Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eenvoudige stille cooler voor socket 1155

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een Core i5 3570K met intel stock cooler (socket 1155). In de bios heb ik de rpm ervan zo laag mogelijk gezet (zo'n 700rpm), maar aangezien de rest van mn systeem erg stil is hoor ik de cpu-cooler nog steeds licht 'pruttelen'...

Daarom ben ik eens gaan kijken naar een alternatieve koeler, maar vrijwel alles wat ik tegenkom zijn van die gigantische blokken met 12cm fan erop, die vaak ook nog vrij omslachtig te monteren zijn (met backplate e.d.). Ik zoek eigenlijk iet simpels wat ik in plaats van de huidige koeler/heatsink erop kan klikken. Dat ie bij hogere temperaturen wat meer geluid maakt vind ik niet erg, zolang de fan maar de mogelijkheid heeft om op lage toerentallen erg stil te zijn.

Heeft iemand tips voor een dergelijke koeler? Liefst niet te lomp en eenvoudig te monteren.

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:49
CM Hyper TX3 Evo?

5700X | RX 6600

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-11 12:44

Egocentrix

Parttime zeurkous

Hyper 212?

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• Palomar
  • Niet online
thnx, die 2 kwam ik idd ook al tegen, waarbij de tx3 ws. wat eenvoudiger te installeren is. Al blijven het wel grote blokken..

Heb overigens ontdekt dat ik mn stock cooler ook op 500rpm kan laten draaien en dan is ie wel zo goed als geruisloos. Hou het eerst wel even zo :)

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:48
Scythe Shuriken Rev. B is niet bijster groot, is ook op laag toerental nauwelijks te horen (Big Shuriken kan ook maar die zal je wss ook nog wat lomp vinden) :)

Zou ook nog Katana 4 zeggen maar die is net zo groot als de TX3 :)

Cooler Master GeminII SF524 schijnt het ook goed te doen maar das volgens mij ook nog wel een aardig groot blok.

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:58
Of de Scythe Mine 2, presteert waarschijnlijk net iets beter.
Weet eigenlijk niet precies hoe groot die is, iig ~30% kleiner dan de Mugen volgens reviews.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Verwijderd

Zalmann 9700 led, 2 tientjes en klaar, met fancontoler.

pricewatch: Zalman CNPS9700 LED

• Palomar
  • Niet online
Thnx mensen voor de tips. Heb ondertussen een Coolermaster Hyper TX3 Evo gekocht. Was bij nader inzien toch niet zo groot en ook eenvoudig te installeren (had geen zin in gedoe met een andere backplate). Koelt op het eerste gezicht ong. hetzelfde als de stock cooler, maar is op de lage toerentallen geruisloos. De stock cooler maakte ook op het laagste toerental een soort zacht knorrend/zoemend geluid (van de motor). Bij de coolermaster hoor je de motor niet, alleen de airflow als ie hard draait (en dat boeit niet, want laat mn pc bijna nooit lange tijd op 100% cpu draaien).
Pagina: 1