Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje. Mijn PC staat op mijn, kamer, en ik heb een kamer van net 10 m2. Dus aardig klein :). Nu heb ik een behuizing van een Sharkoon T28 Blue Edition, met 2 fans met blauwe leds erin en daarboven nog 2 blauwe leds. Achterop de behuizing zit ook een blauwe led fan. Is er een mogelijkheid om die leds uit te schakelen met software of iets dergelijken? Want als ik lig te slapen en ik ben wat aan het downloaden dan schijnen die leds in mn ogen, en dat is zwaar irritant. Is er niet iets van een on/off switch in software of zoiets dergelijken dat je alle leds uitschakelt in een PC?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Fans worden hardwarematig aangestuurd en de LEDs wordt van dezelfde stroom voorzien als de motor om te draaien. Dat gaat je dus niet lukken. Als je ze echt uit wilt, moet je de fan vervangen. Of op een of andere manier de LED onschadelijk maken (lees: slopen). Dat laatste is af te raden overigens ;).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je kunt de leds in fans best eruit halen, als ze doormiddel van zo'n flexibel printje rondom aangesloten zitten. Gewoon de draadjes afknippen en de print er vanaf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Als het power en/of HDD activiteitsledjes zijn, kun je gewoon de juiste draadjes loshalen op de header van je mobo. Fans zul je inderdaad moeten modden en/of anders aan de buitenkant gewoon afplakken of er iets voorzetten als je gaat slapen (groot boek, placemat, etc.) ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt van je fan af, maar zwart nagellak is misschien makkelijker denk ik of een tape er over.

YouTube: How To Remove LED's From A Case Fan