Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 17:23
Hallo allen. Ik heb twee vragen over m'n Smartphone en ik dacht ik stel ze beiden even in 1 topic :)

Nummero 1:
Sinds enige tijd kan ik 'Contacten' niet meer gebruiken pop m'n Samsung Galaxy S (Standaard Android 2.3.6, geroot) Zodra ik er op druk wordt het scherm geheel zwart, waarna na een seconde of 7 de volgende melding verschijnt:

Helaas!
Het proces android.process.acore is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.

Nummero 2:
Heeft het nog zin om te upgraden naar CyanogenMod? Ik lees dat die een versie hoger is? (2.3.7) Heb al wel eens een poging gedaan deze te installeren met het volgende stappenplan:
http://www.redmondpie.com...roid-smartphone-tutorial/

Alleen gaat het volgende fout: Na het installeren van Clockworkmod en vanuit daar de recovery manager installleren komt bij het starten van de recovery altijd de melding in het log voorbij dat het bestand niet gevonden kan worden: E: failed to seek in /cache/update.zip (Invalid argument) Ook het menu-item om een volledige backup (Nandroid) te maken ontbreekt. Ik heb alleen maar: Reboot, apply update from SD card, wipe data, wipe cache. Ik heb het idee dat het clockworkmod recovery programma niet volledig (geinstalleerd) is of de goede rechten kan krijgen?

Als ik namelijk Clockworkmod installeer en start gaat dat prima "Clockworkmod heeft superuser toegang verkregen" melding verschijnt, net als dat ik Wifi Thether start dat ook root toegang nodig heeft. Maar 'Fix permissions' geeft bijv. de melding "An error occured attempting to run privileged commands" De melding 'Rommanager heeft superuser toegang verkregen" heb ik kort daarvoor dan weer wel voorbij zien komen!

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:26
heb je al geprobeerd cache en data van de betreffende contact app te wissen?

en wat bedoel je met "heeft het nog zin om te upgraden naar CM"? je gaat het verschil tussen 2.3.6 en 2.3.7 niet merken, wel het verschil tussen touchwizz en CM, en of dat verschil je bevalt zul je zelf moeten uitzoeken.

Ik krijg het idee dat clockwork helemaal niet is geinstalleerd en dat je de stock recovery te zien krijgt. Hoe dat komt geen idee, maar misschien kan je een andere tutorial voor een clockwork install zoeken.

Strava

• Undertaker2
Bedankt voor de reactie! Wat ik bedoelde met CM upgraden is of dat nog stabieler is dan de 'gewone' 2.3.6? Of is het gewoon 2.3.6 met wat extra's n heet 't daarom 2.3.7?

Verder wil 't niet echt lukken. Ik kan de cache niet wissen van de betreffende app omdat die optie er niet is. Het gaat hier ook om de gewone standaard contacts van android. Fix permissions vanuit ROM manager gaat ook niet omdat er dan die melding komt van de permissions.

Heb via deze site de boel nog maar eens geroot, maar zonder verbetering. Alle root vragende apps doen het verder nog gewoon.

Clockworkmod nogmaals installeren gaat (wederom) prima, maar rebooten in recovery mode vanuit Clockworkmod geeft weer de melding dat /cache/update.zip niet gevonden kan worden. Heb ook busybox nog maar eens geinstalleerd, want ik las dat dat mogelijk helpen kon maar ook dat is zonder verder resultaat.

Moet ik nu werkelijk m'n hele telefoon opnieuw installeren omdat zomaar de contacts het niet meer doen? En hoe zorg ik ervoor dat dit niet weer 'zomaar' gebeurd?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Undertaker2
Heb uiteindelijk de hele boel maar weer opnieuw geinstalleerd, incl repartitioning... Lang leve Titanium Backup gelukkig!