Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn huidige telefoon is al redelijk oud (HTC Legend), dus wil ik eens een nieuwe smartphone aanschaffen. Liefst rond de 300 - 350 euro. Iets meer mag, maar lager als prijs van HTC One S.

Enkele vereisten:
- Het toestel moet lopen op Android 4.0 en liefst ook in de toekomst een upgrade naar JB krijgen.
- Minimum 5MP camera en front-face camera
- Scherm groter als 3.5". Liefst zelfs 4 of groter, maar de resolutie mag er wel niet onder lijden.

Mijn vereisten lopen dus wel gelijk met HTC One S. Dat is ook mijn eerste keuze eigenlijk, maar ik ben aan het kijken voor misschien een goedkoper alternatief, dat bijna even goed loopt. Hopelijk kunnen jullie me helpen. Als je een lijstje geeft van de mogelijke telefoons is het goed. Ik weet dat je met mijn vereisten veel smartphones kunt kopen, maar ik heb niet echt een overzicht welke er allemaal zijn.

Groetjes

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2012 08:04 ]

Verwijderd

Galaxy Nexus.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten om voor HTC One X te gaan. Wat geld vrij kunnen maken om het te kopen, ondanks dat de batterij van One S wel beter is en ik hier (ik ben een jaar in maleisië) altijd 3g bijna moet gebruiken. Maar het scherm van One X is zoveel mooier als de One S vind ik. De One X kan ik hier krijgen voor onder 400 euro dus dat is wel mooi.

Ik heb toch nog een vraagje: zal HTC eind augustus in Berlijn een nieuw topmodel aankondigen? Zoja, moet ik dan daar op wachten of gewoon voor de One X gaan?

Verwijderd

Dit.

En de One X vergeten

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:06

JT

VETAK y0

Mooie onderbouwing :) Ik heb in ieder geval 3 pluspunten voor de One X: scherm zeer goed afleesbaar in de zon (grofweg 2 keer zo helder als de Galaxy Nexus) en een veel hogere pixeldichtheid omdat het een LCD scherm is en geen pentile matrix. Daarnaast heeft de One X 32gb intern, nadeel is dat deze geen micro sd reader heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door JT op 27-07-2012 11:06 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:51
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 07:29:
Ik heb toch nog een vraagje: zal HTC eind augustus in Berlijn een nieuw topmodel aankondigen? Zoja, moet ik dan daar op wachten of gewoon voor de One X gaan?
Dit zijn altijd van die dingen waar je oneindig lang over kunt nadenken en wachten. Stel je wacht tot augustus, misschien is dat model dan pas in oktober te verkrijgen, dan komt misschien Sony weer met een aankondiging, paar maanden later Samsung weer etc. etc. Ik had een half jaartje geleden hetzelfde probleem waar toen de geruchten nog de ronde deden over de One X en de Galaxy S3. Sony kwam toen eerder uit met de Xperia S en ik heb toen nog getwijfeld of ik zou wachten tot duidelijk was wat de specs/prijzen/releasedata van de anderen 2 waren. Heb toen toch de Xperia S gekocht en er geen spijt van gehad, de specs van de One X/S3 waren dan wel wat beter maar de prijs bleek ook flink hoger.

Ik zou zeggen: als je de One X een mooie telefoon vindt en hij voldoet aan je eisen dan moet je die halen en accepteren dat er over een tijdje altijd wel een betere uitkomt omdat deze business nooit stil staat.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

JT schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:48:
Mooie onderbouwing :) Ik heb in ieder geval 3 pluspunten voor de One X: scherm zeer goed afleesbaar in de zon (grofweg 2 keer zo helder als de Galaxy Nexus) en een veel hogere pixeldichtheid omdat het een LCD scherm is en geen pentile matrix. Daarnaast heeft de One X 32gb intern, nadeel is dat deze geen micro sd reader heeft.
Nexus is prima in de zon af te lezen, hogere brightness One X betekent batterij sneller leeg, pixeldichtheid Nexus is hoger dan One X (316 VS 312) en ook niet onbelangrijk: de Nexus is 130 euro goedkoper (nieuw prijs) en brschikt al over Jelly Bean.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

En de Nexus heeft een pentile layout dus die pixeldichtheid klopt niet, JB is inderdaad tof, bouwkwaliteit is geheel anders, camera is anders. De Nexus is een leuk apparaatje, maar zeker geen holy grail in mobile land.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:14:
[...]

Nexus is prima in de zon af te lezen, hogere brightness One X betekent batterij sneller leeg, pixeldichtheid Nexus is hoger dan One X (316 VS 312)
Ik zou je even verdiepen in LCD vs AMOLED pentile Matrix ;) Pentile heeft veel minder subpixels dus effectief lagere ppi. Hogere brightness kan je ook auto laten instellen he ;) Beide foons staan niet bekend om hun goede accuduur. Dat krijg je met die huge ass schermen.
en ook niet onbelangrijk: de Nexus is 130 euro goedkoper (nieuw prijs) en brschikt al over Jelly Bean.
Ja, 130 euro goedkoper is mooi maar hoe is dat in Maleisie? Daar is de One X onder de 400...

[ Voor 6% gewijzigd door JT op 27-07-2012 11:27 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Nexus is dan ook al weer 9 maanden oud en niet duur voor wat je er voor krijgt. Dat het scherm pentile is vs RGB weet ik, maar ik vind de continue argumenten dat het scherm daarom automatisch slecht is overtrokken.

Edit: Maleisië?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2012 11:30 ]

• JT

JT

VETAK y0

Waar heb ik gezegd dat het slecht is? Ik heb alleen gezegd dat de One X effectief een hogere PPI heeft. Ik durf wel te wedden welk scherm scherper is. En ja, de prijs van de Galaxy is goed. Hier in NL.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 07:29:
Ik heb besloten om voor HTC One X te gaan. Wat geld vrij kunnen maken om het te kopen, ondanks dat de batterij van One S wel beter is en ik hier (ik ben een jaar in maleisië) altijd 3g bijna moet gebruiken. Maar het scherm van One X is zoveel mooier als de One S vind ik. De One X kan ik hier krijgen voor onder 400 euro dus dat is wel mooi.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Nee jij niet, maar de ellenlange topics over RGB vs Pentile wel. Je zou ook kunnen zeggen dat de Ons X een beter, recenter toestel is dan de Nexus en je daar ook meer voor betaalt. Dan zijn we het beiden eens denk ik :)

(Los van Maleisië, daar had ik overheen gelezen)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2012 11:42 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

In Nederland misschien, je kent de prijzen in Maleisië waar de TS vertoeft niet, dus die conclusie.. tsjaa...
Tevens heb ik hier in NL €398,00 voor m'n HTC One X betaald dus meer betaalt dan 'n Nexus gaat ook niet op.

Ieder z'n ding :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 19:03

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Zelf zit ik meer met het dilemma dat ik graag de nexus wil, maar hij is *nergens* voor een normaal bedrag te krijgen.. (ja als je 400+ betaald) terwijl je de htc one x (met veel nieuwere betere specs) voor rond de 399 easy kan oppikken.. Zelfs 2e hands is die nexus nergens te krijgen en de htc al voor ~350 ..

Dus probeer maar is ene nexus te krijgen zou ik zeggen ;) zit je alsnog straks met die one x

• JT

JT

VETAK y0

Galaxy Nexus is 369 nieuw ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:41:
Nee jij niet, maar de ellenlange topics over RGB vs Pentile wel. Je zou ook kunnen zeggen dat de Ons X een beter, recenter toestel is dan de Nexus en je daar ook meer voor betaalt. Dan zijn we het beiden eens denk ik :)
Ja klopt :) De One X en SGS3 waren voor mij geen optie (beide qua prijs, SGS3 vanwege pentile, One X vanwege accu en geen SD slot) en de Nexus S was was qua prijs interessant maar pentile, lage schermhelderheid, lage accuduur en matige camera. Dus ik wou wachten op de Hauwei Ascend D Quad XL maar toen kwam ik een extreme buitenkans tegen voor de One X. En uiteindelijk is de accu nog redelijk te doen, met 1 druk op de knop schakel ik tussen laagste schermhelderheid of auto en als je zonder zon en 's avonds laagste helderheid instelt (nog prima leesbaar) dan is het alleszins redelijk :P

/ot

Ecodan warmtepomp

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-11 19:32

BiLo

PSN: toiletcleaner

het lijkt mij sterk dat de prijzen van dit soort elektronica goedkoper zijn in malaysia. Ik ben er meermaals geweest en het viel mij juist op dat dit soort dingen duurder waren.

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• CLB
  • Niet online

CLB

JT schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:55:
Galaxy Nexus is 369 nieuw ;)
Voor die prijs is die bij geen een webshop te krijgen ;)

• JT

JT

VETAK y0

Oh inderdaad :D Gezien het prijsverschil tussen de One X en een Galaxy Nexus van nog maar 70e ofzo zou ik het wel weten :)

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1