Probleem met Radio van Wifi adapter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaLaVidaNL
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-06-2022
Hallo,

Gisteren had ik het snuggere idee om mijn laptop los te halen om het stof vrij te maken.
Toen ik alle schroeven eruit had gehaald, en de laptop iets had open gehaald, zag ik niet veel stof zitten. Besloot dus de laptop toch maar weer dicht te schroeven.

Daaropvolgend heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd (Windows 7). Dit deed ik omdat mijn laptop traag en heet werd.

Aan de voorkant van mijn laptop zit een switch om de wifi adapter aan en uit te zetten. Het probleem alleen is nu dat deze standaard uit staat, en de switch is losgebroken bij het openhalen van de laptop.

In de instellingen van de adapter zegt Windows dat deze wel aan staat. In de bios kan ik ook geen opties vinden (het is sowieso een erg karige bios, komt dit misschien omdat het een bios is die ik van de Sony website heb gedownload?).

Weten jullie een manier om dit probleem op te lossen? Of moet ik mijn laptop toch gaan opsturen ter reparatie?

Het gaat om een Sony VAIO VPC-F12X (samengestelde notebook via de Sony website)

Alvast bedankt!

Groeten,
Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:56

Koenvh

Hier tekenen: ______

Als je nog garantie hebt: Terugsturen..
Dit is vaak de beste optie voor je zelf gaat proberen dat ding te fixen.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:36

RvL

Ik betwijfel of hij nu nog in aanmerking komt voor garantie nu hij hem helemaal uit elkaar heeft gehad.

Is het wel een schakelaar met twee standen of zo een die weer terug gaat naar zijn originele positie? In het eerste geval weer open schroeven en aanzetten. In het tweede geval wordt het wat lastiger. Je kan echt niets meer met het afgebroken onderdeel (lijmen ofzo)?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaLaVidaNL
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-06-2022
Bedankt voor de reacties!

Zonet de laptop weer even helemaal open gehaald, en gekeken wat voor switch er nu precies op zat.
Een erg klein dingetje, maar er was wel te zien dat er een pinnetje op had gezeten dat was afgebroken. (geen idee waar dat heen is verdwenen :p)

Maar gelukkig kon ik het met mijn nagel nog verschuiven. Daarna de laptop weer dicht geschroeft, en het werkt weer! (wifi switch nog wel kapot, maar daar valt mee te leven)

Edit:
nog een foto voor de liefhebber :)

Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/9531/wifiswitch.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door VivaLaVidaNL op 22-07-2012 20:38 ]