Toon posts:

geheugen op mijn SSD veranderd vanzelf?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een nieuwe computer met oa een samsung 120 gb serie 830 SSD.

Het valt mij op dat het geheugen uit zich zelf veranderd terwijl ik niks doe

ik heb nog 20 gb over op de SSD....5 min later was dit 19,2 gb...en nu kijk ik weer en staat ie op 20,3 gb

en als ik mij niet vergis heeft ie ook op 17,3 gb gestaan zonder iets te doen...

hoe kan dit zo schommelen van zichzelf? iemand een idee?
alvast bedankt.

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Variabel wisselgeheugen aanstaan op je SSD ? Vinden ze niet tof in ieder geval....

www.retroforum.nl

Verwijderd

Probeer taakbeheer anders eens , voor wat info over actieve processen

Verwijderd

Topicstarter
hallo...
nou staat ie weer op 19.2 gb
@mister...ow kan dat kwaad ik heb geen idee..moet ik dit ergens uitzetten mocht dit aanstaan?

@systeemherstel...zijn heel wat processen aan heb even screenshot gemaakt.
misschien zie je iets abonormaals wat er niet thuis hoort?

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/6140/screenshot1taakbeheer.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img36.imageshack.us/img36/6550/screenshot2taakbeheer.jpg

suggesties om tot een oplossing te komen:
-Heeft steam er misschien iets mee te maken? die staat bij mij altijd standaard aan voor games.. ik zeg maar wat
-mijn C: heeft ook even in het rood gestaan (die balk) toen ik nog iets van 4 gig over had....dus heb 2 spellen verwijderd nu staat ie weer ongeveer op 20gb en geen rode balk
-ik heb verschillende stressen uitgevoerd op mijn CPU....en systeem....denk niet dat dit het zal zijn
-Heb mijn SSD laten testen op zijn conditie en performance..alles was OK en de snelheid lag gemiddeld rond 480mb/s
-heb net "fouten controleren" uitgevoerd op de schijf geen enkel fout kwam naar boven.
-heb een keer een .bin bestand verwijderd..deze stond ineens los onder mijn mappen van de :C\ schijf(SSD)
-vaker een agent file verwijderd deze stond ook ineens onder mijn mappen.
-de computer heeft tot nu toe 1 malware ontdekt en veilig in de kluis gestopt:
ging om: C:\Users\Jasper\AppData\Local\Temp\10502658.Uninstall ..zogenaamde PuP malware
-nadien vele volledige scans uitgevoerd (ook voor onderliggende mappen) allemaal veilig
-bij eigenschappen van de c:\ staat: "de inhoud en de eigenschappen van bestanden op dit station mogen worden geindexeerd" als aangevinkt.
-ik heb 16gb intern geheugen -1600mhz
-of misschien dat dit na mijn eerste systeem back up is gebeurd, geen idee ik geef maar zoveel info aan jullie :)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2012 14:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img36.imageshack.us/img36/241/screenshotprestatie.jpg
zo ziet het instelvenster van mijn wisselbestand eruit.
Moet ik hier nog iets aan wijzigen.

kan het uberhaupt kwaad dat dit gebeurd en kan ik het zo laten? misschien makkelijker :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2012 15:02 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik heb zo het idee dat je een probleem maakt dat er niet is.
Er spelen veel processen op een computer, en zeker als deze met internet verbonden is gebeurd er vrij veel.
Wat dacht je van automatische updates die binnen komen (bijvoorbeeld die van je virus scanner dagelijks).en de automatiche updates van god-weet-wat-al-niet-meer.
Dan heb je een wisselbestand van 16 GB, ook lekker vet.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Reepje,

oke check als het maar iets is wat zo "hoort" dan vind ik het allemaal prima..dacht alleen dat het misschien iets schadelijks kon zijn. thats all :)
Pagina: 1