[iMac]iMac start niet meer op na update naar Snow Leopoard

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy910
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 08:45
Beste,

Ik heb zojuist een uurtje of 3 geleden geprobeerd mijn iMac (21,5-inch iMac) 3,06ghz i3 4GB uit augustus 2010, te updaten of upgraden naar snow leopard vanaf Lion 10.6.8.

Dit verliep in het begin allemaal prima maar toen restarte de iMac en sindsdien komt die niet verder dan die grijze appel in het begin scherm.

Tevens zit de cd er nog steeds in en weet ik ook niet hoe ik die er uit moet krijgen.

Verder heb ik een apple draadloos toetsenbord en dacht misschien wordt die in de bios nog niet herkent en heb er daarom dus een bedraad toetsenbord aangehangen van windows maar dit werkt ook niet en ik heb verder geen bedraad mac toetsenbord.

Iemand ideeen, ik heb al het één en ander gegoogled op reject cd in bios, of imac wont boot maar kom niet echt verder...

Bij voorbaat dank
Leroy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:45
Houd tijdens te aanzetten de alt toets ingedrukt, zo kom je in het bootmenu, klik hier op recovery en volg de stappen.
Mocht dit niet werken, dan zou het kunnen dat je HDD gecrashed is.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 15:24

doc

De versie nummers en de naam passen niet bij elkaar?

Je zegt dat je van Lion 10.6.8 naar Snow Leopard gaat? Dat zal dan eerder van Snow Leopard 10.6.8 naar Lion 10.7.x zijn.

Opstarten idd met de alt-toets ingedrukt, dan kan je kiezen waar je vanaf wil booten. Mocht niets werken dan zal je een lino image naar een dvd of usb stick moeten zijn te krijgen bij iemand anders en dan daar vanaf booten.

Succes!

(en volgende week de volgende upgrade naar Mountain Lion? Misschien is een verse installatie handiger!)

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy910
@stef_Venner dat was idd de truc, ik koos voor mij HDD en ik kreeg mijn besturingssysteem weer en heb toen maar gelijk de cd er uit gehaald

@doc waar vind ik mijn versie nummer dan wel de naam van het OS dat ik nu draai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 15:06
@TS click op het appeltje (links boven op de menubalk)
dan 'over deze Mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy910
Het is inderdaad 10.6.8 maar er staat nergens Snow Leopard of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 15:06
Is een kwestie van weten,
10.4.x = Tiger
10.5.x = Leopard
10.6.x = Snow Leopard
10.7.x = Lion
10.8.x = Mountain Lion
Google maar eens op OSX 10.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 15:24

doc

Ben je van 10.7 lion terug gegaan naar snow leopard 10.6? Dat verbaasde me namelijk, dat is namelijk een downgrade ipv een upgrade :)

Jouw iMac wordt standaard geleverd met Snow Leopard 10.6.x en de meest recente versie is daarvan 10.6.8. Vanaf 10.6.8 kan je naar Lion 10.7.4 of (volgende week) naar Mountain Lion 10.8

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy910
Het is me allemaal duidelijk nu :) ik vergiste me, ik bedoelde dat na de update naar lion hij niet meer wilde starten, ik heb 10.6.8 en idd dat is Snow Leopard.

Alles is weer goed, met vriendelijke dank aan alle responses.
Pagina: 1