Toon posts:

HIFi in de auto

Pagina: 1
Acties:
  • 679 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, ik bem op zoek naar iets wat ik nergens heb kunnen vinden.
Het beste te omschrijven als een autoradio zonder tuner, dus een kastje van hetzelfde formaat als zo'n radiootje en dus makkelijk in te bouwen maar de eigenlijke bedoeling is alleen muziek afspelen van een usb-stick waarbij diverse surround opties aanwezig zijn. Standaard zitten er al 4 speakers in mijn wagen. Naar de radio luister ik nooit, altijd van die irritante schreeuwende DJ's en muziek waar ik buikpijn van krijg. Het Cd's afspelen tijdperk heb ik afgelsoten, geen rammelende en zoemende bijgeluiden meer, opties om mp3 of te shuffelen ontbreken soms. Gewoon een goede versterker met wat dolby opties en input een of meer grote usb-sticks. Andere formaten zoals flac en ape zijn ook welkom. Wie kan mij helpen ben benieuwd.
Hoor graag jullie reactie's:)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gewoon je smartphone gebruiken. Die met aux of bluetooth aansluiten. Simpel. Heb je geen speciale unit voor nodig.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-01 23:07
Diverse surround-opties? Lijkt mij niet eenvoudig (lees: goedkoop) haalbaar. Ik denk dat een smartphone alléén niet haalbaar is. Als ik het goed begrijp zitten er alleen boxen in de auto en verder niets. De luidsprekers moeten nog ergens op aangesloten worden zodat ze aangedreven worden. Een smartphone kan dit niet. Helaas heb ik geen verstand van autoradio's dus ik kan je niet adviseren.

Maar je zou een soort versterkertje met een audio-ingang (tulp bijv.) moeten hebben. Surround opties lijken mij niet haalbaar. Sowieso vraag ik me af wat voor bestand je hebt dat dan meer dan 2 kanalen bevat. Een mp3tje heeft dit volgens mij niet. Daarnaast biedt surround vrij weinig meerwaarde tegenover goede stereo bij muziek in mijn optiek.

• JvS
  • Laatst online: 18:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een autoradio met Aux in of Bluetooth, dat heb je nodig. De rest (slimmigheden) doe je gewoon met je smartphone. Surround opties zijn voor tieners, dat heb je niet nodig voor goed geluid :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Smartphone zou ik dan weer niet voor kiezen, zonde van je batterij (tenzij je hem weer aan een 12v lader hangt). Zoek gewoon een goede headunit (lees: Pioneer of Alpine) met een USB aansluiting. Deze hebben trouwens bijna altijd ondersteuning voor iPod/iPhone, handig als je er eentje hebt. Al je playlists e.d. werken dan ook gewoon op je autoradio.

Dingen als surround zou ik lekker achterwege laten, dat heb je echt niet nodig voor goed geluid in je auto.

Heb zelf een DEH-P6000UB, met USB aan de achterkant zodat ik het kabeltje in het dashboardkastje kan leggen. Zit ook nog eens een aux aansluiting op, maar die gebruik ik niet. :P

Verwijderd

Topicstarter
t0mmiiiii schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:13:
Diverse surround-opties? Lijkt mij niet eenvoudig (lees: goedkoop) haalbaar. Ik denk dat een smartphone alléén niet haalbaar is. Als ik het goed begrijp zitten er alleen boxen in de auto en verder niets. De luidsprekers moeten nog ergens op aangesloten worden zodat ze aangedreven worden. Een smartphone kan dit niet. Helaas heb ik geen verstand van autoradio's dus ik kan je niet adviseren.

Maar je zou een soort versterkertje met een audio-ingang (tulp bijv.) moeten hebben. Surround opties lijken mij niet haalbaar. Sowieso vraag ik me af wat voor bestand je hebt dat dan meer dan 2 kanalen bevat. Een mp3tje heeft dit volgens mij niet. Daarnaast biedt surround vrij weinig meerwaarde tegenover goede stereo bij muziek in mijn optiek.
Ik ben hier toch bij de afdeling HIFI, high fidelity, dus een smartphone hoort daar niet bij, nee ik wil klasse in mn auto wordt het toch een 12-230 volt converter zodat ik mn rx767 erin kan zetten, dat wordt pas genieten als je in de file staat.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:53

Jag

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:27:
[...]

Ik ben hier toch bij de afdeling HIFI, high fidelity, dus een smartphone hoort daar niet bij, nee ik wil klasse in mn auto wordt het toch een 12-230 volt converter zodat ik mn rx767 erin kan zetten, dat wordt pas genieten als je in de file staat.
zou zeker ook de center speaker niet vergeten!!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
omg yu stupid waarom moeilijk doen waarom niet gewoon auto radio met aux 4 kanaals versterker extra en dan 4 goeie 6x9 hoedenplank speakers ofzo moet je kijken wat een geluid? :P

• TimMer
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:27:
[...]

Trollgeintje hoop ik?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Goed... Dit topic is helaas om zeep en gaat dus dicht. Het staat de TS vrij om, wellicht na wat meer onderzoek een nieuw topic te openen.

Ik weet dat alpine dolby head units en versterkers heeft. Je zit wel weer aan een tuner vast, maar die hoef je niet te gebruiken toch?

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.