Problemen met connecties

Pagina: 1
Acties:

• JayJayW18
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-04-2025
Beste allen,

Ik heb een probleem die ik maar niet op kan lossen.
Thuis heb ik internet en interactieve tv van KPN via een witte experia box bij.Mijn interactieve tv heb ik direct hieraan verbonden.
Daarnaast heb ik een N-router van Belkin (model f5d8233-4) voor mijn pc's thuis, die als het goed is N B en G ondersteunt.

Ik heb de volgende instelling gedaan.
https://dl.dropbox.com/u/67468719/instellingmodem.png
https://dl.dropbox.com/u/67468719/instellingmodem2.png
https://dl.dropbox.com/u/67468719/instellingrouter.png
https://dl.dropbox.com/u/67468719/instellingrouter2.png

Ik heb bij mn router ip pool startind en ending adrress andere waarden ingevuld van bij die van mn modem zoals jullie zien.
Dit heb ik gedaan omdat hiervoor ooit problemen was met IP-conflict tussen mn modem en router. Alleen weet ik niet meer zeker of ik het op deze manier moest oplossen.

Anyways..... de problemen die ik nu heb zijn:
  • Telefoons (Samsung S3 en iPhone 4S) kunnen geen connectie maken met mn router. Hiervoor maakten beide telefoons wel connectie met de router, maar had ik geen internet. Mijn S3 detecteert mn router wel, maar als ik connectie wil maken, doetie niks. De 4S van mn vriendin kan de router niet eens vinden. Ook geprobeerd met de modem connectie te maken, ook dit lukten op beide telefoons helaas niet. Nou heb ik op verschillende fora gelezen dat dit komt omdat sommige modem en/of routers alleen N ondersteunt en de andere niet, dat dit mogelijk het probleem is. Maar zoals jullie op de print screen kunnen zien, ondersteunt beide N B en G volgens mij.
  • Mn Galaxy Tab heeft het altijd gedaan icm mn router, maar nu kan ie mn router niet eens vinden onder wifi en kan ik dus ook geen connectie maken
  • Mn interactieve TV werkt niet.
Mn laptop kan via wifi wel gewoon connectie maken met mn router en internet werkt ook gewoon. Mn PC die via een kabel verbonden is doet het ook naar behoren

Kan iemand mij misschien helpen deze problemen op te lossen? Staan mijn instelling wat betreft de IP pool address wel goed ingesteld? Mocht mijn uitleg of info niet duidelijk of volledig zijn, dan hoor ik het graag!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Je hebt nu 2, DHCP server op één subnet. Dat gaat gegarandeerd problemen opleveren.
Maakt niet uit hoe je het aansluit. Want het subnet is fout als je de WAN poort gebruikt, namelijk gelijk aan wan.
Je zit nu waarschijnlijk aan de LAN poort op de belking, houden zo.

Op één van de twee moet de DHCP server uit. De Experiabox heeft de setting waarschijnlijk gelockt, dus de belkin moet uit. Vergeet het ip-adres van de belkin niet, want dit gaat hij niet meer vanzelf vertellen.

Mogelijk moet je de Belkin nog even vertellen dat je gateway het ip-adres van je modem is. Maar dat weet ik niet zeker.

Wifi lijkt prima ;)

[ Voor 17% gewijzigd door jeroen3 op 21-07-2012 17:22 ]

• JayJayW18
jeroen3 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 17:20:
Je hebt nu 2, DHCP server op één subnet. Dat gaat gegarandeerd problemen opleveren.
Maakt niet uit hoe je het aansluit. Want het subnet is fout als je de WAN poort gebruikt, namelijk gelijk aan wan.
Je zit nu waarschijnlijk aan de LAN poort op de belking, houden zo.

Op één van de twee moet de DHCP server uit. De Experiabox heeft de setting waarschijnlijk gelockt, dus de belkin moet uit. Vergeet het ip-adres van de belkin niet, want dit gaat hij niet meer vanzelf vertellen.

Mogelijk moet je de Belkin nog even vertellen dat je gateway het ip-adres van je modem is. Maar dat weet ik niet zeker.

Wifi lijkt prima ;)
Ik heb nu DHCP van de router uitgevinkt, maar helaas.... Alle problemen zijn nog steeds gebleven.

• jeroen3
  • Nu online
de belkin is wel als AP aangesloten hè, dus niet de wan poort gebruiken.

Herstart beide apparaten, en laat je clients het netwerk "vergeten' (helemaal wissen dus).

• JayJayW18
Sorry, eigenlijk ben ik een super noob :P
Wat is AP en eerder had iemand op een ander forum al over WAN poort, maar ik zie helemaal geen WAN poort, dus ik denk dat ik 'm niet gebruik heb.

Bedoel je met herstart een hard reset, of een soft reset?
Thanx!

• jeroen3
  • Nu online
AP = AccessPoint
WAN poort is één poort op routers waar het Wide Area Network aan zit. Dat is alles behalve het LAN, Local Area Network. Als je de WAN poort gebruikt, dan is de router het public ip voor netwerken buiten LAN.
Tussen LAN en WAN gebruikt de router NAT en daardoor kan jij meerdere computers aansluiten op je enkele ip adres van de provider.

Als je een belkin xDSL-modem hebt, is de DSL aansluiting de WAN poort.
Maar de WAN poort mag je dus niet gebruiken.

Herstarten door middel van de knop in de gui, "reboot device".
(Of, stekker eruit, even wachten (30s), stekker erin.)

[ Voor 24% gewijzigd door jeroen3 op 21-07-2012 19:47 ]

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 11:30
Afhankelijk van je gewenste situatie kan je het beste 1 van beide routers in bridge mode zetten.

Wil je de experiabox puur alleen gebruiken om internet te ontvangen en tv door te geven, zonder router/wlan functies dan moet je de experiabox in bridge mode zetten (als dat tenminste kan met een kpn apparaat).

Wil je bijvoorbeeld beide wifi netwerken hebben dan kan je het beste de belkin in bridge mode zetten, de kabel naar de experia doe je dan gewoon in de wan poort.

2 routers in hetzelfde netwerk die allebij als router willen werken geven zoals hierboven al gezegd conflicten ;)

too weird to live too rare to die

• jeroen3
  • Nu online
Hij moet juist accesspoint modus hebben volgens mij.
En mocht de belkin worden aangesloten via WAN dan moet het subnet worden aangepast. Naar 192.168.1.x bijvoorbeeld.

Nee, dat kan niet gemakkelijk met KPN iTV. Mogelijk alleen beperkte DMZ. (bijna) alle poorten forwarden.

Steek de kabel uit de experiabox in de één van 4 LAN poorten op de belkin en zet DHCP uit.
Volgens mij is dat nu al de situatie. (pagina 52 in de manual van de belkin, let op dat je het default ip veranderd!)

Dan moeten alleen de leases op alle clients nog even van de experiabox komen. Beide netwerkapparaten even herstarten en de laptop/smartphones opnieuw verbinden door het aanwezige wifi profiel te wissen en opnieuw in te vullen.

En het werkt. Tenminste, dat zou moeten.

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-01 17:02
De WAN poort is de gele poort waar bijstaat : TO MODEM

Anyway, onderstaand komt letterlijk uit de manual welke ik vond als 2e google resultaat na ingeven van je typenummer.

Using the Access Point Mode:
Note: This advanced feature should be employed by advanced users 
only. The Router can be configured to work as a wireless network
access point. Using this mode will defeat the NAT IP sharing feature
and DHCP server. In Access Point (AP) mode, the Router will need to 3 be configured with an IP address that is in the same subnet as the rest of the network that you will bridge to. The default IP address is 192.168.2.254 and subnet mask is 255.255.255.0. These can be customized for your need.

1. Enable the AP mode my selecting “Enable” in the “Use as Access Point only” page. When you select this option, you will be able to change the IP settings.
2. Set your IP settings to match your network. Click “Apply Changes”.
3. Connect a cable from the “Modem” port on the Router to your existing network.
The Router is now acting as an access point. To access the Router’s Web-Based Advanced User Interface again, type the IP address
you specified into your browser’s navigation bar. You can set the encryption settings, MAC address filtering, SSID, and channel normally.

U+

• JayJayW18
Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 22:26:
De WAN poort is de gele poort waar bijstaat : TO MODEM

Anyway, onderstaand komt letterlijk uit de manual welke ik vond als 2e google resultaat na ingeven van je typenummer.

Using the Access Point Mode:
Note: This advanced feature should be employed by advanced users 
only. The Router can be configured to work as a wireless network
access point. Using this mode will defeat the NAT IP sharing feature
and DHCP server. In Access Point (AP) mode, the Router will need to 3 be configured with an IP address that is in the same subnet as the rest of the network that you will bridge to. The default IP address is 192.168.2.254 and subnet mask is 255.255.255.0. These can be customized for your need.

1. Enable the AP mode my selecting “Enable” in the “Use as Access Point only” page. When you select this option, you will be able to change the IP settings.
2. Set your IP settings to match your network. Click “Apply Changes”.
3. Connect a cable from the “Modem” port on the Router to your existing network.
The Router is now acting as an access point. To access the Router’s Web-Based Advanced User Interface again, type the IP address
you specified into your browser’s navigation bar. You can set the encryption settings, MAC address filtering, SSID, and channel normally.
Ik heb die manual ook, maar als ik neit begrijp wat ik moet doen, dan heeft het weinig zin.
Zoals ik al zei, ik ben een noob en weet eigenlijk niks van internet en zo

Ik zal morgen het even proberen en jullie het resultaat zeggen.
Pagina: 1