Geforce 600 Subcategorie mist in de pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
Het lijkt erop dat alle oude categorieen aanwezig zijn, maar juist de nieuwe (relevante) is er niet 8)7

Het huidige lijstje subcategorieen:
GeForce 200 Serie (31)
GeForce 400 Serie (54)
GeForce 500 Serie (123)
GeForce 6 Serie (8)
GeForce 7 Serie (6)
GeForce 8 Serie (14)
GeForce 9 Serie (2)
GeForce FX Serie (8)
nVidia Overigen (1)
Quadro (29)

Het zou handig zijn om hiernaast ook nog een 600 categorie toe te voegen (en eventueel de 6, 7, 8 en 9 eens weghalen, niet meer zo relevant lijkt me).

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat soort vragen zijn al de nodige keren langsgekomen, [PW] Radeon HD7xxx categorie in pricewatch? bijvoorbeeld en die eindigde met:
Glaanie schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:16:
Je bent niet de enige ;) Kort gezegd: Nee, gaat er niet komen, deze subcategorieen gaan in de huidige vorm verdwijnen, het heeft dus voor ons geen zin om daar tijd voor in te steken. Maar geen zorgen, je kan straks alsnog naar HD7xxx serie kaarten zoeken, het gaat alleen iets anders ;) Meer kan ik niet zeggen op dit moment, wacht de berichten en de .plans af :)

Omdat hier al verschillende keren antwoord op is gegeven, doe ik hier een slotje op :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
Ah, thanks :)

Ben wel benieuwd naar de ETA van het nieuwe systeem dan, prima dat het vervangen wordt maar tot die tijd moeten we het toch nog hiermee doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ETA zal wel "wanneer het af is" zijn :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
True... maar als de ETA nog ver in de toekomst ligt dan lijkt het mij als gebruiker zinnig dat er even een handvol categorieen handmatig aangemaakt worden ;)
Als er een beetje een beheersinterface is zou zoiets niet veel meer dan een paar minuten moeten duren lijkt me. En de eerste berichten over de nieuwe versie zijn al 2 maanden oud dus misschien wel zinnig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar wie zet dan de vele videokaarten in de juiste categorieën? ;) De mensen achter tweakers.net zijn druk met de makeover bezig, ik denk niet dat zoiets als dit ook maar iets prioriteit gaat krijgen als het toch helemaal omgegooid wordt. (Volgens mij hebben ze al een keer zoiets gezegd.)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
Raven schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:44:
Maar wie zet dan de vele videokaarten in de juiste categorieën? ;) De mensen achter tweakers.net zijn druk met de makeover bezig, ik denk niet dat zoiets als dit ook maar iets prioriteit gaat krijgen als het toch helemaal omgegooid wordt. (Volgens mij hebben ze al een keer zoiets gezegd.)
Dat zou (lijkt mij) vrij makkelijk moeten gaan. Alle kaarten die toch al de Geforce 6xx chip hebben kunnen automatisch daaraan toegevoegd worden.

Daarnaast zijn de T.net gebruikers (ik iig wel) niet te beroerd om de specs in te vullen zodat er minder werk is voor de crew. Voor de toekomst zou het zelfs prettig zijn als het wat meer community driven is (i.e. gebruikers met veel goede edits automatisch goedkeuren oid.).
Thanks, dan wachten we af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:11

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Wolfboy schreef op maandag 23 juli 2012 @ 02:03:
[...]
Dat zou (lijkt mij) vrij makkelijk moeten gaan. Alle kaarten die toch al de Geforce 6xx chip hebben kunnen automatisch daaraan toegevoegd worden.
Moeilijker dan je denkt. Het specificatiesysteem en categoriebeheer zijn gescheiden, waardoor we dus niet een directe koppeling ertussen kunnen maken. Het is en blijft dus handwerk, we zullen elk product apart moeten aflopen. Maar we gaan juist van de vele subcategorieen weg en er komt een andere manier terug om toch nog naar een bepaalde GPU serie te kunnen gaan.
Daarnaast zijn de T.net gebruikers (ik iig wel) niet te beroerd om de specs in te vullen zodat er minder werk is voor de crew. Voor de toekomst zou het zelfs prettig zijn als het wat meer community driven is (i.e. gebruikers met veel goede edits automatisch goedkeuren oid.).
Doen we nu al ;) Er zijn enkele gebruikers die wij al kennen en waarvan we weten dat het goed is. Dan is het alleen een snelle scan of de meeste specs zijn ingevuld en of het plaatje erbij staat en dan voeren we die meteen door. Wellicht dat dat geautomatiseerd kan worden, maar dan raken wij de controle kwijt en dat willen we niet.
Thanks, dan wachten we af :)
Meer valt er niet te zeggen op dit moment helaas. Intern draait het al vrij aardig, dus wat Misha zei dat het dit jaar wordt opgeleverd, klopt wel volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
Glaanie schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:16:
[...]

Moeilijker dan je denkt. Het specificatiesysteem en categoriebeheer zijn gescheiden, waardoor we dus niet een directe koppeling ertussen kunnen maken. Het is en blijft dus handwerk, we zullen elk product apart moeten aflopen. Maar we gaan juist van de vele subcategorieen weg en er komt een andere manier terug om toch nog naar een bepaalde GPU serie te kunnen gaan.
Ah... duidelijk, dan is het inderdaad niet zinnig nee.
Doen we nu al ;) Er zijn enkele gebruikers die wij al kennen en waarvan we weten dat het goed is. Dan is het alleen een snelle scan of de meeste specs zijn ingevuld en of het plaatje erbij staat en dan voeren we die meteen door. Wellicht dat dat geautomatiseerd kan worden, maar dan raken wij de controle kwijt en dat willen we niet.
Als je controle nodig hebt dan is er niet voldoende vertrouwen, maar als de aantallen laag genoeg zijn hoeft dit geen probleem te zijn natuurlijk.

Zoals stackoverflow dergelijke dingen doet vind ik ook altijd wel netjes. Zorg ervoor dat er altijd stemmen van meerdere vertrouwde mensen nodig zijn zodat je wel voldoende vertrouwen kan hebben :)
Meer valt er niet te zeggen op dit moment helaas. Intern draait het al vrij aardig, dus wat Misha zei dat het dit jaar wordt opgeleverd, klopt wel volgens mij.
Top! Ik ben benieuwd wat er verder nog verbeterd gaat worden.

De Pricewatch is op dit moment de beste productvergelijker die ik ken*

*in her verleden was YouTellMe.nl de beste uiteraard, maar die draait niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:49

Ch3cker

Testlab Teamlead
Glaanie schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:16:
[...]

[...]

[...]

Nog even een toevoeging op dit verhaal..

De huidige subcategorieën worden vervangen door specificaties. Zoals je begrijpt moet dit dus ook voor elk product ingevuld worden, waar we op dit moment mee bezig zijn. Als je wilt kan je hier ook mee helpen door op 'specs verbeteren' bij een willekeurige videokaart te klikken. Hier zie je de specificaties 'Videochipfabrikant' en 'Chipset generatie'.
Pagina: 1