Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik zit met een probleempje betreffende het niet werken van de hosts file.
Ik heb via de hosts tabel geprobeerd om alle reclame uit de apps te blokkeren en ook dat mijn mobiel niet zomaar gegevens van mij persoonlijk naar welke website of locatie dan ook verstuurt.
Dit is deels gelukt.
Ik zeg deels, omdat het wel werkt via mijn wifi verbinding, maar niet via het mobiele netwerk, welke Vodafone is.

Mijn mobiel is een geroote Samsung Galaxy S3 met android 4.0.4.
Wel werkt het op de HTC Desire HD met android 2.3.3. (zowel wifi en mobiel netwerk)

Enkele screenshots als voorbeeld.

Afbeelding 1 Hoststabel
Hierbij zie je een gedeelte van mijn hosts tabel.
Bovenin zie je de locatie van het bestand en met het groene is omcirkelt welke site ik test om het probleem te genereren.

Afbeelding 2 Mobiel Internet
Hierboven zie je de geteste website welke gewoon wordt weergegeven als ik verbonden ben met het mobiele netwerk via 3G

Afbeelding 3 Wifi Internet
Hierboven zie je de geteste website welke niet wordt weergegeven als ik verbonden ben met het wifi netwerk.
Omdat deze als blokkering opgeslagen staat in mijn hosts tabel bestand.

Mijn vraag is of iemand weet hoe ik dit werkend krijg dat deze url's of websites ook geblokkeerd worden als ik het mobiele netwerk op ga, omdat ik dit met geen mogelijkheid kan vinden of voor elkaar kan krijgen.
Heb aantal dagen/weken rond zitten struinen en neuzen op het internet en google platgespammed, maar helaas nergens een bevredigend antwoord.

Alvast bedankt voor jullie tijd en medewerking.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2012 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Zonder dat ik er verstand van heb: zijn de mobiele instellingen voorzien van een proxy-server? In dat geval wordt je hosts-file waarschijnlijk genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is dit niet het probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik had je vraag gisteren al gelezen en er eens een nachtje over geslapen, maar volgens mij zou dit niet moeten mogen kunnen.
Aangezien je het ook op een ander toestel geprobeerd hebt waar het dus wel werkt, is er iets vreemds aan de hand. Misschien beter iets voor de supportafdeling van de fabrikant?

of het is een Android 4 gerelateerd probleem, dan is het een bug lijkt me.

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 22-07-2012 15:33 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt meer op een opzettelijke verandering dan een bug.
zijn er verder geen mensen hier op GOT die zich hier mee bezig houden? gaat er uiteindelijk wel om dat google niet al je netwerk wifi telefoon etc wachtwoorden op slaat en doorstuurt naar anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanobotz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-07-2024
Dit probleem loop ik nu ook tegenaan.

Ik denk ook dat dit een opzettelijke verandering is.
Met Android 2.3.3 kwam ik erachter dat er standaard aardig wat data naar google gaat.
Ook andere apps versturen zo ineens data naar bepaalde servers.
(!Zelfs 1tje gezien die unencrypted mijn email adres verstuurde met een md5 hash encrypte wachtwoord erbij.!)
Hierom wil ik graag alle ongewenste data die naar buiten gaat blokkeren.

Een firewall die tussen alle uitgaande verbindingen staat zou 't beste zijn.
Gezien dit, voor mij althans, niet vindbaar/uitvoerbaar was ben ik overgegaan op het aanpassen van de hosts tabel.
Hiervoor heb ik eerst mijn android moeten root-en... :(

Mijn uitgevoerde testen:
WIFI:
Via linux (@ laptop) een accesspoint aangemaakt en alle data wat langs kwam loggen met wireshark.
Dan mijn mobiel verbinden met de accesspoint en kijken wat langs komt...
andchin.htc.com -- De telefoon ging zich aanmelden bij deze site met ids ed.. (ik heb een HTC)
google-public-dns-a.google.com -- Alle websites die je opende ging via deze DNS (waarom er staat std een ander in de lijst ??) 8)7
android.clients.google.com -- De telefoon melde zich aan.....
time-nw.nist.gov -- De telefoon stuurde wat vage data en er kwam geen tijd oid terug.... (??) :?
zelfde verhaal voor: nist1-ny.ustiming.com, nist1-nj.ustiming.com, nist1-pa.ustiming.com, nist1-lv.ustiming.com, nist1-la.ustiming.com, nist1.columbiacountyga.gov, nist.netservicesgroup
en nog veeeeel meer..... :X

dat was nog android zelf... :/
de programma's gingen ook vanalles versturen... en ads tonen......

Dus zijn deze allen in mijn hosts tabel terecht gekomen. :*)
test: hierna was het na 't connecten stil via de accesspoint op mijn linux geen rare aanmeldingen meer.. 8)

GSMnetwerk:
via de browser en via de console geprobeerd om contact te krijgen (pingen ed) naar die servers.
resultaat: geen verbindingen meer mogelijk met de geblokkeerde sites/servers. 8)

Nu met Android 4.0.4 (ook geroot + hosts tabel ingesteld):
WIFI:
Stil, geen programma die naar buiten wou. 8)

GSMnetwerk:
geprobeerd via browser + console sites/servers te bereiken.
resultaat: volledige toegang...
zelfs programma's waar ik alles van geblokkeerd had gingen zich updaten... :(

-------------
Om op het verhaal van proxy terug te komen:
op de site http://www.cnblogs.com/De...e/2008/10/10/1307898.html zie ik hoe je een proxy in kunt stellen op android...
Ik heb dit nog niet onderzocht...

Zou het kunnen zijn dat je een proxy in kunt stellen voor alleen het GSMdatanetwerk zodat de hosts oplossing niet meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kuhlie schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 22:59:
Zonder dat ik er verstand van heb: zijn de mobiele instellingen voorzien van een proxy-server? In dat geval wordt je hosts-file waarschijnlijk genegeerd.
Toch nog maar weer eens even mee bezig gegaan..
Eerst toen ik de proxy gegevens verwijderde, werkte de hosts tabel nog steeds niet, maar nu dus ineens wel.
En dat terwijl Vodafone ons verplicht er een te gebruiken, zijn er blijkbaar ook al een aantal mensen die jaren zonder doen.
Bij het verwijderen van de proxy instellingen (IP + Poort) blijkt mijn telefoon zelfs met HSDPA prima te werken.
De geblokkeerde websites worden nu netjes geblokkeerd en hierdoor zijn dus mijn issues opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 01:03
Vodafone levert standaard inderdaad de telefoon's af met een Proxy-server ingesteld.

Aangezien mijn internet nog al traag was, en bv geen skype mogelijk, heb ik deze na de eerste week van de aanschaf van mijn telefoon al verwijderd, en sinds dien ( bijna 2 jaar ) nog steeds perfect internet,
dus de proxy geeft mij het idee alleen maar om dingen te blokeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Vraagje, moet je geroot hebben om dit aan te kunnen passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Probeer eens AdAway ipv AdFree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanobotz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-07-2024
Idd de proxy instellingen verwijderen helpt 8)

Zelf vroeg ik me sterk af waarom die proxy nodig zou zijn...
Iets met registreren hoeveel data je gebruikt of 't registreren van welke sites je bezoekt oid..
Na wat google-en gevonden dat vodafone deze proxy gebruikt om vodafone diensten aan te bieden zoals tv ed..
( gebruik ik toch niks van :) dus weg proxy instellingen)

Om de hosts tabel aan te kunnen passen moet je de telefoon geroot hebben.
Ook als je programma's zoals AdAway wilt gebruiken.
(Dit om schrijf rechten te hebben in de betreffende map)

Het geroot zijn van de telefoon brengt ookwel meer voordelen ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Nanobotz op 24-07-2012 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:51
de vodafone proxy verkleind ook plaatjes voor je, zodat je dataverbruik lager zal zijn

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

The Executer

Lekker belangrijk!

offtopic:
Het nadeel van de vodafone proxy is dat deze ook de Rabobank bankieren app blokt. Voor mij een reden geweest om deze eruit te gooien.

Mooie oplossing eigenlijk. Binnenkort ook maar eens aan de gang om wat troep te blokkeren.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Pagina: 1