Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

dv9000 bij opstarten 1 piep, scherm blijft zwart

Pagina: 1
Acties:

• chokolademan2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Mijn trouwe beestje geeft sinds kort bij het opstarten helaas weinig reactie meer...

Hij stond een nacht aan en 's ochtends blijkt hij vastgelopen te zijn. Een blauw scherm welke ook nog eens knipperde. Blauw, zwart, blauw zwart enz. Duidelijke foute boel dus.

Hierna resette ik de boel door de stekker er even uit/in te doen. Om hem vervolgens weer aan te zwengelen.
Bij het opstarten wordt het scherm geactiveerd, maar blijft wel zwart, waarna er 1 enkele harde beep volgt.
Daarna gebeurt er niks meer.

Al googlend kwam ik op de errorcodes van dv9000 laptops om hiermee te achterhalen wat er aan de hand is.
Echter alle errorcodes beschrijven 3 beeps om een diagnose te kunnen stellen.

Dus m'n vraag is, wat voor error betekent 1 beep bij het opstarten?

En natuurlijk hoe los je dit op :)

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
1. Verwijder alle aangesloten apparaten
2. Ontkoppel de netadapter, verwijder batterij en hij de aan/uit-knop 20 seconden ingedrukt.
3. Sluit de netapadater weer aan en kijk en luister wat de laptop nu doet.

http://h10025.www1.hp.com...=nl&lc=nl&product=3308917

Knipperen de lampjes aan de Caps-lock en Num-lock toetsen? zo ja, in welk patroon?

[ Voor 11% gewijzigd door bambinodekat op 21-07-2012 13:09 ]

• chokolademan2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Thanks voor de link bambinodekat :)
Heb net de 20 seconden truuk geprobeert, maar helaas geen verschil.
De lampjes knipperen niet van caps/numlock. Ze reageren wel als ik erop druk, dus de laptop is niet helemaal dood gelukkig.
Bij de link staat ook helaas geen diagnose van wat 1 beep betekent, dus denk ik ff wat anders proberen.

Hierzo heb ik het geluk dat ik nog eenzelfde type laptop ernaast heb staan welke het wel goed doet. Ik ga binnenkort de schroevendraaier maar d'r bij pakken en harde schijven en geheugenmodules omswitchen. Dan kan ik ff 1 voor 1 afvinken welke onderdelen goed/slecht zijn.

• CrazyMonk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-11 11:50
Mijn broer had deze laptop ook en ook een probleem dat hier erg op lijkt, hij had dat als hij de laptop opstartte er allemaal verticale gekleurde lijnen op het scherm verschenen.

Mijn oom had het toen gerepareerd, het probleem was dat de videokaart heel heet was geworden en het materiaal waarmee het vast gesoldeerd was was gaan smelten en is losgelaten (dit is wat ik had meegekregen).

Trouwens, als je op google zoekt op 'dv9000' of 'dv9000 problems' zie je al snel heel veel dingen over videokaarten & displays.

Dus misschien even kijken naar de videokaart :)

Succes.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
^Aan de hand van dat verhaal gok ik dat de DV9000 helaas is uitgerust met een van de NVidia kaarten die sterven door de hitte. Veel laptops uit die tijd zijn gestorven door dit probleem.. Lees ook nieuws: HP: Nvidia-bug speelt al sinds november 2007. Aan de rechterkant bij gerelateerde artikelen zie je nog veel meer over dit probleem.

[ Voor 39% gewijzigd door S_Chief op 24-07-2012 21:23 ]

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-11 19:00
Zoek ook even op DV9000 reflow/reballing GPU. Deze laptopserie is berucht vanwege de Nvidia-GPU.
Doe de laptop niet weg, ik heb een DV6000 en een DV9000 gered met reflowen.
Wellicht ten overvloede, door een reflow maakt het (slechte) tin van de Nvidia-videochip weer goed contact met het moederbord.

Als je ermee aan de slag gaat, zorg dan ook voor nieuwe koelpasta en een 'copper plate' tussen de videochip en het koelelement.

[ Voor 17% gewijzigd door FreshM op 24-07-2012 22:22 ]

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-11 18:23
Ik gok op een kapotte CPU. Kan je via Marktplaats of Ebay aan een goedkoop vervangend (of upgrade) exemplaar komen? :/ Om welke notebook uit de DV9000-serie gaat het precies?

Type code: Caps Lock/Num Lock
Aantal keren knipperen of aantal geluidssignalen: 1
Onderdeel dat wordt gecontroleerd: CPU
Status: De CPU werkt niet
Mogelijke oplossing(en): Vervang de CPU of plaats de CPU opnieuw.

Bron: De computer start niet op en geeft een led- of geluidssignaal (DV9055ea, mijn model)
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01768679&lc=nl&cc=nl&dlc=nl&product=3289695

(Ik heb ook even gedacht aan het nVidia GPU-probleem).
Als je je notebook openschroeft dan ben je wel even bezig als je bij de heatsink, GPU en CPU wilt komen. HP-notebook moet dan volledig uit elkaar gehaald worden.

Je kan inderdaad eerst netvoedingsadapter, geheugen en HDD uitwisselen om een mogelijk defect hierin uit te sluiten. Het volledig openschroeven van de goed functionerende DV9000 raad ik af onder het motto: "Never touch a running system".

Je kan notebooks uit de DV6000 en DV9000-serie beter op een notebookkoeler gebruiken om oververhittingsproblemen e.d. te voorkomen en de levensduur van de notebook te verlengen.

Succes :)

[ Voor 36% gewijzigd door Shmoopy op 25-07-2012 03:00 . Reden: aanvulling ]

Pagina: 1