10 jaar oud mobiel nummer verloren door kruidvat mobiel.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01 11:08

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Topicstarter
De volgende situatie; Een jaar of twee geleden ben ik naar het buitenland verhuisd. Ik heb toen mijn mobiele abonnement opgezegd, en ben -met nummerbehoud- overgestapt naar kruidvat mobiel.

Vroeg na deze overstap, bleek het al dat kruidvat mobiel niet in het buitenland werkte. Vervelend, maar geen man overboord; Ik heb een Nederlands voip-nummer genomen, dat doorschakelt naar een softphone en britse sim-kaart. Mijn kruidvat-mobiel sim-kaart heb ik doorgeschakeld naar dat voip-nummer.

Nu kom ik na afwezigheid van circa een half jaar weer in Nederland. Mijn sim-kaart geeft 'No Service'. Ik bel de klantenservice, en krijg te horen dat iedereen een sms gekregen heeft (niet te ontvangen in het buitenland) dat er voor 15 mei een nieuwe sim-kaart opgehaald / aangevraagd moet worden. Ik heb de deadline gemist, en dus is mijn account, inc. beltegoed (?) niet meer beschikbaar, en is mijn telefoonnummer verloren. Op een zeer beschaafd verzoek of er een manager aanwezig is die mij uit kan leggen wat er dan exact met mijn nummer gebeurt is, gooit de klantenservice-agent boos de telefoon op de haak. Mooie service daar.

2 vragen:

- Is er iemand bekend met hoe het in Nederland geregeld is met uitgifte van telefoonnummers en nummerbehoud? Is er een centraal orgaan wat dat regelt? Heb ik een kansje om mijn telefoonnummer, desnoods tegen kosten, nog uit Limbo te trekken, of is het nummer zo echt verloren.

- Vanuit een juridisch oogpunt; Moet ik dit zomaar accepteren? Naast dat ik dit nummer zakelijk gebruikte en dus potentieel kosten moet maken om o.a. visitekaartjes en briefpapier te wijzigen, vind ik het gewoon heel vervelend dat clienten en oude vrienden mogelijk niet meer in staat zijn om mij te bereiken. Kan 'kruidvat mobiel' op deze manier over mijn nummer beschikken? Tevens; Ze beschikken over mijn mail-adres, waarom hebben ze niet even gemailt over de sim-kaart inruilactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
Het lijkt mij in ieder geval zeker niet voldoende om dit soort zaken alleen via een sms te communiceren; er kunnen genoeg redenen zijn waarom je de simkaart niet actief in gebruik hebt maar wel het abonnement aanhoudt. Het gaat om een dermate ingrijpende aanpassing dat voorop moet staan dat jij als klant volledig en tijdig op de hoogte wordt gebracht, dus minstens per e-mail maar waarschijnlijk ook gewoon per brief.

[ Voor 11% gewijzigd door litemotiv op 21-07-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 19:47
Aangetekende brief sturen.

Dossier opbouwen.

Voorwaarden even goed controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Als je je nummer belt, wat krijg je dan?

Ik dacht namelijk dat nrs vrij snel opnieuw uitgegeven werden tegenwoordig en als hij al opnieuw uitgegeven is dan wordt het enkel een lange juridische stijd om een geldelijke vergoeding.

Stap 1 lijkt mij achterhalen of het nr al in gebruik is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:41
Gomez12 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 17:45:

Ik dacht namelijk dat nrs vrij snel opnieuw uitgegeven werden tegenwoordig en als hij al opnieuw uitgegeven is dan wordt het enkel een lange juridische stijd om een geldelijke vergoeding.

Dit lijkt mij ook. Als hij al in gebruik is wordt het sowieso lastig.

Probeer eens een brief te sturen naar de Consumentenbond o.i.d. mocht je daar lid van zijn. Meestal als je zo'n partij erbij haalt is het zo opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
De OPTA gaat in Nederland over de uitgifte van telefoonnummers. In het algemeen geven ze echter nummerranges aan providers en regels waar ze zich aan moeten houden. Een telefoonnummer moet minimaal een maand na verlopen van het contract gereserveerd gehouden worden voor de vorige gebruiker. Daarna mag het opnieuw uitgegeven worden. Als het nummer nog niet opnieuw uitgegeven is kan je het mogelijk weer toegewezen krijgen, waarschijnlijk tegen betaling. Als het wel uitgegeven is zou je kunnen proberen het contract over te nemen. Daar zijn ook kosten aan verbonden. Je zou kunnen beginnen met het nummer te bellen.

Juridisch sta je denk ik niet sterk. Tegenwoordig mogen zelfs rekeningen voor mobiele telefonie per sms ter beschikking worden gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01 11:08

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Topicstarter
Gomez12 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 17:45:

Het nummer lijkt niet in gebruik te zijn; Hij gaat nu direct naar 'in gesprek' toon.
Pagina: 1