Dit zullen vast mensen tegenspreken maar als je wil gamen gebruik dan het liefst Windows 7 64-bit. Vista is te log en XP wordt niet altijd meer ondersteund, en is bijna alleen als 32-bits versie te krijgen.
(Ik neem aan dat je de 5850 wil om te gamen? Anders kan je beter een zuiniger kaart nemen.)

[ Voor 0% gewijzigd door deraco96 op 23-07-2012 00:46 . Reden: broodnodige nuancering ]

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

• petjax
deraco96 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 00:45:
Het is echt vermoeiend zinnen zonder punten en hoofdletters te lezen. Het is misschien gezeur maar je komt een stuk serieuzer over met leesbare taal... ;)

Je moet dus eigenlijk sowieso over naar een 64-bit OS, 32-bit gebruikt net iets minder dan 4GB geheugen en dus heb je 4GB voor nop erinzitten nu.

Een Phenom II X4 965 BE is een leuke upgrade gezien het geld en de 5850 die je in je pc gaat doen. Hij past, maar alleen AM3 (naast AM2(+)) processors passen op een AM2+-bord (jouw bord gok ik), de nieuwe Bulldozers (FX-8120 BE bijvoorbeeld) niet.
Ubuntu is leuk maar op Linux kan je niet (fatsoenlijk) gamen. Dit zullen vast mensen tegenspreken maar als je wil gamen gebruik dan het liefst Windows 7 64-bit. Vista is te log en XP wordt niet altijd meer ondersteund, en is bijna alleen als 32-bits versie te krijgen.
(Ik neem aan dat je de 5850 wil om te gamen? Anders kan je beter een zuiniger kaart nemen.)
Dank je wel voor je reactie,je hebt gelijk ik wil met deze computer games testen{kijken of ik ze leuk vindt}.

En je hebt weer gelijk ik moet een andere OS hebben maar dat wist ik al langer,maar zoals ik al eerder zei ik ben erg laks wat dat betreft.

En de 5850 die ik ga kopen is een 5850 top kaart,die schijnt zuiniger te zijn dan een "gewone" 5850 is me gezegd hoor,en na de processor en videokaart ga ik toch maar een win7 kopen{win8 vind ik te duur om op deze computer te zetten},maar ik ga hem wel op mijn 1e computer zetten{win8 komt in oktober uit dacht ik},heb ik gelijk vergelijkingsmateriaal.

En heeft er nog iemand advies voor wat voor win7 het beste is voor gaming en internet,ik zou het erg waarderen.
Dank jullie wel voor jullie tijd en advies en moeite

• Reepje
  • Niet online
Ik ben nog steeds van mening dat je dan maar gelijk naar win8 moet gaan, dat werkt ondertussen vrij goed, en bovendien is het nu gratis. Mocht het dan echt niet bevallen, dan weet je dat tenminste.

Een andere optie is win7. Dat mag je 3 maanden uitproberen zonder het te kopen, en dan zou je daarna naar win8 kunnen gaan. Maar dan zit je dus 2 keer te klooien, want een overstap is altijd even wennen. Bovendien duurt het een tijdje voor je het echt onder de knie hebt. Dan zou ik zeggen, doe het in 1 keer goed.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/release-preview

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Reepje schreef op maandag 23 juli 2012 @ 07:04:
Ik ben nog steeds van mening dat je dan maar gelijk naar win8 moet gaan, dat werkt ondertussen vrij goed, en bovendien is het nu gratis. Mocht het dan echt niet bevallen, dan weet je dat tenminste.
Je moet natuurlijk wel even de hele waarheid vertellen he. De consumer preview van Windows 8 is gratis, dat klopt. De uiteindelijke versie zal je gewoon moeten betalen. Het is dus wel belangrijk dat petjax dat begrijpt. Hij kan anders net zo goed nog even op XP blijven en dan later overstappen naar Windows 8 wanneer deze beschikbaar komt. Nu gaan werken met de preview versie is geen goed idee, aangezien deze nog niet af is en er nog van alles kan veranderen. Daarbij beschikt de preview over een timebomb, zodat deze ergens in 2013 stopt met werken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Reepje
  • Niet online
Daar heb je gelijk in microkid. Ik ging er inderdaad vanuit dat TS dat allemaal zou snappen.
Maar ik ging ook in op enige tips die hierboven gegeven werden om nu over te stappen (kopen van) naar win7. En dat is gewoon niet slim voor de ts om te doen.

• petjax
Reepje schreef op maandag 23 juli 2012 @ 07:04:

Een andere optie is win7. Dat mag je 3 maanden uitproberen zonder het te kopen, en dan zou je daarna naar win8 kunnen gaan. Maar dan zit je dus 2 keer te klooien, want een overstap is altijd even wennen. Bovendien duurt het een tijdje voor je het echt onder de knie hebt. Dan zou ik zeggen, doe het in 1 keer goed.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/release-preview
OK dank je wel maar ik denk dat je de functie van deze computer gemist heb,ik heb deze computer alleen voor games te proberen en een beetje downloaden/internetten,en ik ben niet van plan om op deze computer een os te zetten die me straks ongeveer 250euro gaat kosten{zoals ik zei ik ben wel van plan om win8 op mijn 1e computer te zetten}terwijl ik voor minder dan 100euro win7 kan kopen.

Nogmaals bedankt voor je advies,maar je begrijpt dat win7 voor mij genoeg is op deze 2e comp,en op mijn 1e computer laat ik voorlopig vista staan tot win8 uit is want daar staat zo veel data op die ik moet bewaren dat ik waarschijnlijk wel tot oktober bezig ben om alles uit te zoeken en te saven LOL.

En microkid bedankt voor je waarschuwing maar ik ben oud genoeg om te weten dat {zeker}in deze tijd niets gratis is en zeker niet van microsoft,en daarbij heb ik een {bloed,pardon my french}hekel aan beta en uitprobeer programma's ik hou er van dat het gelijk goed is en al door andere{met meer geduld dan ik op dat vlak} getest is.

en nogmaals allebei bedankt voor jullie advies en tijd
Pagina: 1