Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 08:20
Hallo!

Ja, de zoveelste vraagt het, "welke videokaart kan ik best kopen?" :+

Maar helaas heb ik niet zo heel veel kennis van videokaarten.

Momenteel heb ik een nvidia GTX 285, waar ik redelijk tevreden over was. Mijn doel is vooral gaming, voornammelijk Battlefield 3, maar ook wat andere, minder zware games. Op dit moment heb ik zeer veel last van crashes, ongeveer 10 à 15 minuten spelen, soms ook wel vroeger. Het zijn steeds freezes, en omdat ik soms nog de melding "Nvidia driver XXXX.X reageerde niet meer en is hersteld" zie, denk ik dat het hoofdzakelijk aan de TDR ligt.
Wat me ook opvalt is dat het meestal voorkomt wanneer de computer al een tijdje opstaat, of wanneer de videokaart redelijk warm is. (Meestal ga ik na de freeze van BF3 kijken naar temp, en is het meestal rond de 75-80°C Wat nog niet zeer warm is, maar blijkbaar loopt ie dan toch al vast.)

Ik heb momenteel een Acer Predator: Intel Core I7-920 / 2.67 GHz -Intel X58 Expres Chip - Windows 7 64 Bit home premium - 2TB HDD - Nvidia GTX285 - 6GB Ram 1066 MHz

De kaart is ongeveer 2 à 3 jaar oud.

Ik heb zelf ook al wat zoekwerk gedaan, kan niet direct fixes vinden,... Dus ben ik naar nieuwe videokaarten gaan kijken, maar zou zelf hellemaal niet weten wat het beste te nemen voor BF3. Daarom roep ik jullie hulp in! :)

Voorwaarden van videokaart:
  • Hoofdzakelijk: Hij moet op een goede degelijke manier Battlefield 3 (Hoofdzakelijk), liefst een kaart die in 2013 meekan als Battlefield 4 (beta uitkomt) en nog wat minder zware games dan Battlefield 3. Dus geen kaart die aan de vereisten voldoet, maar een kaart die de aanbevolen (of misschien zelfs beter is, liefst een die dus ook binnen 2 jaar nog goed is). Hij moet echt hoofdzakelijk zijn om te gamen, ik verwacht dus daarvoor ook een zeer goede kaart.
  • Geluid, Nah, mijn kast is redelijk stil, ik zit met een hoofdtelefoon op, en nu maakt de kaart ook al heel wat lawaai. Ik verwacht uiteraard niet dat de kaart 75 DB gaat halen, dat moet ik ook niet hebben, maar verder maakt het me niet echt uit.
  • EEN KOELE KAART, ik heb een systeem met waterkoeling, en dus opzich niet heel veel ventilators. Graag heb ik dus ook een kaart die zichzelf goed kan koelen (tijdens het spelen van bijvoorbeeld BF3) en/of snel terug afkoelt. Liefst betere koeling dan de GTX285 die ik nu heb
  • Prijs: Opzich is dat niet echt een obstakel, heb goed gespaard, maar uiteraard zijn kaarten boven 750€ of etc denk ik nog niet over. Dan koop ik wel een heel nieuw systeem :+ Liefst max 400€ (Weet niet precies wat de prijzen op dit moment zijn). Hoger mag mits het zeer degelijke kaart is.
  • Levensduur: Liefst meer dan 3,5 jaar (Weet niet of dat mogelijk is)
  • Weet niet of het mogelijk is, maar liefst geen kaart met die irritante TDR problemen (Nvidia dirver XXXX.X reageerde niet meer en is hersteld)
  • Merk: Euhm, heb momenteel nvidia, liefst nogmaals nvidia tenzij jullie er van overtuigd zijn dat ik beter geen nvidia niet meer neem.
Nja, dat is het zowat. Als er vragen opmerkingen,... zijn laat maar weten, ik kijk er naar uit :) Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen.

Ohja, ik zou de kaart waarschijnlijk installeren en ineens een fresh install van windows 7 doen :)

Bedankt voor de hulp allesinds _/-\o_

Mats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-08 16:14

RoofTurkey

PredatorKalkoen

reviews: Zes opgevoerde GTX 670's en 680's in de ring kan je denk ik wel een keuze door maken :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 08:20
Dankje! :)

Daar zit mooi wat info in, en nog redelijk in mijn prijsklasse :) Die ga ik eens mooi doorlezen.

Bedankt! :*)

Andere reacties zijn natuurlijk nog steeds welkom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
GTX670 of HD7970 zijn goede keuze's.