Toon posts:

Windows slaapstand/sluimerstand/uitzet problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb wat rare problemen met een splinter nieuwe laptop een Asus zenbook UX31. Ik heb deze laptop net een week met een verse windows 7 installatie.
Op een of andere manier krijg ik het niet voor mekaar dat hij na slaapstand/sluimerstand met 1 druk op de knop weer snel opstart. Ik moet als ie in sluimerstand/slaapstand staat heel lang op de aan/uit knop drukken, dan gaan de lampjes uit en als ik dan weer op de aan/uit knop druk dan start ie soms op waar ie gebleven was, maar soms ook opnieuw :(
Wat ook vaag is, is dat de laptop uitgaat als ik op 'opnieuw opstarten' klik... dan gaat ie netjes uit. Als ik klik op 'afsluiten' dan blijven er altijd lampjes branden....
Ik heb windows al opnieuw geinstallerd, maar ik weer niet hoe ik de laptop het beste kan instellen dat het gewoon soepel werkt.

Alvast bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:09
Even een andere gedachte: kun je niet eerst een belletje plegen met de winkel? Daar heb je garantie en officiële support. Ik bedoel maar.. voordat je hier op tweakers aan je laptop gaat prutsen en iets doet waar je spijt van krijgt.

Windows slaapstand en Windows sluimerstand zouden vanzelf goed moeten werken. Omdat dat niet zo blijkt te zijn zou ik echt eerst aankloppen bij de winkel.

Overigens, wat meer eigen initiatief is gewenst, hier vind je wat je zelf kunt doen: Het algemeen beleid #topicplaatsen.

[ Voor 58% gewijzigd door Barleone op 21-07-2012 11:59 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik was ook eigenlijk van plan vandaag even langs de winkel te gaan, maar ik wilde zeker weten dat ik niet iets simpels over het hoofd zie! :)
En over eigen initiatief... ik zit al dagen op internet te speuren en te zoeken. Maar ik ben nieuw in slaapstand/sluimerstand-land op een laptop. Bedankt in ieder geval voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Als je gaat kijken in je control panel bij "\Hardware and Sound\Power Options" dan zie je aan de linkerkant een optie "Choose what the power button do". Staat daar iets interessants?

Edit: Je zou ook even kunnen kijken bij Advanced Options binnen je "Edit Plan Settings":

Dus:
Control Panel\Hardware and Sound\Power Options\Edit Plan Settings

Niet elke laptop is via de power button terug te krijgen vanuit hibernate trouwens.

"On most computers, you can resume working by pressing your computer's power button. However, not all computers are the same. You might be able to wake your computer by pressing any key on the keyboard, clicking a mouse button, or opening the lid on a laptop. Check the documentation that came with your computer or go to the manufacturer's website."

Source:
http://windows.microsoft....requently-asked-questions

[ Voor 76% gewijzigd door Squ1zZy op 21-07-2012 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja daar heb ik ook al van alles geprobeerd, maar dat werkt ook niet
thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Toch denk ik dat je wat fout doe :P

De knop lang ingedrukt houden zorgt ervoor dat de machine uit gaat. Misschien druk je per ongeluk op de spatiebalk wat de laptop weer uit hibernate komt. Opnieuw installeren lijkt me wel een beetje overdreven :P

Ook gek dat de machine uit gaat wanneer je voor opnieuw opstarten kiest.

Edit: Maak een shortcut met "Shutdown.exe -r -t 00" voor een restart :P

Ik ken alleen dat je de knoppen aan kan passen door middel van local policy´s, maar dat is in jouw geval niet aangepast lijkt me.

[ Voor 24% gewijzigd door Squ1zZy op 21-07-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de zekerheid toch maar even opnieuw installeren nu en dan naar de winkel als het straks nog steeds raar doet.... ik zal straks ook nog even jou tips proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal inderdaad wel iets fout doen lol heb ook weinig ervaring met dit soort problemen, ik heb nooit een laptop gehad. Overigens is de laptop verder super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Opnieuw installeren lijkt mij het probleem niet op te lossen gezien je dit al gedaan hebt. Ook een beetje een te grote aanpak als je het mij vraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 12:02:
ja ik was ook eigenlijk van plan vandaag even langs de winkel te gaan, maar ik wilde zeker weten dat ik niet iets simpels over het hoofd zie! :)
En over eigen initiatief... ik zit al dagen op internet te speuren en te zoeken. Maar ik ben nieuw in slaapstand/sluimerstand-land op een laptop. Bedankt in ieder geval voor je reactie!
Ok, maar zet het er even bij in je topicstart zodat we niet met dezelfde oplossingen komen die je allang geprobeerd hebt (zoals Squ1zZy).
Aangezien je energiebeheer allang hebt doorgespit weet ik ook niet hoe ik je verder kan helpen, succes iig.

[ Voor 8% gewijzigd door Barleone op 21-07-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt barleone :) Ik doe de herinstallatie zodat ze starks in de winkel niet zeggen dat ik dat eerst moet proberen vandaar. Ik laat nog wel weten hoe het afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THA_ErAsEr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-03 10:56
Ik snap het niet. Was het niet veel simpeler geweest als je gewoon meteen nadat je het probleem zag, terug naar de winkel ging? Nu kom je daar af dat er na dagen werken, plots iets niet werkt...

Ik vermoed dat het om een hardware fuck-up gaat, of dat het gewoon WAI (Works As Intended)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Zou die al terug geweest zijn? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inderdaad teruggeweest bij de winkel. Het is een hardware fout, de laptop wordt nu naar Asus teruggestuurd voor reparatie... helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal nog even een update geven. Mijn moederbord is vervangen, hij is nu terug en loopt als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
heel mooi, veel plezier met je laptop.

Pagina: 1