Hallo allemaal,
Ik zit met een probleem met mijn geheugen op mijn MOBO de sabertooth z77.
Nu heb ik 16gb aan ram geheugen maar er wordt maar echter 8gb herkend in Windows en in het BIOS werkend op 1366mhz (volgens mij, lager dan zou moeten). Maargoed van de 8gb die wel gezien wordt werkt inmiddels op 1600mhz, alleen nu mis ik nog de overige 8gb. Ik heb de modules er 1 voor 1 eruit gehaald om te kijken of ze wel werken, en wat blijkt.....het werkt....(jammer anders was het wel heel makkelijk geweest). Ik heb ook via CPU-Z even gekeken met het programma of die kan zien hoeveel er aanwezig is...en tadaa 16gb wordt gelezen.
Ik heb wel ergens gelezen (weet niet meer waar D'OH
) dat ik handmatig in het BIOS het moet aanpassen zodat ik de 16gb te zien krijg zoals het zou moeten. Op de site van ASUS en Corsair wordt ik er niet veel wijzer uit over hoe ik het zou moeten oplossen....want als het gaat om zelf aanpassingen te maken in het BIOS ben ik een behoorlijke newb...Dus ik zou graag willen weten of iemand hier met dit probleem bekend is en of die mij daarmee kan helpen, want ik wil natuurlijk wel dat mijn geheugen optimaal gebruikt wordt.
even wat specs:
I5 3570, Win 7 Prof 64x, 120gb ssd, hd4870 XFX en dan was de bedoeling 16gb corsair vengeance 1600mhz.
groetjes,
Maick
Ik zit met een probleem met mijn geheugen op mijn MOBO de sabertooth z77.
Nu heb ik 16gb aan ram geheugen maar er wordt maar echter 8gb herkend in Windows en in het BIOS werkend op 1366mhz (volgens mij, lager dan zou moeten). Maargoed van de 8gb die wel gezien wordt werkt inmiddels op 1600mhz, alleen nu mis ik nog de overige 8gb. Ik heb de modules er 1 voor 1 eruit gehaald om te kijken of ze wel werken, en wat blijkt.....het werkt....(jammer anders was het wel heel makkelijk geweest). Ik heb ook via CPU-Z even gekeken met het programma of die kan zien hoeveel er aanwezig is...en tadaa 16gb wordt gelezen.
Ik heb wel ergens gelezen (weet niet meer waar D'OH
even wat specs:
I5 3570, Win 7 Prof 64x, 120gb ssd, hd4870 XFX en dan was de bedoeling 16gb corsair vengeance 1600mhz.
groetjes,
Maick