Virtu MVP in combinatie met msi N gtx460 hawk

Pagina: 1
Acties:

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-02 20:35
Ik heb een vreemd probleem, waar ik graag zelf op wil zoeken maar niet goed weet welke zoektermen ik moet gebruiken. Ik heb asus Z77 sabertooth moederbord met een i5 3570K. Onder windows 7 64 bits. Nu heb ik Lucid virtu MVP software geinstalleerd.

Nu heb ik het volgende probleem als ik begin met het spelen van CIV V dan schakelt mijn MSI NGTX 460 HAWK bij. Dat op zichzelf is wel fijn want het spel loopt nu veel beter als hiervoor met mijn I7 860 op een msi P55 GD85 daar ging het spel steeds trager lopen en duurde het soms minuten voordat ik naar de volgende turn kon gaan.

Nu het probleem waar ik op google eerst zelf had willen zoeken als ik de enige ben of dat het een bekend probleem is waar ik me geen zorgen over hoef te maken of juist wel.
Op het moment dat ik begin met spelen dan begint de pc ik vermoed de videokaart maar ik weet het niet zeker een geluid te maken wat tussen een piep en een fluit zit. Je hoort dan een tijdje ongeveer een minuut of 5 denk ik steeds een piep/fluit wat lijkt op morse. Daarna stopt het geluid, als je stopt met spelen van het spel dan hoor je het zelfde geluid. Het is een heel vervelend vrij hard geluid. Wat als je stopt met spelen sneller verdwijnt als dat het verdwijnt als je begint met spelen.

Verder hoor je het geluid niet.Met andere programma's zoals internetten of word ed.
Ik heb geprobeerd er achter te komen door te luisteren met de kast open waar het geluid vandaan komt. maar ik kom er niet achter waar het vandaan komt.

De temperaturen zijn heel mooi laag. de videokaart heeft volgens afterburner een temperatuur van ongeveer 55 graden cpu en moederbord temperaturen schomelen rond de 30-40 graden. Meestal ergens rond de 32 graden. Om de temperaturen maak ik me geen zorgen. Het is alleen een vervelend geluid. Ik heb een Fractal design xl kast gekocht voor de stilte en ruimte.

Mijn vraag is dus hoe kan ik op google dit probleem het beste omschrijven om te kijken voor een oplossing?

Groet,
Ton

Edit: ik denk dat ik iets gevonden heb. coil whine. De geluiden die tot nu toe gevonden heb zijn alleen anders als het geluid wat ik hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door TurboTon1973 op 21-07-2012 21:09 ]

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:30

henri8096

BIM is not a software!

afgaande op wat jij omschrijft kwa geluid zit ik te denken aan een lekke condensator

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-02 20:35
henri8096 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 00:37:
afgaande op wat jij omschrijft kwa geluid zit ik te denken aan een lekke condensator
Zit die lekke condensator op de videokaart of ergens anders? Dank je voor je reactie ik ga nu verder zoeken op lekke condensator.