Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe sony vaio dood na eerste gebruik web button?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vreemde situatie

Net nieuw uit doos gehaalde sony vaio s serie. Starte hem gisteren avond op en liep door installaties van windows 7 en office. Na verplichte herstart nog wat onschuldige soft geinstalleerd zoals acrobat reader en vlc. Wederom herstart gewenst na downloaden windows updates. Prima zover. Hier ging het mis denk ik, de laptop herstarte namelijk niet maar sloot geheel af. Vond het wel best en uurtje later wilde ik eens wat gaan spelen met de functies zoals de webbutton (niet opstarten van windows maar toch online). Na het indrukken van de button ging de harde schijf draaien en daar bleef het bij.

Situatie nu 12 uur later:
Harde schijf spint nog altijd
Laptop reageert niet op indrukken powerbutton of welke andere button (incl assist quick button)
Wanneer ik de stroomadaptor aansluit brandt het baterij lampje een minuutje ofzo waarna ook deze dooft.
Heb ondertussen de stroom er maar afgehaald met de hoop dat wanneer de baterij leeg raakt de harde schijf ook zal moeten stoppen met waar die in godsnaam mee bezig is (volgens mij nergens want het het geluid suggereert niet dat er wat gebeurd behalve 'aan' staan)

Al met al heeft de laptop dus een klein uurtje gewerkt, een nieuw record? Zijn er tips of ben ik overgeleverd aan het reparatie centrum?

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Waar heb je de laptop gekocht?

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in roemenie waar ik hem ook gekocht heb bij de officiele sony dealer

• tostyijzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-10 09:27
Ik heb hier zelf ook problemen mee gehad. Dell heeft ook zo'n service, waarbij je het web op gaat. Alleen W7 gebruikt een versleuteling van de data, waardoor linuxdistro die zorgt voor het web niet goed werkt.
Heb je al geprobeerd de batterij er uit te halen?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:46

mace

Sapere Aude

Kun je niet gewoon de powerbutton ingedrukt houden totdat hij uitgaat?

Verwijderd

Topicstarter
power button indrukken heb ik gedaan: tot 1 minuut lang
de lampjes suggereren echter dat er niets aanstaat; deze zijn en blijven uit.

baterij: gisteren wel de klep opengeschroefd maar zag dat de baterij ook met schroefjes vastzat. ga liever niet verder dan dit ivm weet ik veel wat voor garantieverbreking. Vandaar dat ik hoop dat uiteindelijk de baterij nog leeg raakt voor morgenmiddag.
Pagina: 1