Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 20:40
Hallo Tweakers,

Dit weekend zit ik te brainstormen, ik heb namelijk een HP Pavilion DV7-2250ed waarvan ik nu bijna drie jaar in bezit van ben. De laptop werkt nog prima op een paar puntjes (touchscreen knoppen boven het toestenbord werken niet meer, beschadigingen op het beeldscherm zoals krasjes, en putjes) daarnaast is de batterij ervan gestorven, om een vervangende batterij aan te schaffen vind ik te duur, dus heb ik het volgende bedacht.

Ik verberg mijn laptop onder mijn bureau (uiteraard met genoeg ventilatie), en sluit hem aan op een 23 inch monitor (http://www.monitorstore.n...monitoren/lg-e2351vr.html) en een extern toetsenbord (http://www.computerstore....oze-toetsenbord-muis.html) waardoor er op mijn bureau alleen een monitor met toetsenbord staat (netzoals een desktop).

Mijn vraag aan jullie, is dit mogelijk? Hebben jullie misschien een beter alternatief? ik denk namelijk met name op het oog van de toekomst (weer een desktop aanschaffen, aangezien ik toch een tablet gebruik voor onderweg) dat dit verstandig is dan dat ik weer dingen ga aanschaffen die alleen geschikt zijn voor me laptop.

Alvast bedankt

Gr,
Sander

PS: Als dit in het verkeerde forum is gezet, excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .pointer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-09 12:47
Volgens mij is dit wel mogelijk. Je kunt je laptop sowieso op een extern scherm aansluiten als er een HDMI aansluiting op je laptop zit, dan kan je ´m via hdmi zo verbinden.
Het toetsenbord lijkt mij toch ook te kunnen maar heb er geen ervaring mee.. Heb je geen oud toetsenbord thuis liggen om 't mee te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:05
Ja hoor, dat is gewoon prima mogelijk! Heb op mijn laptop een DVI en HDMI poort, daar zitten m'n schermpjes op aangesloten.

http://img845.imageshack.us/img845/1327/20120520205714.jpg

Setupje thuis, kan de laptop met een paar kabeltjes zo lostrekken en heb ik alles onderweg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
Bas. schreef op zondag 22 juli 2012 @ 17:36:
Ja hoor, dat is gewoon prima mogelijk! Heb op mijn laptop een DVI en HDMI poort, daar zitten m'n schermpjes op aangesloten.

http://img845.imageshack.us/img845/1327/20120520205714.jpg

Setupje thuis, kan de laptop met een paar kabeltjes zo lostrekken en heb ik alles onderweg. :)
Bedankt voor je fotootje, zoiets had ik ook in gedachte, maar dan met enkel scherm, ziet er goed uit hoor ;)

@.pointer bedankt voor de tip, heb inderdaad nog een toetsenbord met een oude monitor hier liggen ik ga het eens proberen ;) bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:06
Kan prima, alleen zul je waarschijnlijk problemen krijgen met de laptop aanzetten. De powerknop zit meestal in de laptop, als je de laptop dichtgeklapt onder je bureau hebt, dan kun je er niet meer bij. Wel iets om rekening mee te houden!
Je kunt ook een docking station zoeken voor jouw model, ik heb ook een HP (ander model) en met docking werkt het prima als een 'gewone' pc hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:49
Werkt prima zoals hierboven werd vermeld. Om het powerknop debakel te voorkopen kan je hem openhalen de het kabeltje verlengen en een knop achter op je scherm(?) maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

mr.DJ95 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:07:
Werkt prima zoals hierboven werd vermeld. Om het powerknop debakel te voorkopen kan je hem openhalen de het kabeltje verlengen en een knop achter op je scherm(?) maken.
Mja, gezien de vraagstelling van de TS verwacht ik eerlijk gezegd niet dat hij er op zit te wachten om zijn laptop open te halen ;)

@TS: Als je de boel constant aansluit op een adapter, haal er dan de batterij uit. COntinue stroom is niet goed voro de levensduur van de batterij namelijk. Overigens ben ik bang dat het na 3 jaar al te laat is, maar dat terzijde ;)

Anyways, de door jou voorgestelde oplossing gaat gewoon werken, al zit je zoals gezegd wel met de powerknop.
Persoonlijk zou ik er dan voor kiezen om het volgende toe te passen:
- In BIOS boot on powerloss aanzetten
- Accu er uit
- Schakelaar op je adapter.
Gevolg: als je laptop power krijgt, gaat ie meteen aan, net als een oude powerknop. Accu kan er niet meer op van invloed zijn. Enige nadeel van deze oplossing: het kan zijn dat je BIOS op een gegeven moment zijn instellingen verlies als ie lang niet aan de stroom is geweest cq de bios batterij dood is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
The Eagle schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:22:
[...]

Mja, gezien de vraagstelling van de TS verwacht ik eerlijk gezegd niet dat hij er op zit te wachten om zijn laptop open te halen ;)

@TS: Als je de boel constant aansluit op een adapter, haal er dan de batterij uit. COntinue stroom is niet goed voro de levensduur van de batterij namelijk. Overigens ben ik bang dat het na 3 jaar al te laat is, maar dat terzijde ;)

Anyways, de door jou voorgestelde oplossing gaat gewoon werken, al zit je zoals gezegd wel met de powerknop.
Persoonlijk zou ik er dan voor kiezen om het volgende toe te passen:
- In BIOS boot on powerloss aanzetten
- Accu er uit
- Schakelaar op je adapter.
Gevolg: als je laptop power krijgt, gaat ie meteen aan, net als een oude powerknop. Accu kan er niet meer op van invloed zijn. Enige nadeel van deze oplossing: het kan zijn dat je BIOS op een gegeven moment zijn instellingen verlies als ie lang niet aan de stroom is geweest cq de bios batterij dood is.
Dat laatste is inderdaad een ideetje, alhoewel ik het ook niet meer erg vind om mijn laptop te verbouwen, puur om het feit dat ik een excuus heb om een nieuwe te kopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Pasteis schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:17:
[...]

Dat laatste is inderdaad een ideetje, alhoewel ik het ook niet meer erg vind om mijn laptop te verbouwen, puur om het feit dat ik een excuus heb om een nieuwe te kopen :9
Als je een keer uitschiet met je soldeerbout of het ding simpelweg iets te heet staat is het :w laptop.
Dan is de door mij genoemde optie nog altijd redelijk failsafe - en een stuk goedkoper.
Slopen kan altijd nog :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1