Hier word je toch Simpel van?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.022 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scsirob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 20:01
Ik ben zo stom geweest om een SIM-only met nummerbehoud af te sluiten bij Simpel. Ik heb dat nummer al jaren, iedereen probeert me daarop te bellen. Twee weken geleden zou mijn nummer geporteerd worden. 's Ochtends vroeg was het nummer al weg bij mijn oude provider. De hele dag gewacht, maar ik kon niet bellen of gebeld worden. SMSen gaat ook niet.

Ik heb diverse keren de helpdesk gebeld, maar daar zitten alleen maar types met de opdracht om excuses aan te bieden. Ze kunnen niets, mogen niets en willen niets. Ze blijven volhouden dat er een vertraging in het netwerk is en dat ik 'even' geduld moet hebben. Ze weigeren om zelfs maar iets verder te zoeken. Je word verwezen naar hun website, die vervolgens afgesloten is vanwege die inbraak laatst.

Na een week (!) heb ik ze een brief gestuurd, klacht ingediend en aangegeven dat ze nog één week de tijd hadden om het op te lossen. Die week is nu dus voorbij, ik kan al twee weken niet over mijn nummer beschikken. Ik kan niet bellen, niet SMSes, niet gebeld worden. Helemaal niets!

Wat zou ik in dit geval kunnen doen? Kan ik het contract ontbinden omdat zij hun dienst niet leveren? Is er een contactnummer waar échte mensen aan de telefoon zitten, of adres waar ik langs kan gaan?

Ik word er SIMPEL van!
:(

To terminate or not to terminate, that's the question...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Das mooi #$!@ . Wellicht kun je hun in gebreke stellen en daarmee het contract ontbinden? Dit zou ik overigens doen per aangetekende brief. Houden ze wel al abonnementsgeld in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scsirob
Ja, abonnementsgeld inhouden is ze zonder enige vertraging gelukt :( Ook de administratiekosten en de kosten voor nummerbehoud waren binnen no time afgeschreven.

Ik heb ze een brief geschreven, met daarin een termijn van één week om het op te lossen. Ook heb ik in die brief aangegeven dat ik ze in gebreke stel, en dat ik het contract ontbonden beschouw als ze het in die week niet opgelost hebben. Als laatste heb ik geeist dat ze mijn nummer direct en zonder kosten aan een andere provider over zullen dragen. Dat laatste is voor mij het belangrijkst, ik wil gewoon over mijn nummer kunnen beschikken.

Die gestelde termijn is verlopen, er is geen enkele vooruitgang. Maar hoe nu verder? Ik heb een email van ze ontvangen dat de brief is aangekomen, dat ze hun excuses aanbieden, en dat er "helaas een vertraging in hun netwerk zit". Ze kunnen dus niet claimen dat de brief niet aangekomen is.

[ Voor 5% gewijzigd door scsirob op 21-07-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Je hebt dus iets besteld maar je hebt het niet gekregen. Zij zijn de voorwaarden dus niet nagekomen, dus had het nummer nooit mogen worden weggeporteerd van de oude provider. Zo simpel ligt het natuurlijk niet helemaal, maar zo moet je dit even wel bekijken.

Als je sowieso niet verder wilt met Simpel, dan zou ik je oude provider opbellen en zeggen dat je simkaart plotseling niet meer werkt: "Huh? Is mijn nummer geporteerd naar een andere provider? Naar wie dan?" 't Is niet heel netjes, maar houd je gewoon van de domme. De oude provider weet waarschijnlijk niet waar het nummer heen is geporteerd, maar ze willen je natuurlijk wel graag als klant houden. Zo heb ik weleens een kennis geholpen om z'n telefoonnummer terug te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scsirob
Het klinkt als een aantrekkelijke truuk, maar ik weet niet of het zo 'simpel' is.. Ik mag toch aannemen dat Simpel iets naar mijn oude provider heeft opgestuurd om te bewijzen dat ik de portering aangevraagd heb?

Simpel heeft wel een SIM kaart geleverd, en de portering is volgens hen bezig uitgevoerd te worden maar loopt vertraging op. Bij een vorige portering duurde het 10 minuten. Als er een technisch probleem is kan ik met een dag ook nog wel leven. Maar twee weken is natuurlijk onacceptabel.

Anyway, ik wil het liefst een formele manier om het contract te beeindigen zonder een hoop gelazer met boetes, incasso's enz, en met het risico dat ik mijn nummer kwijtraak. Wat is de officiele weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Eerst herinnering sturen, dan aanmanen, dan in gebreke stellen. Met termijnen. Altijd redelijke termijnen stellen om het probleem op te lossen. Dat heb je sowieso al gedaan. Ik zou ook het geld proberen terug te vorderen. De dienst heb je uiteindelijk niet gekregen, dan zou de bank het terug moeten kunnen vorderen.

Incassobureau's hoef je niet bang voor te zijn. Als jij jouw documenten (met ontvangstbewijzen) kunt overhandigen dan gaan zij sowieso niet verder met de incasso. Mits jouw administratie maar voldoende aannemelijk is. En dan gaat Simpel ineens wel het probleem oplossen, omdat ze dan niets aan je verdienen.

[ Voor 6% gewijzigd door Trommelrem op 21-07-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scsirob
Zelfs vandaag, na ruim twee weken, is het probleem nog niet opgelost. :( :(

Ik heb inmiddels weer de helpdesk gebeld. Nu erkennen ze dat het om een storing gaat, niet alleen maar een vertraging. Ze doen het best om het deze week (!) op te lossen.. Ik heb de toezegging gekregen dat ik zonder moeilijkheden naar een andere provider mag overstappen, en dat ik in aanmerking kom voor compensatie. Alleen kan wegporteren niet eerder dan dat zij hun probleem opgelost hebben, want anders kon mijn nummer wel eens tussen wal en schip raken. Lekker dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scsirob
Tsjonge. Het is ze gelukt... Na DRIE WEKEN hebben ze het voor elkaar om mijn nummer te porteren. Inmiddels een hoop vragen van vrienden, kennissen en collega's waarom ik maar niet reageer op SMSjes en niet te bereiken ben. Ik heb een andere SIM moeten kopen om überhaubt te kunnen bellen.

Simpel heeft nu een goedmakertje. Zes maanden geen abonnementsgeld en een kortingsbon bij een bedrijf waar ik niks van nodig heb. Nou nou, ik ben onder de indruk. NOT :( . Ik weet niet of er wettelijke normen voor zijn, maar ergens tussen de 5 en 10 Euro per dag lijkt me een stuk redelijker.

Zo gauw mogelijk weg bij deze eikels. "Nederland baalt van Simpel"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mja, en dit topic gaat nu op slot. We willen je hier best helpen met problemen, maar je maakt er één grote rant van. En dat zien we hier liever niet.

Voortaan graag wat fatsoenlijker reageren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.