Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Beste tweakers

Zojuist heb ik mij een nieuw systeem samengesteld, maar blijkt dat de netwerk verbinding enkel op 10Mbit werkt. Het eigenaardige is dat Windows 7 (en ook andere OS'en zoals o.a. Ubuntu) meerdere keren probeert de verbinden met het netwerken, maar daar telkens in faalt. Met als uitzondering Windows die uiteindelijk een er toch in slaagt een connectie van 10Mbit tot stond te brengen (i.p.v. Gigabit Ethernet).

De kabel is alleszins niet de boosdoener. Deze is een cat 5e reeds getest op meerdere systemen. zoals eerder vermeld is het probleem bij verschillende besturingssystemen aanwezig. We hebben reeds geprobeerd in Windows om via apparaatbeheer de instelling manueel naar Gigabit Ethernet te veranderen, maar ook dit zonder succes. Ik heb sterk het vermoeden dat dit een hardwarematig (NIC) probleem zou kunnen zijn.

Nog even mijn systeemspecifacties:
  • moederbord: gigabyte z77x d3h
  • cpu: i5 3550
  • ram: dual channel corsair vengeance
Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopTon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-07 17:26

TopTon

Power 2 PC's

Misschien is je kabel gebroken waardoor er iets mis gaat?

Acer V5-573G + (i5 3570k+8GB+GTX 760)= Plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De onboard nic heeft een Artheros chip. Kijk eens welk dat exact is (zie ik niet staan op de specs van het mobo), en haal de drivers eens bij Artheros vandaan. Als dat niet werkt, lijkt het me dat de NIC wellicht defect is.

Als 1GBit niet gehaald wordt, zou die op z'n minst op 100MBit moeten lopen, en niet op 10MBit.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
TopTon schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 23:23:
Misschien is je kabel gebroken waardoor er iets mis gaat?
In de post staat geschreven dat de kabel reeds getest is en wel effectief zijn volledige snelheid haalt op andere systemen.
RaZ schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 23:26:
De onboard nic heeft een Atheros chip. Kijk eens welk dat exact is (zie ik niet staan op de specs van het mobo), en haal de drivers eens bij Atheros vandaan. Als dat niet werkt, lijkt het me dat de NIC wellicht defect is.

Als 1GBit niet gehaald wordt, zou die op z'n minst op 100MBit moeten lopen, en niet op 10MBit.
Ik heb officiële drivers van de site reeds 3x geherinstalleerd zonder enig succes.

Dit klinkt als een RMA :'( .

[ Voor 47% gewijzigd door egonolieux op 21-07-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 20:44
Dat een kabel op andere systemen wel werkt betekent niet dat het niet aan de kabel kan liggen. Verschillende hardware kan anders reageren op een slechte kabel. Probeer een andere kabel. Is het een zelf geknepen kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat is de switch? Heeft die niet een gare poort? Als het managed is, is deze dan niet ingesteld op 10 Mbit?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Wonder maar waar blijkt dat het probleem lag bij de poort op de router. Blijkbaar wou de NIC met die bepaalde poort niet werken, problem solved :)
Pagina: 1