Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• niekgerfen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:08
Hallo, ik zoek een aantal stille fans voor in mijn case. Nu weet ik dat ik dan ook naar reviews kan kijken, en dat heb ik gedaan, maar de metingen op gebied van geluidsniveau verschillen sterk doordat verschillende partijen verschillend meten. Hoe weet ik of fans werkelijk zo stil zijn als beloofd en ongeveer zoveel lucht verplaatsen als beloofd? Hebben jullie gebruikservaring met de volgende fans?:

- Nexus Real Silent D12L pricewatch: Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm
- Thermalright TY-140 pricewatch: Thermalright TY-140, 140mm

Deze worden in reviews goed aangeschreven, maar ik wil toch nog even jullie mening over de ventilatoren horen.

Oja, en ik weet dat merken als Noctua en Papst ook hele stille fans hebben, maar deze zijn me te duur. Ik wil so wieso niet meer dan 10 euro per fan uitgeven.

[ Voor 8% gewijzigd door niekgerfen op 21-07-2012 23:09 ]

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
Ik heb de Nexus fans. Ze zijn zowat onhoorbaar tot 700~800 RPM. Daarboven maken ze een beetje geluid, niet veel, maar wel hoorbaar

• niekgerfen
Oke, dat klinkt goed. Bedankt voor je reactie! Reviews zeggen natuurlijk wel iets, maar hier heb ik denk ik toch meer aan. Dan denk ik dat deze het worden. (in ieder geval de Nexus)

Verwijderd

Meningen zijn natuurlijk persoonlijk, en ik zou zelf voor de Thermalright gaan omdat ze theoretisch een ruimere levensduur zouden moeten hebben doordat er een ander type lager in zit. Nexus=sleeve bearing, deze Thermalright =een fdb-bearing. Qua verkoopprijs ontlopen ze elkaar niet veel, maar qua levensduur zou de Thermalright zo'n 3-5x langer meegaan. Wat misschien wel een nadeel is, is dat de Thermalright een 14 cm. fan met 12 cm. schroefgaten is en daarom niet zomaar in iedere kast past.
Een Scythe Kama Flow 2 zit qua prijs en geluid (afhankelijk van het model) ook in de buurt en heeft ook een duurzamere lager.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2012 20:01 . Reden: toevoeging ]

• niekgerfen
Daar had ik eigenlijk nog niet zo op gelet, bedankt! Ik wist dat er verschil was tussen sleeve bearing/ball bearing e.d. , maar niet dat het zoveel uitmaakt op het gebied van levensduur. Dan lijkt me die thermalright een goede keuze, mits hij in mijn kast past. Dan kijk ik ook even of de scythe kama flows er goed uit zien.

Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik er uit ben, dus dit topic mag van mij op slot :)

Verwijderd

Sorry Niek dat ik even je topic leen, maar die van jouw komt aardig in de buurt van wat ik zoek.

Ik ben ook opzoek naar een fluister stille fan voor in de kast (zijkant van een Corsair Obsidian 550D). Hier kan ik een 120mm of 140mm kwijt.

Een van deze heb ik op het oog:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair AF120 Performance Edition, 120mm€ 12,95€ 12,95
1Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm€ 14,42€ 14,42
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 27,37

Het probleem dat ik nu ondervind is dat ik onderin de kast de voeding heb zitten en deze ook ter hoogte van de fan komt. De meeste fans zijn 25mm dik, dat gaat hem net wel of net niet worden. Iemand misschien een alternatief van 20mm dik?

Alvast bedankt.
Pagina: 1