Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit net op hun website te kijken http://www.piratenpartij.nl en ik vroeg me af wie hier al lid is van de partij.. want ik wil me waarschijnlijk ook inschrijven. :*)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2012 03:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:09

SmartDoDo

Woeptiedoe

Welkom op Tweakers.net Videle.

Jouw topicstart is wat karig op deze manier. Wellicht dat als je aangeeft wat jouw overwegingen zouden zijn om lid te worden van de Piratenpartij, je wat meer en beter respons krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
SmartDoDo schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:01:
Welkom op Tweakers.net Videle.

Jouw topicstart is wat karig op deze manier. Wellicht dat als je aangeeft wat jouw overwegingen zouden zijn om lid te worden van de Piratenpartij, je wat meer en beter respons krijgt :)
ik heb ernstig het vermoeden dat Videle allang lid is :)

om antwoord te geven: ik ben geen lid, en zal het ook nooit worden... ik ben zelden een voorstander van dat wat de meerderheid vind.. simpelweg omdat de meerderheid wat mij betreft te vaak en te makkelijk d.m.v. populisme te beinvloeden is... daarom ben ik ook tegen een referendum en tegen een gekozen president bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

P.O. Box schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:29:
[...]

ik heb ernstig het vermoeden dat Videle allang lid is :)

om antwoord te geven: ik ben geen lid, en zal het ook nooit worden... ik ben zelden een voorstander van dat wat de meerderheid vind.. simpelweg omdat de meerderheid wat mij betreft te vaak en te makkelijk d.m.v. populisme te beinvloeden is... daarom ben ik ook tegen een referendum en tegen een gekozen president bijvoorbeeld...
Daar denk de meerderheid anders heel anders over... (c) Theo Maassen

Ik zou er niet op stemmen laat staan lid van worden. Teveel een 1-issue partij, al hebben ze heus wel hele goede punten. Echter denk ik dat de belangrijkste daarvan ook wel bij een meer ervaren/stabiele partij worden behartigd.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 03:56:
Ik zit net op hun website te kijken http://www.piratenpartij.nl en ik vroeg me af wie hier al lid is van de partij.
En vanwege die vraag heb jij je op GoT geregistreerd? Vaag...

Afijn, ik heb net ook op hun website gekeken en ik ga niet lid worden. Bij de volgende zin in het programma ben ik afgehaakt, wat een lariekoek.
Wij zijn de eerste en vooralsnog enige partij die de kracht van het internet gebruikt om het democratisch bestel weer te laten functioneren zoals Thorbecke het in 1848 bedoelde.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:45
argro schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:47:
[...]
En vanwege die vraag heb jij je op GoT geregistreerd? Vaag...

Afijn, ik heb net ook op hun website gekeken en ik ga niet lid worden. Bij de volgende zin in het programma ben ik afgehaakt, wat een lariekoek.

Wij zijn de eerste en vooralsnog enige partij die de kracht van het internet gebruikt om het democratisch bestel weer te laten functioneren zoals Thorbecke het in 1848 bedoelde.
[...]
Wat ik uit hun standpunten en programma begrijp is dat ze hiermee doelen op het democratisch bepalen wat de leden van de partij vinden. Het gaat dus niet(!) om een online referendum waarbij de mening van heel Nederland gepeild wordt. Het gaat enkel om de leden.

Niet zo heel anders dan een partijcongres van de bestaande partijen. Het grote verschil is dat je vaker en daardoor sneller de mening van de leden kan vragen.

Ik kan het niet terugvinden op hun website, maar ik begreep dat ze over standpunten die ze niet in het programma hebben staan ook geen uitspraken willen doen. Ze willen daarbij zich eerst laten informeren door experts en dan met e-democratie het standpunt van de partij bepalen.

Op zich vind ik dat helemaal geen verkeerd plan en zouden andere partijen daarvan kunnen leren. te vaak nemen partijen een standpunt in een zaak in zonder voldoende geïnformeerd te zijn. Juist bij vraagstukken waarvan je van een kamerlid niet kan verwachten dat ze de benodigde kennis hebben om een goed oordeel te vellen.
Kijk naar de uitwerking van de "cookiewet" en je begrijp meteen dat daar iets heel erg misgaat.

Toch krijgen ze mijn stem niet.
Mijn stem gaat naar een partij die in ieder geval een visie heeft op alle relevante vraagstukken en niet op 1 issue of 1 thema.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben technisch gezien geen lid, aangezien ik de penningmeester nog niet heb kunnen treffen. :o)

Wel ben ik al een tijdje actief in diverse werkgroepen. Vanochtend bijv. flink aan het campagne voeren.

Maar dat terzijde, ik vraag me wel af wat je nu precies met dit topic wilt. Een topic over de standpunten van de partij loopt er volgens mij al, en om met andere leden in contact te komen heeft de partij ook een ruim aantal mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 10:24

mbb

sanderb schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:30:
[...]
...
Toch krijgen ze mijn stem niet.
Mijn stem gaat naar een partij die in ieder geval een visie heeft op alle relevante vraagstukken en niet op 1 issue of 1 thema.
Bedankt voor de Informatieve bijdrage

Maar ook dan zul je compromissen moeten accepteren. Ikzelf heb slechte ervarigen met 'volledige' programma's, omdat er te weinig partijen zijn die op alle gebieden precies hetzelfde wil als ik.
Dan nam ik bijvoorbeeld de 4 hoofdgebieden die me het meest interresseerden, en de partij die daar het dichtste bij zat, kwam op 2 gebieden overeen, op 1 neutraal, en 1 het tegenovergestelde van wat im vond.
Echter na de verkiezingen werd het eerste van die 2 er in de coalitievorming er al uitgegooid, en de tweede later in het debat verprutst, Het enige dat die partijrealiseerde was vaak het punt waar ik tegen was.

Dus daarom voor mij Piratenpartij; een paar heldere standpunten (burgerrechten/privacy en IPrecht verminderen) waar ik achter sta, en die wel in vrijwel alle aspecten van de wetgeving en bestuur terugkomen.
En die andere ' oplossingen' die we dan weg-onderhandelen voor onze standpunten (omdat we er toch geen ' visie' over hebben), ach, die had een andere partij waarschijnlijk ook verprutst of weggeruild. Nu is dat ten minste mijn keuze.

0==)|:::::::::::::::> If you have nothing to hide, I hope you're not my doctor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

sanderb schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:30:

Wat ik uit hun standpunten en programma begrijp is dat ze hiermee doelen op het democratisch bepalen wat de leden van de partij vinden. Het gaat dus niet(!) om een online referendum waarbij de mening van heel Nederland gepeild wordt. Het gaat enkel om de leden.
De Piratenpartij gebruikt Liquid Feedback.
Liquid Feedback is een systeem om voorstellen te bespreken en bij te schaven. Iedereen kan zich voor of tegen een voorstel uitspreken of zelf een ander voorstel indienen. Wat het anders maakt dan andere systemen is dat je je stem per gebied of per voorstel kan delegeren. Je kan dus zeggen dat Pietje (die arts is) voor jouw mag stemmen als het om medische zaken gaat, dat Jantje (die leraar is) over onderwijszaken mag stemmen en dat je zelf wil stemmen over technische voorstellen. Op hun beurt kunnen Jantje en Pietje hun (verzamelde) stemmen ook weer delegeren aan iemand anders. Via de website kun je precies volgen hoe dit verloopt.

Op deze manier kun je over alle onderwerpen meebeslissen zonder overal ook expert te zijn. Zodra je genoeg hebt gezien over een bepaald onderwerp kies je iemand waar je vertrouwn in hebt en laat die persoon voortaan namens jou stemmen.

Overigens is het niet zo dat de uitkomsten van Liquid Feedback blind gevolgd worden. Het is een middel om te onderzoeken hoe je achterban over dingen denkt, geen systeem om beslissingen te nemen.

En ja, ik ben lid.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1