Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Zie nieuw topic.

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2012 22:30 ]

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
De Note is voor jou geen optie?

Verwijderd

Topicstarter
Bwa niet echt. Ik heb graag een scherp scherm met hoge dpi en dat ontbreekt wat op de kote. Verder spreekt et design van de note me niet aan.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Als je een scherp scherm wilt valt de S3 met z'n pentile matrix ook af dunkt me, one winner: One X...
Voor de rest zijn alle bevindingen / reviews hier en op het gehele internet gewoon te vinden en is het jouw keuze!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-11 21:56
Galaxy Nexus is een goede keuze, die heeft nu al jellybean én je houdt geldt over om een 2000mah (extended) batterij voor te kopen zodat je samen met de stock batterij nooit tekort komt op batterijvlak.
Alleen als je de camera belangrijk vindt zou ik niet voor de nexus kiezen, in alle andere gevallen waarschijnlijk wel.

Ga ook eens naar een winkel om ze alle drie een keer uit te proberen, kwestie van ze goed in de hand liggen, etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik denk dat ik gewoon met €650 euro naar winkel ga, ze alle 3 eens geondig bekijk, eens kijken of de gnex soepel genoeg is in vgl en dan beslis.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 23:39:
Bwa niet echt. Ik heb graag een scherp scherm met hoge dpi en dat ontbreekt wat op de kote. Verder spreekt et design van de note me niet aan.
284 ppi lijkt me toch echt niet onscherp te noemen :S. De Galaxy Nexus heeft dan een ppi van 315 wat ongeveer overeenkomst met de iPhone 4S. De GS3 en One X hebben wel een quad-core wat het boven de GNex en Note zet natuurlijk. En beiden ook een respectabele ppi van 312 (One X) en 305 (GS3). Allemaal wel het overwegen waard dus.

Al deze toestellen zullen smooth zijn, het is maar net welke skin je wilt hebben, hoe snel je updates wilt hebben en wat je eraan uit wilt geven. Overigens is de Note het ideale internetdevice qua grootte, Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:34

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Als je het scherm van de Note onscherp vindt, dan zit je denk ik te dicht op je scherm. Op normale afstand is dat scherm behoorlijk scherp. Ik heb er iig nooit wat te klagen over gehad. Het scherm van de SGS3 is ook behoorlijk scherp imho. Maar zoals al gemeld is, het is een persoonlijke keuze. Mijn keuze is de SGS3, die ligt hier dan ook op tafel :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

Topicstarter
Wel het is mijn eerste android phone dus weet ik niet zo goed of hebsoepel genoeg draait op een dualcore en de gnex dus volstaat. Ik zal dus ook nog nie meteen beginnen rooten en dergelijke. De verschillen tussen de verschillende schillen (sense/touchwiz/stock) ken ik ook alleen maar door review, maar daar word ik niet echt wijzer uit. Ook las ik vaak dat de one x wel de zwakkere batterij heeft.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:34

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Wederom komt het qua UI neer op persoonlijke smaak. Sommigen prefereren Sense, anderen TouchWiz. Persoonlijk ben ik erg te spreken over TouchWiz, dat vind ik soepeler draaien dan Sense op de OneX. De S3 draait in elk geval soepeler dan de GNex

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

Topicstarter
Btw sorry voor de slechte spelling hier en daar. Dit wordt allemaal getypt op het veel te kleine 3,5 inch schermpje van mijn iTouch.

Verwijderd

Topicstarter
Het beste wat ik dus kan doen is eens binnenspringen in winkel en alledrie eens bekijken en wat me het beste lijkt nemen?

• CLB
  • Niet online

CLB

En het scherm van de One X is weer het beste van de genoemde telefoons... achja ieder z'n ding...
Ga in de winkels kijken zou ik zeggen en baseer daar je keuze op, jij moet hem aanschaffen, niet wij :)

Ik vind de Galaxy Nexus en S3 beide te plastic, heb zelf 'n One X, maarja het ontbreken van 'n geheugenkaartslot is ook weer niet echt tof... Het scherm is weer wooow en persoonlijk vind ik Sense ook nog wel te pruimen, maar de update naar bijvoorbeeld Android 4.1 duurt langer dan voor de Galaxy Nexus blablabla... Your choice, dus hop!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind de htc ook de mooiste, sense vind ik op plaatjes ook het mooiste, maar gaat die batterij het lang genoeg uithouden met mijn verbruik?

Verwijderd

Ben nog steeds te spreken over mijn HTC desire HD en HTC zelf, de garantie en service schijnt erg goed te zijn maar heb er nog geen gebruik van hoeven maken.

Binnekort ook een nieuw abo/tel kiezen, of ik ga een jaar door met sim only aangezien de prijzen echt belachelijk hoog zijn geworden afgelopen jaar.

De S3 vind ik teveel plastic, de Nexus oogt ook wat goedkoper en de One X is gewoon echt degelijk, snel en een hele goeie camera dus dat zou hem voor mij worden.

Gewoon naar de winkel gaan en ermee spelen, alle 3 zullen ze wel soepel lopen en android is echt een verademing als je van een Nokia af komt :*)

• CLB
  • Niet online

CLB

Daarvoor zijn de:
CLB schreef op zondag 22 juli 2012 @ 23:41:
Voor de rest zijn alle bevindingen / reviews hier en op het gehele internet gewoon te vinden

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:37
Daar kan ik dan weer niet helemaal mee eens zijn. Het scherm van de One X is mooi, maar die van de Note is zeker net zo mooi. Het enige verschil is dat het scherm van de Note (Nexus en S3) wat overgesatureerd kan lijken. Maar goed, dat ligt weer specifiek aan het scherm!

De Nexus viel voor mij af vanwege het ontbreken van een SD slot, net zoals de One X inderdaad. De S3 en de Note hebben deze wel. Qua skin vind ik persoonlijk AOSP (standaard Android) het beste werkt. Het geheel geeft de beste Google ervaring, daarnaast kun je met Widgets al heel dicht bij de gehele Sense meuk komen. Want vooral de weerwidget wordt mooi gevonden, welke gewoon beschikbaar is in de Play Store. Verder is een dual-core met 1GB RAM geheugen meer dan voldoende voor de meeste apps en Android.

Dat de Note, S3 of Nexus te plastic zijn valt ook reuze mee. Het lijkt allemaal wel zo inderdaad, maar is in het echt gewoon heel degelijk spul. De garantie van Samsung zelf heb ik nog geen ervaring mee gehad, maar HTC wordt wel gerepareerd bij Dynafix. Wat ik een negatief punt vind.

CLB, dat jij nu de One X hebt zegt IMHO niet veel, jij hebt wat dat betreft elke maand wel een nieuw toestel... :9

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 00:11:
Gewoon naar de winkel gaan en ermee spelen, alle 3 zullen ze wel soepel lopen en android is echt een verademing als je van een Nokia af komt :*)
Technisch gezien heb ik ook al ervaring met iOS en de ervaring met mijn iTouch komt zeeeeeeer dicht in de buurt van de iPhone, maar ik zal sowieso wel blij zijn met Android.

• CLB
  • Niet online

CLB

Allemaal meningen (die ik soms deel, soms niet) oftewel lastig, check het zelf mutn10 en make your choice!

Ik heb hem als sinds april, productreview: HTC One X Wit review door CLB dus elke maand niet... :9
Mja er is momenteel nog niks 'beters' op de huidige markt te vinden dan een One X dus ff wachten :+

Verwijderd

Topicstarter
Nog een objectief vraagje: is er een merkbaar verschil tussen de soepelheid waarmee android draait op de one x en op de gs3? Ik zie ook dat de gs3 wat beter is, maar ik heb het over mijn eigen gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets: prachtige review! Ik denk wel (correct me if im wrong) dat als ik de one x koop binnen een maand, de hardware problemen niet aanwezig zullen zijn? En is batterij sterk genoeg voor wat ik wil? Ik ben ook van plan hem overnight op te laden. Verder vind ik het ontbreken van een sd slot niet erg. 32 gb is evenveel als mijn ipod en die staat ook niet vol.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2012 00:49 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Hardwareproblemen kan elk model hebben, daar zijn geen garanties voor te geven natuurlijk...
Of de batterij voor jouw gebruik genoeg is, kan ik ook niet bepalen.. 3 uur internetten en films kijken... Lastig!

Verwijderd

Topicstarter
Films kijken doe ik slechts als ik op reis ben. Heb ook een USB in de auto dus dat is niet echt een probleem. Verder 2 uur internetten moet toch lukken via Wi-Fi? Ik ging hem eerst online bestellen, maar nu ik zie dat ze hem bij Vandenborre voor €520,- hebben, wat niet veel is in België. Een vaste winkel is dan toch wat handiger qua garantie en zij hebben hun fameuze "akte van vertrouwen" of anders gezegd een zeer goede garantie. Dan kan ik mijn telefoon zelf makkelijk binnendoen en terug ophalen.
En van die batterij, het grootste deel van de dag staat mijn GSM op standby. Ik gebruik hem eigenlijk enkel 's avonds erg intensief. Ik las ook dat deze telefoon daar voor gemaakt is met die 5de core? Verder kan ik zeggen dat mijn iPod batterij dit gebruik wel goed/gemakkelijk volhoudt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2012 12:53 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Als je kan opladen in de auto isdat top natuurlijk! Twee uur internetten lukt makkelijk!
Fysieke winkels zijn erg fijn en zelfs ik als Nederlander weet dat Vandenborre een goede reputatie heeft.
5e 'companion core' is echt een topper, ding lag vandeweek 6 uur op mn bureau, kostte 1% van de batterij.

Verwijderd

Topicstarter
Wow nice en dat prijsverschil van €120,- lijkt me het echt niet waard. Vandenborre is ook nog een van de goedkoopste. Ik kocht mijn iPod touch 4G 32 GB daar voor €270,- terwijl ie nu bij Apple nog €300,- kost. Denk jij dat €520,- goedkoop is voor deze telefoon?

• CLB
  • Niet online

CLB

In NL kost die €480,00 dus een €520,00 in Belgie vind ik een normale / goede prijs, zelfs bij PDAshop.be is die duurder

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, misschien kan ik mijn moeder al eens gek maken en vragen of ze hem kan voorschieten, maar dat zal waarschijnlijk jammergenoeg niet gebeuren. Ik werk volgende maand en met dat geld ga ik hem kopen. Achja, hij zal wel niet duurder worden in die maand ;)

Verwijderd

misschien is de HTC One S een alternatief?
natuurlijk wel minder en kleiner scherm, mindere camera.
maar wel goedkoper natuurlijk

• Sigis
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:10:
misschien is de HTC One S een alternatief?
natuurlijk wel minder en kleiner scherm, mindere camera.
maar wel goedkoper natuurlijk
De camera van de One S is dezelfde als die van de One X, dus hoezo mindere camera?
Eigenlijk heeft de One S volgens mij maar een nadeel ten opzichte van de One X en dat is het scherm. Het scherm van de One X is volgens mij duidelijk de mooiste van alle smartphones op de markt. Die van de One S is niet slecht, maar wel minder. Vreet echter ook veel minder.

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Wacht op de Sony Xperia Ion. 12MP camera, 1.5 Ghz dual core, 4.6 inch scherm, hoge resolutie met bravia engine, etc.

[ Voor 28% gewijzigd door Arsenius op 02-08-2012 15:17 ]

Verwijderd

Sigis schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:11:
[...]

De camera van de One S is dezelfde als die van de One X, dus hoezo mindere camera?
Eigenlijk heeft de One S volgens mij maar een nadeel ten opzichte van de One X en dat is het scherm. Het scherm van de One X is volgens mij duidelijk de mooiste van alle smartphones op de markt. Die van de One S is niet slecht, maar wel minder. Vreet echter ook veel minder.
ja je hebt gelijk, sorry 8)7

nog een ander verschil is natuurlijk de soc: dualcore vs quadcore,

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd

dat spreek ik niet tegen.

idd weinig verschil

• Sigis
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:35:
[...]

dat spreek ik niet tegen.

idd weinig verschil
De krait cores van de One S zijn veel efficiënter. Daardoor zijn de 2 Krait cores nauwelijks minder snel dan de 4 cores van de Tegra 3 terwijl het stroomverbruik veel lager is. Daarnaast is het dezelfde processor als in de Amerikaanse One X die volgens mij ook beter in de Internationale versie had kunnen zitten.
Pagina: 1