Toon posts:

77 graden GPU bij gamen (watergekoeld)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik speel gta4 + mods op ultra settings (max) met een Geforce gtx680
de temperatuur is als ik snel switch naar het bureaublad 77 graden...mijn cpu (i7 3770) blijft rond de 38 graden en gebuikt maar 35 procent performance tijdens gamen. die laatste waarde is mooi.
maar ik maak me een beetje zorgen over mijn grafische kaart...heb alles nieuw en het is watergekoeld systeem.
als ik niet game is de temperatuur gpu tussen de 25 en 40...meestal 35 graden.
overigens gemeten door speedfan.

hoor het graag..

groet Jasper

[ Voor 9% gewijzigd door Rone op 02-08-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Wat is de vraag? ik zie je vraag niet staan namelijk.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de vraag zal zijn....is deze waarde niet te hoog (voor watergekoeld systeem)....of schadelijk.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

Begin eerst eens met wat meer informatie te geven. Welke watercooling welke radiator hoe loopt de flow van je water cooling. Wat voor blok zit er op je GPU. Wat voor pomp gebruik je heb je wel zeker alle bubbles uit je water cooling systeem gedrained.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 14:41
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 01:05:
de vraag zal zijn....is deze waarde niet te hoog (voor watergekoeld systeem)....of schadelijk.
:)
Nee hoor, is niet te hoog en sowieso niet schadelijk. Er is eigenlijk niks mis met die temperatuur; zelfs niet met WC.

Of de waarde te hoog is naar jouw verwachtingen van je WC-setup, kunnen we natuurlijk niet beoordelen zonder dat je daar meer info over geeft, zoals Shunt al zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke dank je hyper....ik heb btw zojuist een stress test gedaan op zowel mijn cpu en gpu
gpu komt max tot 78 graden en cpu max 68 graden. dan ben ik weer gerustgesteld

@shunt ik durf je het eerlijk gezegd niet allemaal te zeggen...Ik heb em zelf samengesteld maar hij is door iemand anders in elkaar gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 13:32
Ben toch benieuwd naar de loop. Voor een beetje loopt is het wel wat hoog maar is zonder info niet te beoordelen.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Laten we eens beginnen met een foto van de setup met close ups van de koelblokken met name de CPU, GPU pomp en radiator.

[ Voor 70% gewijzigd door Shunt op 22-07-2012 11:49 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 11:31

Singular1ty

EV Evangelist

Wat Shunt zegt. Ik vind 77 graden hoog, zeker als je CPU stock loopt. Ik moet alleen echt weten wat voor koeling we precies mee te maken hebben om er wat zinnigs over te kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik maak er zo paar fotootjes van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de kast en ventilatoren

Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/3792/20120722161220resized.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img833.imageshack.us/img833/2987/20120722161201resized.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/6094/20120722161034resized.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/9093/20120722161030resized.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img407.imageshack.us/img407/7714/20120722161133resized.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/9908/20120722161043resized.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/7967/20120722161050resized.jpg

de gtx680 zit ook een ventilator in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 11:31

Singular1ty

EV Evangelist

Die H50 zit niet goed. No way dat je zulke hoge temperaturen scoort als 'ie goed gemount zit. Even losschroeven, koelpasta spread controleren, CPU + bodem koeler schoonmaken met een doekje en alcohol, rijstkorreltje koelpasta middenop de CPU die leggen en de H50 kruislings vastschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe zie je dat ie niet goed zit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:39
n.v.m.

[ Voor 114% gewijzigd door Lars Kremers op 22-07-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-10 19:10
op je ener laatste plaatje zie je dat je onderste schroef helemaal niet vast geschroefd zit.
Het liefst alle 4 de schroeven aandraaien en niet 2.. of 3
kun je er maar 2 dan kruislings.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 16:14
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 17:09:
hoe zie je dat ie niet goed zit dan?
Aan de temperatuur. Deze hoort niet zo hoog te zijn. Verwijder de koelpasta die er nu opzit en doe op het midden van de cpu een rijskorrel pasta. Draai vervolgens de schroeven aan van linksboven>rechsonder>linksonder>rechtsonder strak aan. Kijk of de temperaturen verbeterd zijn. Zo niet plaats dan een extra fan op de radiator zodat je een push pull config krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De videokaart is helemaal niet watergekoelt. Er zit gewoon de standaard luchtkoeling op en de temps zijn prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 19:14

H.Boss

Hugo Boss

Ja alleen de CPU is watergekoeld. De rest niet. Dus zoals boven al gezegd wordt temps zijn prima.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

tweakG5 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 17:13:
[...]

Aan de temperatuur. Deze hoort niet zo hoog te zijn. Verwijder de koelpasta die er nu opzit en doe op het midden van de cpu een rijskorrel pasta. Draai vervolgens de schroeven aan van linksboven>rechsonder>linksonder>rechtsonder strak aan. Kijk of de temperaturen verbeterd zijn. Zo niet plaats dan een extra fan op de radiator zodat je een push pull config krijgt.
Is 38 graden zo hoog dan voor een CPU?

@ Topicstarter
Wat is de snelheid van je GPU fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik moest even lachen....niet watergekoeld :D heb nog eens gekeken en zie idd die slangetjes niet uit de videokaart komen....wat stom..
Ik moet ook eerlijk zeggen dat dit mijn eerste watergekoeld systeem is en aangezien de bouwer zei dat het een watergekoelde pc is ging ik er automatisch van uit dat dit voor alle componenten zou gelden.
nou in dat geval lijkt mij 77 graden keurig ja
misschien wel jammer dat mijn grafische kaart niet watergekoeld is maar cpu lijkt me dan in dit geval voldoende en in orde.

Moet ik die H50 nu zo laten hoe die is of aanschroeven?

@Alex x 10

ik zie in speed fan alleen:
sys fan: 0 RPM
cpu fan 1086 RPM (varieert)
Aux fan 0 RPM
Aux1 fan 1390 RPM (varieert)
Aux2 fan: 0 RPM

en dan in de scrolldown vakjes:
sys: 100%
CPU: 52%
AUX: 100%

cpu is op dit moment 31 graden
GPU is 33 graden...
system: 34 graden

ik lees op geforce site dat voor deze gtx 680 een maximale temperatuur staat van 98 graden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt, bekijk je foto's eens.
rechtsonder zit je schroef naast het gat.

Afbeeldingslocatie: http://www1.picturepush.com/photo/a/8792139/220/8792139.jpg

alles opnieuw doen, goed zetten en zorgen dat je alles vast hebt zitten, alle schroeven zoals eerder genoemd.
kruislings aandraaien, vast is vast en niet ff een extra draai geven.
ps, onder je videokaart kan je nog een fan plaatsen voor extra koele lucht, mss een oplossing voor je.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:04:

[afbeelding]

alles opnieuw doen, goed zetten en zorgen dat je alles vast hebt zitten, alle schroeven zoals eerder genoemd.
ps, onder je videokaart kan je nog een fan plaatsen voor extra koele lucht, mss een oplossing voor je.
Ik zie het...bedankt..zal nog eens kijken wanneer ik het geheel weer opnieuw aandraai. :)
grappig dat zoiets veel kan verschillen hoewel het nu ook goed gaat met de cpu temperatuur.

extra fan is een goed idee.moet ik me wel goed in verdiepen welke en hoe ik 'm aansluit maar ruimte is er idd.
thanks

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2012 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
hoewel het nu ook goed gaat met de cpu temperatuur.
Dat weet ik zo net nog niet. Je meet het met Speedfan wat een onbetrouwbaar programma is. Stress de CPU maar een op 100% met Prime of LinX en meet dan met CoreTemp of RealTemp. Ben benieuwd wat de CPU temp dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:22

henri8096

BIM is not a software!

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:04:

[afbeelding]

Als ie rechtsonder naast t gat zit dan zitten er meer gaten niet goed. . . . .
Sterker nog er vanuit gaande dat in ieder geval 1 schroef goed zit, dan kan de rest haast niet vastzitten.

Edit:
Ben nog eens ff goed aan het kijken, maar het lijkt er op dat degene die de boel in elkaar gezet heeft op een klein probleemje is gestuit, de corsair set past niet . . . . net iets boven die schroef die in het plaatje hierboven rood omcirkeld is, zitten zo op t oog gezien een paar condensatoren in de weg.

Edit2:
Hoe meer ik er naar kijk hoe enger ik t vind worden. Het lijkt er nu dus in mijn ogen op dat de koeler met
één schroef bevestigd tegen de CPU aan hangt.

Ik heb geen ervaring met die corsair setjes, maar totdat iemand beter weet, lijkt mij het niet normaal hoe
het nu zit.

Edit3: (ik blijf bezig :P )
Heb meerdere plaatjes zitten bekijken van die koeler, denk dat het met die condensatoren wel meevalt.
Het slechte nieuws is dat voor zover ik kan zien je CPU-koeler idd. een beetje losjes tegen je CPU aan zit.
Wellicht nog enigzins er tegen aangeplakt dankzij de koelpasta.

Edit4:
En in tegenstelling van wat eerdere personen hierboven zeggen . . . . . GEEN STRESS TEST UITVOEREN.
Die cpu-koeler zit los, het laatste wat je wil is je CPU een laatste zetje richting de dood geven.
Eerst zorgen dat die goed vast zit!

[ Voor 44% gewijzigd door henri8096 op 22-07-2012 23:06 . Reden: voortschrijdend inzicht ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-10 21:41
Oef een persoon die zoiets in elkaar zet heeft niet veel klanten hoop ik. zoiets hoor je toch niet tegen te komen in een systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 19:14

H.Boss

Hugo Boss

Vind het wel slordig van diegene dat die jou als onwetende afscheept met een loshangende CPU koeler. Slechte zaak. Hoop dat het geen bekende van je is anders mag je hem zeker even op de vingers tikken. Want het is geen goedkope hardware wat je in je pc hebt zitten.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

welk moederbord heb je ? Ik weet dat "vroega" er nogal eens meerdere aansluitingen zaten op moederbordjes om bvb met een speciale cooler toch om de elco's heen te kunnen en dat soort dingetjes. Verder vergeet niet dat zijn cpu op het moment ongeveer 38 graden stressed is en niet 77 graden (dat is een typo in de TS)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096

henri8096

BIM is not a software!

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 01:26:
ik heb btw zojuist een stress test gedaan op zowel mijn cpu en gpu
gpu komt max tot 78 graden en cpu max 68 graden. dan ben ik weer gerustgesteld
Maar shunt, je hebt gelijk het is zo te zien een asrock z77 extreme4-M
en die heeft extra gaten er net iets naast.
Dus het valt uiteindelijk allemaal wel mee 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.asrock.com/mb/photo/Z77%20Extreme4-M(m).jpg

[ Voor 32% gewijzigd door henri8096 op 23-07-2012 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

henri8096 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 00:30:
[...]

Maar shunt, je hebt gelijk het is zo te zien een asrock z77 extreme4-M
en die heeft extra gaten er net iets naast.
Dus het valt uiteindelijk allemaal wel mee 8)7

[afbeelding]
Soms heeeeel soms komt ervaring nog eens te pas met dit soort dingen :P
O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Shunt op 23-07-2012 01:51 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een pruter die man die jou pc heeft samengesteld! Een micro atx bord in een gewone kast? Cpu koelblok die niet eens deftig vastgeschroefd is? En misschien had hij jou nog verteld dat de videokaart watergekoeld is.. niet dus.

Geld of dergelijk kan je niet terugeisen maar ik zou hem alvast een ontevreden email schrijven en slechte reclame over hem maken. Mensen die zoiets durven te bouwen hebben geen verstand van computers en verkopen best gewoon Dell ofzo

Temps kan je trouwens ingame checken door MSI Afterburner te installeren en bij settings het OSD / GPU temp te activeren

En uuh, check eens je factuur als je dat hebt want dat bord is 30€ goedkoper dan de gewone versie en het zou me niet verbazen dat zo iemand je de prijs aanrekent van een gewoon bord

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2012 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 02:33:
Wat een pruter die man die jou pc heeft samengesteld! Een micro atx bord in een gewone kast? Cpu koelblok die niet eens deftig vastgeschroefd is? En misschien had hij jou nog verteld dat de videokaart watergekoeld is.. niet dus.

Geld of dergelijk kan je niet terugeisen maar ik zou hem alvast een ontevreden email schrijven en slechte reclame over hem maken. Mensen die zoiets durven te bouwen hebben geen verstand van computers en verkopen best gewoon Dell ofzo

Temps kan je trouwens ingame checken door MSI Afterburner te installeren en bij settings het OSD / GPU temp te activeren

En uuh, check eens je factuur als je dat hebt want dat bord is 30€ goedkoper dan de gewone versie en het zou me niet verbazen dat zo iemand je de prijs aanrekent van een gewoon bord
Heb je het topic uberhoubt gelezen ? Hij geeft aan dat hij DACHT dat een watergekoelde pc betekende dat alles water gekoeld was. Hij heeft micro atx bord (iets wat geen enkel probleem is aangezien 99% van de mensen geen 5 pci sloten nodig heeft.) en dit hoeft niet goedkoper te zijn dan een normaal bord, Voor je zo'n rant plaats misschien eens goed het topic lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Shunt op 23-07-2012 10:17 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
henri8096 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:42:
[...]

Als ie rechtsonder naast t gat zit dan zitten er meer gaten niet goed. . . . .
Sterker nog er vanuit gaande dat in ieder geval 1 schroef goed zit, dan kan de rest haast niet vastzitten.

Edit:
Ben nog eens ff goed aan het kijken, maar het lijkt er op dat degene die de boel in elkaar gezet heeft op een klein probleemje is gestuit, de corsair set past niet . . . . net iets boven die schroef die in het plaatje hierboven rood omcirkeld is, zitten zo op t oog gezien een paar condensatoren in de weg.

Edit2:
Hoe meer ik er naar kijk hoe enger ik t vind worden. Het lijkt er nu dus in mijn ogen op dat de koeler met
één schroef bevestigd tegen de CPU aan hangt.

Ik heb geen ervaring met die corsair setjes, maar totdat iemand beter weet, lijkt mij het niet normaal hoe
het nu zit.

Edit3: (ik blijf bezig :P )
Heb meerdere plaatjes zitten bekijken van die koeler, denk dat het met die condensatoren wel meevalt.
Het slechte nieuws is dat voor zover ik kan zien je CPU-koeler idd. een beetje losjes tegen je CPU aan zit.
Wellicht nog enigzins er tegen aangeplakt dankzij de koelpasta.

Edit4:
En in tegenstelling van wat eerdere personen hierboven zeggen . . . . . GEEN STRESS TEST UITVOEREN.
Die cpu-koeler zit los, het laatste wat je wil is je CPU een laatste zetje richting de dood geven.
Eerst zorgen dat die goed vast zit!
oke nou goeie tips ..bedankt voor je uitgebreide analyse :9

dus ....alle vier los schroeven.....kruislings weer vastschroeven...en als er idd 1tje niet gaat passen wat dan? 3 voldoende of 2 kruiselings ook voldoende?

ow ik heb em al gestressst.... :/ ..max temp was 68 graden op de cpu tijdens stresstest... (die 38 graden was tijdens gamen toen de gpu 77 graden was)
denken jullie niet dat ik het zo kan laten aangezien de temperatuur niet hoger dan dit gaat?

ow sorry ik heb bladzijde 2 niet gelezen!
dus ik kan het zo laten? :9

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:29:
[...]

oke nou goeie tips ..bedankt voor je uitgebreide analyse :9

dus ....alle vier los schroeven.....kruislings weer vastschroeven...en als er idd 1tje niet gaat passen wat dan? 3 voldoende of 2 kruiselings ook voldoende?

ow ik heb em al gestressst.... :/ ..max temp was 68 graden op de cpu...
denken jullie niet dat ik het zo kan laten aangezien de temperatuur niet hoger dan dit gaat?

ow sorry ik heb bladzijde 2 niet gelezen!
dus ik kan het zo laten? :9
Zou je nog een foto kunnen maken waar we alle vier de gaatjes kunnen zien. Dus direct op de water koeler van de cpu. Dan kunnen we daar een definitief antwoord op geven.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
doe ik :)
ow shunt...de stress test was 68 graden op de CPU max....die 38 graden cpu was de temperatuur tijdens gamen toen mijn gpu op 77 graden stond. (en dat is een game met alles op max settings +heel veel mods dus heavy)
maar dan nog volgens speed fan staat mijn cpu fan maar op 52 % als ik het goed lees...die kan ik dan ook nog eventueel opschroeven? of moet ik daar niet aankomen aangezien ie dus watergekoeld is

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2012 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:42:
doe ik :)
ow shunt...de stress test was 68 graden op de CPU max....die 38 graden cpu was de temperatuur tijdens gamen toen mijn gpu op 77 graden stond. (en dat is een game met alles op max settings +heel veel mods dus heavy)
maar dan nog volgens speed fan staat mijn cpu fan maar op 52 % als ik het goed lees...die kan ik dan ook nog eventueel opschroeven? of moet ik daar niet aankomen aangezien ie dus watergekoeld is
Wat je zou kunnen doen is in de bios gaan en kijken waar de cpu fan treshold op staat voor je cpu fan (of eventueel smart fan ofzo) uit zetten zodat hij altijd max draait. Dit is volgens mij een 12cm fan moet volgens mij niet veel geluid maken op max. Verder is 68 graden niet super hoog maar ook niet echt laag. Controleer even of de achter kant van je pc alle ventilatoren alle warme lucht naar buiten verplaatsen of juist naar binnen zuigen. En het zelfde voor de voorkant / achter kant en maak hier even een tekeningetje van zodat wij gemakkelijk kunnen zien hoe de air flow door je kast gaat.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
will do...geef me even de tijd kom ik met een overzichtje plus foto's terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096

henri8096

BIM is not a software!

Shunt schreef op maandag 23 juli 2012 @ 01:50:
[...]

Soms heeeeel soms komt ervaring nog eens te pas met dit soort dingen :P
O-)
Zie nu dus dat in ieder geval alle Z77 borden van asrock die extra gaten hebben.
Valt me ook op dat ze een milimeter of 2 naar binnen staan socket 775 koeler compatability???

Maar in ieder geval zijn 38 graden tijdens gamen en 68 full stress geen rare waarde's.
Maar wel wat aan de hoge kant voor waterkoeling.
Nu moet je van de corsair setjes ook geen koelprestaties verwachten zoals van een compleet EK-watercooling setje.
Echter zou je wel iets beter verwachten dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimZzter
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-10 11:21
Hiero zelfde processor, ook voor het eerst een waterkoelingsetje gemonteerd (antec Kuhler h20 620), waardes blijven idle tussen 30/35 gr. als ik dik 2 uur heb gebattlefield rond de 40/45 gr. gemeten met aida64..

dus zie het verschil!!!

greetZz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimZzter
oh ik zie nu dat het je GPU was die 77gr. aangaf, nevermind then!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
als ik dik 2 uur heb gebattlefield rond de 40/45 gr.
Je moet meten tijdens en niet erna. De temp schiet binnen 2 sec 20 graden omlaag zodra je het spel afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimZzter
PilatuS schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:40:
[...]

Je moet meten tijdens en niet erna. De temp schiet binnen 2 sec 20 graden omlaag zodra je het spel afsluit.
haha sorry dat heb ik ook gedaan, constant eigenlijk, zodoende mijn conclusie.. dus tijdens spelen van bijv. battlefield, constant rond de 40/45 gr.;) ff anders geformuleerd:)

[ Voor 13% gewijzigd door JimZzter op 23-07-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JimZzter schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:37:
Hiero zelfde processor, ook voor het eerst een waterkoelingsetje gemonteerd (antec Kuhler h20 620), waardes blijven idle tussen 30/35 gr. als ik dik 2 uur heb gebattlefield rond de 40/45 gr. gemeten met aida64..

dus zie het verschil!!!

greetZz
idd...ik zit op 38 graden tijdens gamen...ach verschil moet er wezen :+
nee joh grapje je had verkeerd gelezen ;)

morgen lever ik de foto's...dan heb ik meer tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wilde net tweaker starten....vandaag voor het eerst opgestart...kreeg ik een blauw scherm :(
net nieuwe computer! heb er niks aan gedaan....bij opstarten kwam de oplossing en de verklaring die wilde ik hier plakken en toen ging het beeldscherm op zwart...was tijdens opstarten van speedfan...dus weer opnieuw gestart....pff ik zag nog wel snel een temperatuur van 35 graden dus daar ligt het niet aan..
wat heb ik toch met nieuwe computers..kan ik die fout ergens nog traceren?
dan ik zo ff de foto's erop zetten
ik hoor nu ook de voorste ventilator als een hart kloppen alleen iets sneller als de mijne..niet luid, zachtjes.
Hoor ik nu ook voor het eerst...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik het gevonden heb

Windows
Probleem: Videohardwarefout
Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
WD-20120722-0115.dmp
sysdata.xml
WERInternalMetadata.xml
Tijdelijke kopie van deze bestanden weergeven
Waarschuwing: Het openen van een kopie van deze bestanden kan schadelijk zijn voor uw computer als een virus of een ander beveiligingsprobleem het probleem veroorzaakt.
ik heb al de laatste Nvidea update erop
ik denk dat ik het gevonden heb

Windows
Probleem: Videohardwarefout
Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
WD-20120722-0115.dmp
sysdata.xml
WERInternalMetadata.xml
Tijdelijke kopie van deze bestanden weergeven
Waarschuwing: Het openen van een kopie van deze bestanden kan schadelijk zijn voor uw computer als een virus of een ander beveiligingsprobleem het probleem veroorzaakt.
ik heb al de laatste Nvidea update erop.

krijg als oplossing deze link

http://wer.microsoft.com/...72-4333-a51b-9668c08acdd0

de grafische adapter is niet up to date en kan hier gedownload worden..is dit wat anders dan de grafische kaart zelf want ik wil graag de updates via Nvidea behouden en die heeft de laatste versie

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Het lijkt er op dat je weinig verstand hebt van je eigen computer (welke overigens een godallemachtig snelle bak is) en dat maakt het heel lastig om je te helpen. Het doet me trouwens ook een beetje pijn om een ernstig onervaren gebruiker met zo'n systeem te zien, desondanks wilde eerst een technische oplossing bedenken en typen. Dit heb ik uiteindelijk maar niet gedaan want daar staat het hele topic al vol mee - dus ben ik daarmee opgehouden en kom met dit advies:

Wat ik zou doen in jouw situatie is je vriend die deze computer gebouwd heeft confronteren met jouw temperatuurmetingen. Misschien kloppen ze niet omdat je gemeten hebt met Speedfan of zijn ze nu veroorzaakt door het (opnieuw) fout monteren van het CPU blok, of was het al zo.. wie zal het weten? Ondanks dat de maker een enorme prutser lijkt kan hij je misschien toch helpen, hij heeft hem immers ook gebouwd.

Succes. :)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:51
Die extra gaten zijn voor compatabiliteit met andere sockets, ik heb zo'n zelfde soort moederbord recentelijk gebruikt.

De ventilatoren blazen allemaal de lucht naar buiten enkel de ventilator aan de voorkant zuigt lucht aan.

Dat blauwe scherm met fout enz. kan komen omdat het ergens fout gaat bij het uitlezen van de temps van de videokaart. (Staat ergens in het topic voor de GTX kaarten meen ik).

Pin me hier allemaal niet op vast het was ook mijn eerste zelf bouw computer maar ik ben er vrij zeker van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi koekje.
voor als nog zie ik niet echt fouten die de bouwer heeft veroorzaakt..wellicht dat hij de schroeven niet anders gemonteerd kon krijgen gezien het bord geen andere optie geeft...zoals ik heb begrepen.
...
verder dat het je pijn doet dat ik als zeer onervaren gebruiker deze computer bezit heb ik eerlijk gezegd geen boodschap aan. Ik gebruik mijn pc voor mijn doeleinde en jij voor de jouwe...
Het zou te gek zijn dat je al bij voorbaat gepasseerd wordt als je vragen hebt over je systeem omdat ik die kennis niet deel...daarom vraag ik het hier toch juist ;)
waardeer dan ook ieders hulp.

misschien beter om me bij het topic te houden :+ ...dat blauwe scherm zoek ik zelf wel even uit...bedankt diesel overigens....nu nog even de fotootjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekkered
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:05:
hoi koekje.
voor als nog zie ik niet echt fouten die de bouwer heeft veroorzaakt..wellicht dat hij de schroeven niet anders gemonteerd kon krijgen gezien het bord geen andere optie geeft...zoals ik heb begrepen.
...
verder dat het je pijn doet dat ik als zeer onervaren gebruiker deze computer bezit heb ik eerlijk gezegd geen boodschap aan. Ik gebruik mijn pc voor mijn doeleinde en jij voor de jouwe...
Het zou te gek zijn dat je al bij voorbaat gepasseerd wordt als je vragen hebt over je systeem omdat ik die kennis niet deel...daarom vraag ik het hier toch juist ;)
waardeer dan ook ieders hulp.

misschien beter om me bij het topic te houden :+ ...dat blauwe scherm zoek ik zelf wel even uit...bedankt diesel overigens....nu nog even de fotootjes
Het gaat er meer om dat als je zo een systeem hebt je meestal wel kan verwachten van de gebruiker dat hij enigszins wat verstand van zijn computer heeft. Daardoor doet het "pijn".

Maar zou je toevallig duidelijk kunnen aangeven wat voor videokaart je hebt. (er staat wel een geforce 680... maar niet duidelijk welk merk/mods die er op zitten)

edit: Oh en hoe oud is het systeem? Je geeft aan dat hij net nieuw is? Misschien dat het dan een betere optie is om maar eens naar de persoon te gaan die of hem voor jou heeft "gebouwd" en hem vertellen dat hij niet naar toebehoren werkt en dat hij het maar regelt.

[ Voor 9% gewijzigd door dekkered op 24-07-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het zou gaan om de nVidia GTX680 2GB GDDR5
niet getweaked...heb wel Virtu MVP erop runnen

Maar waarom is het tot nu toe eigenlijk de fout van de bouwer....want de waterkoeling zou dan niet anders kunnen (fotootjes komen nog jaja :) ) en blauw scherm moet ik nog even uitzoeken wellicht een update van de grafische adapter of dat speedfan er iets mee te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Als het niet past, moet je het er niet opzetten.
Daarbij vind ik het persoonlijk een heel vreemde keuze om een CPU te watercoolen en een dikke gpu (die meer herrie maakt en warmer wordt) niet.

Maar even de foto's afwachten dus,

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Boefmans schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:41:
Daarbij vind ik het persoonlijk een heel vreemde keuze om een CPU te watercoolen en een dikke gpu (die meer herrie maakt en warmer wordt) niet.

Wat nu de CPU koelt is een standaard setje wat je eigenlijk geen waterkoeling kan noemen. Om de videokaart te koelen moet je bijna wel aan een custom set zoals wat ik zelf heb. Het wordt dan alleen veel complexer en heel veel duurder. Wil je CPU en GPU goed koelen met kwaliteits onderdelen zit je aan minimaal 400 euro voor de onderdelen. Alleen een GPU blok zit je al makkelijk op 80 euro. Dan moet je nog een radiator, pomp, slangen, reservoir, vloeistof, CPU blok en koppelingen hebben.

Het is dus nogal logisch dat de videokaart niet watergekoelt is.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 24-07-2012 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:23:
het zou gaan om de nVidia GTX680 2GB GDDR5
niet getweaked...heb wel Virtu MVP erop runnen

Maar waarom is het tot nu toe eigenlijk de fout van de bouwer....want de waterkoeling zou dan niet anders kunnen (fotootjes komen nog jaja :) ) en blauw scherm moet ik nog even uitzoeken wellicht een update van de grafische adapter of dat speedfan er iets mee te maken heeft...
Ik zie geen fouten.
Hoewel die premade watercooling setjes vrij waardeloos zijn, serieuze tweakers laten die rommel links liggen ;)
GPU temp is normaal.
Virtu MVP uitschakelen, gimmick die waardeloos werkt en het zou mij niets verbazen als dat je blue screen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Laatst online: 11-08 07:34
unfor schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:57:
[...]

Ik zie geen fouten.
Hoewel die premade watercooling setjes vrij waardeloos zijn, serieuze tweakers laten die rommel links liggen ;)
GPU temp is normaal.
Virtu MVP uitschakelen, gimmick die waardeloos werkt en het zou mij niets verbazen als dat je blue screen is.
@unfor: Ik moet zeggen, ik gebruik zelf ook een prefab setje in mijn sugo07 en als je even naar mijn profiel kijkt ben ik toch wel een serieuze tweaker. Heb alleen geen zin in al dat gedoe meer met waterkoeling. Het moet gewoon werken, tweaken doe ik wel met de settings en echt extreme oc hoeft van mij niet (910e op 3,5GHZ is voorlopig wel genoeg). Als je een tweaker alleen serieus neemt als hij waterkoeling heeft die custom is, is mij dat iets te kort door de bocht. Voor het geld werken die prefab setjes best lekker hoor, dus het is ook geen rommel. Misschien eens verder kijken dan je neus lang is, dan lekker iedereen over 1 kam scheren.

@TS: Ik zou echt vragen aan de bouwer van je systeem om alles nog even helemaal na te lopen. Laat hem ervoor zorgen dat de fans genoeg verse lucht in de kast blazen, te veel is beter dan te weinig.

77graden op gpu is redelijk normaal voor een gpu. Alleen voor een gtz680 wat hoog. In mijn sugo07 wordt hij ook die temp, maar dat komt omdat hij zelf alles moet aanzuigen en afvoeren. Door manier waarop de kleine sugo07 kast is opgezet, zit de kaart naast een rooster dat tevens de zijkant van de kast vormt). Kan geen kwaad, maar bij jou setup zouden je voorste fans lucht in de kast moesten zuigen en achter en boven alles moeten afvoeren. Dan krijgt je gpu koudere lucht van buiten en blijft hij dus flink wat koeler. Wat je ook nog kan doen zijn die groene Hardeschijf brackets die je niet gebruikt uit de kast halen, dat zorgt voor betere doorstroming van de lucht vanaf de fan naar de videokaart. Baat het niet dan schaadt het niet.

Tevens is dat MVPU uitzetten wel een optie. Brengt je waarschijnlijk meer zorgen dan dat het iets oplevert.

Voor de rest ziet alles op de foto's er wel netjes uit. Kabels zijn goed weggewerkt.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Gizzy schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:14:
[...]

@unfor: Ik moet zeggen, ik gebruik zelf ook een prefab setje in mijn sugo07 en als je even naar mijn profiel kijkt ben ik toch wel een serieuze tweaker. Heb alleen geen zin in al dat gedoe meer met waterkoeling. Het moet gewoon werken, tweaken doe ik wel met de settings en echt extreme oc hoeft van mij niet (910e op 3,5GHZ is voorlopig wel genoeg). Als je een tweaker alleen serieus neemt als hij waterkoeling heeft die custom is, is mij dat iets te kort door de bocht. Voor het geld werken die prefab setjes best lekker hoor, dus het is ook geen rommel. Misschien eens verder kijken dan je neus lang is, dan lekker iedereen over 1 kam scheren.
Zo bedoel ik het niet, die watercooling setjes zijn niet beter dan een highend air cooler.
Dus degene die zo'n watercooler koopt heeft er gewoon weinig kaas van gegeten.
Je zit met een pomp die je met een beetje pech hoort, vrij luide hoge RPM fans.

Ik blijf er bij, men neemt deze water setjes alleen om te kunnen zeggen dat ze "watercooling" hebben, praktisch nut is non-existent.
Maargoed, genoeg offtopic, mijn mening blijft dat die prefabs voor wannabe's zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 17:38

Maximilian

You've been Maxxed...

Ben ik niet met je eens unfor...

Warme lucht verplaatsen door koelribben heen, blijft warme lucht...
Tenzij je de fan waanzinnig luidruchtig hard zou zetten.

Ik heb zelf de H70 getest en nog steeds draaiend, puur omdat:

- meer ruimte op mijn bord over blijft voor mijn GeIL Gamer Edition EVO One
- water verwarming wordt weggeleid en elders wordt gekoeld met 2 fans ipv 1
- temperaturen zijn gedaald met bijna 10 graden
- het een stuk stiller is
- het is makkelijker schoon te houden
- het een stuk makkelijker te installeren is

Het is geen custom WC maar, yeah indeed and the h*ll with it...
Ik wil gewoon gamen en kleine beetjes tweaken en tunen met mijn machine.
Dat gaat prima en ik heb voor de rest de stabiliteit die ik wil.

Zonder mijn pc ben ik nergens qua werk en ik heb geen zin in lekkages en moeilijk gedoe als ik alle troep uit elkaar moet halen voor een halfjaarse schoonmaak actie

Voor mij persoonlijk is een prefab een regelrechte win-win

Voor een hardcore tweaker die hardcore alle onderdelen zo veel mogelijk wilt overvolten, be my guest and spend your money.

Ik zeg er ook nog wel even bij dat de custom WC's echt gaaf zijn hoor :)
Maar simpelweg voor mij (nog even) niet weggelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

Nevermind, ik zag niet dat er meer pagina's waren..

[ Voor 88% gewijzigd door Peter91 op 31-07-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
  • Laatst online: 09:21
popie schreef op zondag 22 juli 2012 @ 23:48:
Oef een persoon die zoiets in elkaar zet heeft niet veel klanten hoop ik. zoiets hoor je toch niet tegen te komen in een systeem.
Ik wilde net zeggen, ik vind dit eigenlijk ronduit schandalig als ik eerlijk ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

kaygoffin schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:47:
[...]

Ik wilde net zeggen, ik vind dit eigenlijk ronduit schandalig als ik eerlijk ben...
Misschien zou je eerst het topic eens helemaal moeten lezen incl de plaatjes bekijken. Dan zou je zien dat de cooler gewoon goed zit er niets vreemds is en alles er gewoon inzit zoals het hoort.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
  • Laatst online: 09:21
Shunt schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:01:
[...]

Misschien zou je eerst het topic eens helemaal moeten lezen incl de plaatjes bekijken. Dan zou je zien dat de cooler gewoon goed zit er niets vreemds is en alles er gewoon inzit zoals het hoort.
Ik had gereageerd voordat TS een edit aanbracht in zijn openingspost. Als het om de GPU gaat, wordt het natuurlijk een heel ander verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
PilatuS schreef op zondag 22 juli 2012 @ 17:16:
De videokaart is helemaal niet watergekoelt. Er zit gewoon de standaard luchtkoeling op en de temps zijn prima.
Dit dus.
videokaart is gewoon oem koeler xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

kaygoffin schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:27:
[...]

Ik had gereageerd voordat TS een edit aanbracht in zijn openingspost. Als het om de GPU gaat, wordt het natuurlijk een heel ander verhaal ;)
Gast dit topic is al meer dan een week of twee oud toen jij reageerde was de topic start al meer dan twee weken zo.
maarten12100 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:49:
[...]

Dit dus.
videokaart is gewoon oem koeler xD
Wat denk je van het topic eens te lezen dit is al een tijdje bekend. De TS had zich vergist.

[ Voor 26% gewijzigd door Shunt op 01-08-2012 22:31 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Shunt schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 22:30:
[...]

Gast dit topic is al meer dan een week of twee oud toen jij reageerde was de topic start al meer dan twee weken zo.

[...]

Wat denk je van het topic eens te lezen dit is al een tijdje bekend. De TS had zich vergist.
Niet heetgebakerd gaan doen ik deel alleen even mijn innerlijk plezier beledig de TS niet ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ unfor, niet een ieder kan een wc set kopen.
Wat betreft die prefab setjes, H70/80/100, die doen het prima.
Setjes koelen goed en heb er geen problemen mee, nemen weinig ruimte in beslag tegenover zo'n dikke luchtkoeler.
Wat betreft de fans, die vervang je door andere als ze je te luid zijn.
Dit doet een ieder ook met zijn set up, vervanging koeler videokaart om hem stiller te krijgen, casefans vervangen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2012 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Voor het gemak heb ik de topictitel maar even aangepast. In het vervolg graag even een topic report aanmaken door middel van het Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif-icoontje bovenaan de pagina, met het verzoek om de topictitel te wijzigen. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ kaygoffin, :z

dank mod.

Ik zal vanavond echt eens de laatste foto uploaden van het setje vastgeschroefd zodat het goed te zien is zoals beloofd...zat even in druk schema vandaar de vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maarten12100 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:22:
[...]

Niet heetgebakerd gaan doen ik deel alleen even mijn innerlijk plezier beledig de TS niet ofzo.
toch moest je even gniffelen ej.. ;) weken later nog ff erin peperen.
geen probleem, zelf kon ik een kleine glimlach ook niet onderdrukken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2012 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte_IA
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-12-2018
Even over die schroeven.. Gewoon locktite tussen doen, Komt het nooit meer los, :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-dark-force
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 31-05-2022
die systeembouwer zou zich dood moeten schamen.

heb je geluk dat je 77graden teveel vond en dit even uitgezocht hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
the-dark-force schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 00:31:
die systeembouwer zou zich dood moeten schamen.

heb je geluk dat je 77graden teveel vond en dit even uitgezocht hebt...
Misschien eerst even het topic lezen. Wat je zegt slaat namelijk nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappiejaap
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-02-2024
Het algemeen beleid » Reageren :w

[ Voor 85% gewijzigd door Rone op 11-08-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gezien je Gta met mods speelt (Enb zeker?)
Dan heb ik volgens mij wel een idee waar het probleem zit.
Check even de readme van de mods (iceenchancer,Enb etc)

This version uses the 0.082 DLL as a base
Which means :
Overheating of videocards NVidia GF8800, high end from GF2xx series and most from GF4xx, GF5xx
Be careful.
No one is responsible if you have any hardware problems.
Just try to avoid overheating using a better fan.
But normally, it'll work fine.

Gezien ik al aantal jaartjes bezig ben met Gta4
heb ik hier zelf ook ervaring mee.
Ik heb zelf een Gtx570, die in normale omstandigheden onder load rond de 80 zit bij de meestte games.
Gooi ik Gta aan met de Enb series dan is de temp altijd boven de 90 onder load (met fan op max settings)
Gebeurd ook daadwerkelijk alleen als ik met Enb ga werken (zonder is de temp lager)
Volgens mij had het iets te maken met de reflectie`s en andere effecten als ambient occlusion (had ik gelezen dus pin me er niet op vast)

Groeten

Afbeeldingslocatie: http://img546.imageshack.us/img546/2990/gtaiv2012081523420076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
blijft raar, om een cpu te waterkoelen en een gpu, die meer herrie maakt niet. waarom ga je dan de cpu waterkoelen :-)
maar enfin...

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 07:13

l3p

www.^.nl

Nvm.

[ Voor 96% gewijzigd door l3p op 29-08-2012 13:41 ]

L3p - MK - PV - WP

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Boefmans schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:41:

Ben ik het niet mee eens.
Zodra je je koeler van je videokaart af trekt, trek je ook de garantie van je kaart eraf.

Of je dat wilt, is aan jezelf. Ik heb het destijds wel gedaan (GTX480 SLI :') ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
jaja, ik snap wel waarom je de gpu eventueel niet wil waterkoelen, maar waarom de cpu dan wel??

Zoiets als extra veel geld uitgeven voor een stille koelkast terwijl daarnaast continu een klopboor staat te rammen...

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ja om het geluid hoef je het dan niet te doen nee... Dat is waar :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappiejaap
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-02-2024
Boefmans schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 08:40:
jaja, ik snap wel waarom je de gpu eventueel niet wil waterkoelen, maar waarom de cpu dan wel??

Zoiets als extra veel geld uitgeven voor een stille koelkast terwijl daarnaast continu een klopboor staat te rammen...
Omdat sommige mensen toch wel iets van waterkoeling willen voor een betaalbare prijs.
Ook voor de verkoop komt het mooi over dat ze kunnen zeggen dit is een water gekoelde pc wat niet hellemaal fair is maar ook weer niet te ondermijnen omdat het toch waterkoeling is.
En heb je hem nog goed vastgekregen werd me niet hellemaal duidelijk FOTO's !! :|
Pagina: 1