Opgelicht via Marktplaats, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 12:08
Beste mede-tweaker,

Vandaag ben ik opgelicht door ene niet nader genoemd persoon (X) voor €300 via Marktplaats. X boodt via Marktplaats een nieuwe Samsung Galaxy S3 aan voor €425 aan. Na een voorschot van €300 zou hij deze opsturen.

Dit is niet gebeurd. X kwam met het verhaal dat zijn moeder hier niet mee akkoord ging en dat ik het resterende bedrag moest overmaken. Dit heb ik uiteraard niet gedaan en ik vroeg mijn geld terug. Hij zou mijn geld terug over boeken maar dit doet hij niet.

Ik heb een mail naar Marktplaats verstuurd en aangifte gedaan bij de politie (via het internet). Marktplaats bewaard alle email conversaties dus dit zou als enig bewijs kunnen gelden.

Wat kan ik nu doen? Natuurlijk wil ik dat mijn schade verhaalt wordt op X. Het enige wat ik van X heb is zijn naam en bankrekening nummer. Ik ben op dit moment bezig met de bank om de transactie terug te draaien, maar ik ben bang dat dit niet mogelijk is.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Wat had je zelf al gevonden toen je in de search 'marktplaats en opgelicht' tikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Waarom heb je in de eerste instantie een voorschot overgemaakt naar iemand die je niet eens kent? Gingen er toen geen lampjes branden? Geld terugboeken zal niet mogelijk zijn. Ik denk dat je slechts aangifte kunt doen om daarna op de blaren te gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312728

Heb je zijn naam al gegoogeld op de bekende social media? In het telefoonboek opgezocht...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:54

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Transactie als je die zelf het gemaakt kan je niet terug draaien dat staat vast.

Wat je nu kunt doen is hem in gebreken stellen periode van X dagen de tijd geven de transactie terug te sturen doet die dat niet kan je aangifte doen maar zogezegd niet meteen conclusies trekken binnen 24 uur dat je opgelicht bent.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Handmatige overschrijvingen zijn niet terug te draaien. Aangifte doen bij de politie. Eventueel de verkoper op de hoogte stellen, dat je aangifte gaat doen van oplichting en misschien spoort hem dit aan om toch nog het geld terug te storten.

Tevens na aangifte bij de politie ,de bank van de verkoper op de hoogte stellen en hun een kopie sturen van je aangifte. Zij kunnen de rekening blokkeren of de persoon in kwestie uitnodigen voor een gesprek.

Tip voor de volgende keer: Vraag bij overmaking ,altijd de volledige N.A.W. gegevens van een persoon. Iemand ter goeder trouw, zal deze altijd geven. De beste optie is natuurlijk om zulke spullen zelf bij de persoon op te halen. Dan heb je het product ook tevens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
mystie schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 02:26:
Iemand ter goeder trouw, zal deze altijd geven.
Ik zal nooit zomaar mijn N.A.W. gegevens geven aan iemand die ik nog nooit heb gezien. Ben ik daarmee dus te kwader trouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Niet online
Trommelrem schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 02:30:
[...]

Ik zal nooit zomaar mijn N.A.W. gegevens geven aan iemand die ik nog nooit heb gezien. Ben ik daarmee dus te kwader trouw?
Als je iemand de keus geeft om iets op te halen ,geef je toch ook je N.A.W. gegevens? Of heb je die persoon dan ook al gezien voordat je deze persoon de mogelijkheid geeft om iets op te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:49
Allereerst, hoeveel dagen terug heb je 't geld overgemaakt en wanneer heeft hij toegezegd de 300 euro terug te storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

Hij zou het geld vandaag terugstorten? Dan kan het dus wel zo zijn dat je het nog niet ontvangen hebt.

Maar dit is gewoon oplichting natuurlijk. Alles wat je kunt doen heb je al gedaan en zoals uit vorige topics blijkt heb je helaas pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L490
  • Laatst online: 02-05 01:45
Misschien heb je hier iets aan:

Wanneer er abusievelijk gelden zijn overgemaakt naar een onjuist bankrekeningnummer of dat u bent opgelicht
waarbij gebruik werd gemaakt van een bankrekening, moet u de NAW-gegevens (Naam, Adres en Woonplaats) opvragen bij uw eigen bank. Ook kunt u aangifte doen bij de politie waarna de politie de gegevens opvraagt.

Schriftelijk verzoek aan eigen bank
U moet de NAW-gegevens schriftelijk opvragen bij uw eigen bank. In uw brief legt u uit wat er gebeurd is en geeft u het rekeningnummer op waarnaar de betaling is overgemaakt. U kunt hierbij verwijzen naar artikel 5.2.3 van de gedragscode Verwerking Persoonsgegevens Financiële Instellingen, waarin het volgende staat vermeld:
" Door een Financiële instelling worden in het kader van de normale afwikkeling van het betalingsverkeer Persoonsgegevens doorgegeven aan de wederpartij. Tevens worden, tenzij vooraf anders is overeengekomen, aanvullende Persoonsgegevens verstrekt aan de bij de verdere Verwerking van Persoonsgegevens betrokken partijen, voor zover deze redelijkerwijs noodzakelijk zijn voor verificatiedoeleinden of reconstructiedoeleinden."
Op grond van dit artikel kan uw bank de gegevens opvragen. Uw eigen bank bepaalt uiteindelijk zelf of en wanneer in dat geval de NAW-gegevens van de begunstigde bekend worden gemaakt.

Aangifte
Wanneer de bank niet bereid is om de NAW-gegevens te verstrekken, kan getracht worden om via een aangifte bij de politie alsnog achter de gegevens te komen. De politie kan middels een vordering aan de bank de NAW-gegevens opvragen van de rekeninghouder.
Nadat u aangifte hebt gedaan, moet u wel regelmatig bij de politie informeren naar de stand van zaken, nu aan men aan (kleinschalige) oplichtingszaken nauwelijks prioriteit toekent. Blijft onderzoek of resultaat te lang uit, dan kunt u daarover klagen bij het gerechtshof middels een klaagschriftprocedure ex artikel 12 Sv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Zoals hierboven al is gevraagd: gingen er geen belletjes rinkelen op het moment dat er om een voorschot werd gevraagd? Ik bedoel, het is enorm naïef om daarop in te gaan. Je kunt bij een particuliere verkoop er vanuit gaan dat het niet normaal is om een voorschot te betalen. Sowieso hoor/lees je zo vaak dat mensen telefoons voor een habbekrats denken te krijgen (en €425 voor een S3 is imo een habbekrats), om daarna keihard het deksel op hun neus te krijgen.

Ik hoop voor je dat deze persoon meerdere mensen op dezelfde manier een oor aan heeft genaaid en dat diegenen ook aangifte hebben gedaan. Met een enkele aangifte gaat Oom Agent geen moer doen voor je.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
mystie schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 03:28:
[...]

Als je iemand de keus geeft om iets op te halen ,geef je toch ook je N.A.W. gegevens? Of heb je die persoon dan ook al gezien voordat je deze persoon de mogelijkheid geeft om iets op te halen?
Dan nog geef ik niet zomaar mijn N.A.W. gegevens weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Trommelrem schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 12:41:
"zomaar"? Je bent toch een product aan het verkopen op het internet? Je wilt toch dat mensen dat product van je kopen? Of verkoop jij alleen maar je spullen op marktplaats aan mensen die je kent? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
Een wijze les voor de volgende keer.
Je kunt wel aangifte doen, maar blijf realistisch: Ik heb weinig verhalen gehoord van mensen die opgelicht zijn en hun geld terug krijgen.
Politie doet ook niets tot er een X aantal aangiftes zijn.

Even slikken en weer doorgaan is mijn advies.

[ Voor 9% gewijzigd door unfor op 21-07-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
unfor schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 12:47:
Een wijze les voor de volgende keer.
Je kunt wel aangifte doen, maar blijf realistisch: Ik heb weinig verhalen gehoord van mensen die opgelicht zijn en hun geld terug krijgen.
Politie doet ook niets tot er een X aantal aangiftes zijn.
Je kunt wel dreigen met de aangifte bij de persoon. Dus een copy van de aangifte maken en opsturen per mail. Of opzoeken op internet en langs gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Squ1zZy schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 12:49:
[...]

Je kunt wel dreigen met de aangifte bij de persoon. Dus een copy van de aangifte maken en opsturen per mail. Of opzoeken op internet en langs gaan :D
Het probleem is echter, de slimme oplichter lacht zich kapot.
Die bankrekening waar OP geld heeft gestort is waarschijnlijk niet van de oplichter.
Meestal word van naieve mensen de bankrekening en pinpas afgetroggeld, dus als je dan toch aan de gegevens van de rekening houder komt dan kom je terecht bij iemand die er niets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 19:19
Trommelrem schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 12:41:
[...]
Dit is volledig offtopic maar ik vraag altijd naam, adres en woonplaats als ik iets koop en laat opsturen. Koop erg veel op marktplaats en heb al honderden keren geen gezeik hiermee gehad. Dus ja, als ik jou zou treffen dan zou ik je niet vertrouwen en geen geld overmaken..

@ontopic, politie gaat heel weinig voor je betekenen. Dit zijn gewoon erg lastige zaken voor ze en ze proberen die gegevens zoveel mogelijk te verzamelen en bij veel aangiftes doen ze wat maar momenteel loopt het aanpakken van korpsoverschrijdende kleine criminaliteit zoals dit niet zo lekker.

Toch altijd aangifte doen, om bovenstaande reden. Bij veel aangiftes gaan ze wel proberen de dader op te sporen.

Als er overigens iemand anders zijn bankrekening is gebruikt is dat niet jou probleem. De kosten worden dan gewoon op die persoon verhaald. Vorig jaar was hier nog een heel item over, jongeren die hun pinpas aan criminelen gaven voor een paar euro en dan vervolgens zelf het zwarte geld terug moesten betalen. Het is namelijk gewoon niet recht te praten. Als iemand jou pincode en pinpas aftroggelt en je staat onder druk doe je daarna aangifte, dan is de bankrekening geblokkeerd. Als je achteraf zegt dat je pinpas was afgetroggeld lacht de bank je uit.

[ Voor 56% gewijzigd door Makkelijk op 21-07-2012 13:47 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Makkelijk schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 13:41:
[...]

Dit is volledig offtopic maar ik vraag altijd naam, adres en woonplaats als ik iets koop en laat opsturen. Koop erg veel op marktplaats en heb al honderden keren geen gezeik hiermee gehad. Dus ja, als ik jou zou treffen dan zou ik je niet vertrouwen en geen geld overmaken..
Pas op het moment dat men iets naar mij moet opsturen, dan zal ik inderdaad mijn postbus geven.

Bovendien zou ik niet willen dat men geld naar mij overmaakt als ik iets verkoop. Dat is vragen om problemen, zoals dat de koper zegt het geld te hebben overgemaakt en niets te hebben ontvangen. Transacties vinden plaats in real life en niet via de PTT, de postgiro of een bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Makkelijk schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 13:41:
[...]
Als iemand jou pincode en pinpas aftroggelt en je staat onder druk doe je daarna aangifte, dan is de bankrekening geblokkeerd. Als je achteraf zegt dat je pinpas was afgetroggeld lacht de bank je uit.
Daarom is het systeem (van de profs) nu ook veranderd.
Er wordt aangeraden aan de bankrekening-persoon om aangifte te doen van inbraak en dan te zeggen dat er (ogenschijnlijk) niets vermist was.

Als de politie dan langskomt voor de pinpas kan de persoon zeggen dat hij hem nooit gebruikte en altijd bewaart heeft en dat hij bij de inbraak gejat moet zijn.

Geloofwaardigheid voor politie : 0,0. Maar bewijsbaarheid voor de politie ook ergens rond de 0,0.
Oftewel behalve als de politie er echt een halszaak van gaat maken en er echt mankracht op gaat zetten dan komt de persoon weg met het verkopen van een pinpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-05 14:28
Ik snap het eigenlijk niet meer na het "betalen van voorschot".
Wie is hier mee gekomen?
Waarom zou je een voorschot betalen, en daarna pas de resterende €100,-?
In geval van oplichting? Dat je dan liever "maar" €300,- kwijt bent?

Ik snap het echt niet.
Als ik iets verkoop, wil ik ook gewoon het volledige bedrag, en geen voorschot.
Na ontvangst van het product kan de ander altijd zeggen "bekijk het maar met de rest van je geld, want het artikel heb ik nu toch al".

Een aanbetaling, bij reservering, of bij producten waar meer tijd bij komt kijken (lees: nog uitbouwen of wat dan ook) kan ik begrijpen. Maar, gewoon zo maar een voorschot? 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door NeutraleTeun op 21-07-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 13:43

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Tip:

Voor zulke bedragen is het altijd waard om in een auto/trein te stappen en elkaar te ontmoeten.
Is het de reis niet waard, dan product niet kopen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

NeutraleTeun schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 14:33:
Een aanbetaling, bij reservering, of bij producten waar meer tijd bij komt kijken (lees: nog uitbouwen of wat dan ook) kan ik begrijpen. Maar, gewoon zo maar een voorschot? 8)7
Aanbetalingen? Dat is toch zoo vorige eeuw. 300€ is een hoop geld en het is weg. Consider it gone; "leergeld", nooit meer doen. Geld terughalen door de bank is gelukkig niet mogelijk. Naam opzoeken op Facebook en vervolgens even een bezoekje brengen. Succes!

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Tukk schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 14:43:
Tip:

Voor zulke bedragen is het altijd waard om in een auto/trein te stappen en elkaar te ontmoeten.
Is het de reis niet waard, dan product niet kopen.
Weet jij wat een trein ritje van Zuid Nederland naar Noord Nederland kost? Bijna € 50, je mag er toch wel vanuit gaan dat de verkoper je niet oplicht.

Maar bij oplichters gaat ook vaak een lampje branden, op een of andere manier kun je die er tussen uit filteren, maar ik ben meestal de verkopende partij, dus enige risico wat ik loop is dat mijn koper niet het geld over maakt en ik een nieuwe koper moet zoeken.

Geloof dat in dit geval een betaling via paypal via marktplaats veiligere was geweest, dan heb je een soort zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Neodymium schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 16:12:
[...]
Aanbetalingen? Dat is toch zoo vorige eeuw. 300€ is een hoop geld en het is weg. Consider it gone; "leergeld", nooit meer doen.
Je bent niet de eerste die over de TS zegt dat hij geen aanbetaling had moeten doen en dat dat stom is, maar ik vind het persoonlijk heel raar dat hij niet überhaubt het gehele bedrag meteen moest overmaken. Dit is geen ophalen he! Dit is een aanbetaling om iets te laten versturen en dan als je het thuis hebt de rest betalen?

Als de oplichter TS gewoon alles had laten betalen had hij dat ook wel gedaan (terecht, want dat is normaal). Dus echt professioneel is die oplichter niet bezig.

Ik doe zelf overigens weleens aanbetalingen, maar dat doe ik dan als ik iets wil ophalen en er niet geheel op vertrouw dat de verkoper niet met iemand anders in zee gaat. Vanuit mijzelf dus.

Eén keer heb ik het gehele bedrag vooraf overgemaakt om het vervolgens alsnog op te halen, maar dat was via V&A bij een tweaker met goeie reputatie maar zelf een beetje bang om opgelicht te worden met zo'n bedrag :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Anoniem: 318025 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 16:22:
[...]

Weet jij wat een trein ritje van Zuid Nederland naar Noord Nederland kost? Bijna € 50, je mag er toch wel vanuit gaan dat de verkoper je niet oplicht.
Euhm daar mag je wel vanuit gaan. IEDEREEN die nieuwe telefoons voor ruim onder de nieuwwaarde op marktplaats aanbiedt is een oplichter. Als je zegt dat iedereen die uberhaupt smartphones op marktplaats aanbiedt een oplichter is zit je er ook niet ver vandaan.

Marktplaats kan best zijn nut hebben, maar voor het kopen van smartphones is het echt zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:16
Smartphones, ipads, playstation 3's en xboxen 360 voor mooie prijsjes is 99% oplichting idd. M'n huisgenoot is er ook al 2 maal ingestonken. Ik hou nu zelf de regel aan dat ik elektronica gewoon ophaal of het anders niet doe.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Neodymium schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 16:12:
[...]

Aanbetalingen? Dat is toch zoo vorige eeuw.
Mijn auto staat voor onderdelen te koop op Marktplaats. Zo ook dus bv het motorblok.
No way dus dat ik die ga uitbouwen zonder eerst een aanbetaling.
Ken genoeg tijd verspillers.
Vorige eeuw of niet, een aanbetaling (voor bepaalde doeleindes) vind ik normaal en kan ik ook best begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:21
Anoniem: 318025 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 16:22:
[...]
Geloof dat in dit geval een betaling via paypal via marktplaats veiligere was geweest, dan heb je een soort zekerheid.
paypal kan niets voor je doen op marktplaats. via ebay is paypal idd wel veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-03 10:25
Ongelovelijk dat zulke mensen nog bestaan...
Ik wens je veel succes met deze zaak man.

Heb je het juridisch loket al gebeld?

 Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hoezo kan Paypal niks doen via Marktplaats?
Paypal staat toch los van elk platform? En geeft toch hun eigen garantie/zekerheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij zolang je geen prive betaling doet dan heb je wel die paypal zekerheid.

http://partner.marktplaats.nl/html/partner/paypal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
lauyylauyy schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 16:42:
Ongelovelijk dat zulke mensen nog bestaan...
Mensen die er in stinken, bedoel je? Dat is waarom oplichters blijven bestaan: mensen worden hebberig, denken een top-deal te kunnen doen die normaal niet kan en gaan het schip in.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:48
Anoniem: 318025 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 18:10:
Volgens mij zolang je geen prive betaling doet dan heb je wel die paypal zekerheid.

http://partner.marktplaats.nl/html/partner/paypal/
PayPal kan wat voor je betekenen als je bij aankopen doet via eBay, marktplaats en misschien nog enkele ondernemingen die van hun zijn.

Maar met PayPal betalen bij andere bedrijven zoals Steam etc. dan heb je geen garantie dat PayPal wat voor je kan doen. Je kan een geschil aanmaken, maar het blijft de vraag of ze wat voor je gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Heb je daar een bron van? Of gedupeerde informatie?

Lijkt me stug hoor. Of je doet het, of je doet het niet.
Lijkt me niet zo dat ze het maar voor 123 ondernemingen doen, en bij de rest geen garantie geven.
Zo adverteren ze niet in ieder geval.

Geschil = geschil.
Reageer je binnen 45 dagen na transactie en kun je gewoon bewijzen overleggen dan zou je gewoon je geld terug moeten krijgen.
Dat is wat Paypal is.
Paypal is niet "koop alleen bij Ebay, MP etc, en krijg dan je garantie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:04
Trommelrem schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 14:18:
[...]

Pas op het moment dat men iets naar mij moet opsturen, dan zal ik inderdaad mijn postbus geven.

Bovendien zou ik niet willen dat men geld naar mij overmaakt als ik iets verkoop. Dat is vragen om problemen, zoals dat de koper zegt het geld te hebben overgemaakt en niets te hebben ontvangen. Transacties vinden plaats in real life en niet via de PTT, de postgiro of een bankrekening.
En ik zou iets niet naar een postbus opsturen zonder eerst geld te ontvangen. Ik heb vaak kleding verkocht omdat ik veel afgevallen ben. Maar de mensen hebben netjes geld overgemaakt en ik heb het daarna gewoon opgestuurd. Nog nooit enige vorm van wantrouwen over gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
NeutraleTeun schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:45:
Paypal is niet "koop alleen bij Ebay, MP etc, en krijg dan je garantie".
Dat is het dus wel hè ;)

die instelling had ik namelijk ook: oh ik kan toch wel mijn geld terugkrijgen van PayPal. Nou mooi niet dus:
Het beschermingsprogramma voor objecten die sterk afwijken van de omschrijving is alleen van toepassing als u het object op bepaalde websites aankoopt. Helaas heeft u de aankoop niet op een van deze websites verricht (onderstaand worden de in aanmerking komende websites genoemd). Uw transactie komt niet in aanmerking voor kopersbescherming en wij kunnen geen terugbetaling verrichten.
Ons onderzoek naar uw claim is nu voltooid.
En dan zeggen ze er doodleuk bij:
Als u via PayPal een aankoop verricht en u heeft een probleem met uw aankoop, dan proberen wij voor het volledige bedrag bescherming te bieden
als:

• U het object niet heeft ontvangen
• Het object sterk afwijkt van de omschrijving en de aankoop is verricht
Maar dan wel alleen bij speciaal geselecteerde website (Marktplaats en Ebay dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:46
Dat is ook niet zo heel gek. Ebay is een veel sterker gereguleerd veilinghuis, terwijl martkplaats een ongereguleerde, online bazaar is. Bij ebay sluit je een overeenkomst met e-bay als tussenpersoon. Paypal kan dus met ebay's reglementen en ter beschikking gestelde informatie een oordeel vormen over het geschil, terwijl marktplaats puur een losse overeenkomst tussen twee personen is.

edit: ik zie dat ik verkeerd las en dat Paypal wel bescherming biedt op marktplaats.

[ Voor 10% gewijzigd door SlaadjeBla op 22-07-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Sterk afwijken van de omschrijving.

Dus niet bij het totaal niet ontvangen van het artikel.
Zit wel een verschil in.

Maar ja je hebt gelijk, is best gemeen van hun dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
paypal biedt misschien bescherming. maar kan alleen iets doen als verkoper geld op zijn paypal heeft.
een oplichter heeft uiteraard binnen 2 muisklikken zijn account leeg.
(tenzij het inmiddels verandert is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
IP (laten) natrekken (als dat niet al te moeilijk voor je is) en dan dat adres noemen bij de aangifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat gaat niet want marktplaats geeft geen e-mail van zowel verkopende partij en kopende partij prijs, alle e-mails lopen via marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:49
saveljos schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:41:
paypal biedt misschien bescherming. maar kan alleen iets doen als verkoper geld op zijn paypal heeft.
een oplichter heeft uiteraard binnen 2 muisklikken zijn account leeg.
(tenzij het inmiddels verandert is.)
Dat is niet helemaal waar, als een verkoper geen geld op zijn Paypal heeft (omdat deze al is overgemaakt naar zijn bankrekening) en de koper krijgt alsnog gelijk, dan wordt het geld alsnog van de kopers rekening afgetrokken en zal er een negatief saldo ontstaan. Hij zal dan worden verzocht het saldo aan te zuiveren en indien dit niet gebeurt komen er incasso's e.d. achter 'm aan. Heb dit zelf ooit meegemaakt op Ebay/Paypal waarbij een opgestuurde CPU naar Engeland niet aangekomen scheen te zijn volgens de koper. Uiteindelijk dus m'n geld en m'n CPU kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-05 15:16
Je zou hier ook eens kunnen kijken: http://www.opgeletopinternet.nl/index.php
Wellicht heeft hij meer mensen opgelicht.

[ Voor 6% gewijzigd door Zatara op 22-07-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ting87
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Afhankelijk van welke bank je hebt kan je zo aan zijn gegevens komen.

Ik heb dit ook 1x gehad, videokaart maar krijg post-its.
Was wel minder geld, maar zelfde idee.
Ik heb mijn bank gebeld (ABN) en gezegd dat ik foutief heb overgemaakt.
Ze zullen dan een brief opsturen naar de rekeninghouder, die natuurlijk niet acoord gaat met terugstorten.
Daarop had ik van de bank zijn gegevens (Alles!!!) gekregen zodat ik het zelf kon oplossen.
Even een mailtje en een belletje dat je hem weet te vinden, en het zal wel terug geboekt worden.
Zo niet kan je altijd even die kriebel uit je hand slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-05 13:35
Ting87 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:01:
Even een mailtje en een belletje dat je hem weet te vinden, en het zal wel terug geboekt worden.
Yup, zo simpel werkt dat. Eigenlijk best raar dat er zoveel "opgelicht" topics zijn. Hoe makkelijk kan het zijn!

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ting87
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:07:
[...]

Yup, zo simpel werkt dat. Eigenlijk best raar dat er zoveel "opgelicht" topics zijn. Hoe makkelijk kan het zijn!
Precies hetzelfde als bedrijven doen, als je niet probeerd krijg je niets.
Als jij als koper het erbij laat zitten, is dat voor de oplichter makkelijk geld.
Als je daarintegen moeilijk gaat doen gaan ze al snel twijfelen, wie wil nou een knuppel in zn nek? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-05 13:35
Ting87 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:10:
Als jij als koper het erbij laat zitten, is dat voor de oplichter makkelijk geld.
Als je wat probeert krijg je meestal ook niets aangezien banken en de politie er niets aan doen. Been there.
Als je daarintegen moeilijk gaat doen gaan ze al snel twijfelen, wie wil nou een knuppel in zn nek? :)
Sure, jij gaat even langs natuurlijk hè d:)b

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
hardwarejunk schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:43:
IP (laten) natrekken (als dat niet al te moeilijk voor je is)
Is dit nu een soort denigrerend bedoeld? Want voor mij en de meeste anderen zou het te moeilijk zijn ja.

Ik zou gewoon @ting87 inhuren, oplichting via marktplaats ligt toch eigenlijk vooral aan een gebrek aan assertiviteit bij de koper. Als je niet voor je rechten opkomt wordt je opgelicht, heb ik zojuist vernomen..

Moraal: volgens mij heeft TS genoeg goed advies gekregen om dit soort onzin niet te posten :z

[ Voor 8% gewijzigd door Makkelijk op 22-07-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ting87
  • Niet online
Nee maar een printscreen van Google Maps op z'n voordeur doet wonderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Hoe dan ook, als je de NAW gegevens wilt moet je alles helder uitleggen aan je bank, staat eerder in dit topic al aangegeven waarom dat zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet natuurlijk niet het recht in eigen handen nemen, want als jij bij die persoon voor de deur staat en jij slaat hem dan heb jij ook nog een probleem.

In dit land winnen oplichters het namelijk, ik weet niet of jullie tros opgelicht kijken? Maar er is veel voor nodig om een oplichter achter de tralies te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik twijfel ook soms erg aan mensen maar zeker met bedragen boven de € 75 ga ik geen risico nemen. Ik heb vroeger al genoeg gez**k gehad met 2dehands en met telefoons en dan praat ik over 1998!!! Dus ervaring genoeg en er is in die hele tijd is er niets gewijzigd qua veiligheid. En als jij wat doet heb jij het gedaan. Dat risico neem ik al niet eens meer. Er is gewoon simpelweg geen vertrouwen meer om mensen op hun blauwe ogen te geloven.

Ik zit nu ook met een deal waarvan ik zo mijn twijfels heb. Er wordt geld overgemaakt vanuit Nederland en ik moet het pakket naar Oostenrijk verschepen. ik heb keurig de portokosten etc gehad maar ik heb hier geen ervaring mee maar ik heb het geld wel op mijn bankrekening staan en het pakket moet naar een groot bedrijf in Oostenrijk (dat ook gewoon keurig bestaat). Ik hou mijn hart vast of alles goed komt.

[ Voor 10% gewijzigd door itsalex op 22-07-2012 13:20 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:02

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Ting87 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:15:
Nee maar een printscreen van Google Maps op z'n voordeur doet wonderen...
Lol en jij wilt op basis van een ip adres een foto van zijn voordeur vinden? Aint gonna work.
Volgens mij kijk jij iets te veel hollywood films.,,,,,,,,,,

Je kunt in de buurt komen, en dan nog , wie zegt dat hij niet middels 3 nl proxy's hopt? ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:35
Ik snap niet waarom Marktplaats niet zo'n zelfde systeem heeft als bij de V&A hier, gewoon beoordelingen moet toch kunnen? Dan kan je in ieder geval het grootste deel van de slechte verkopers afscheiden van de goede, en dan kan je daarna alsnog voorzichtig doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=71483(wel uit 2009)
"- PayPal vergoedt zelf niets. Ze halen het betaalde bedrag gewoon terug van de PayPal rekening van de verkoper. Mits daar natuurlijk nog iets op staat.... "

via eBay werkt paypal aan zijn "veilig" imago, en maakt er misbruik van via marktplaats etc.

dit was tenminste zo. geen idee of het inmiddels verandert is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:46
CrankyGamerOG schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:20:
[...]

Lol en jij wilt op basis van een ip adres een foto van zijn voordeur vinden? Aint gonna work.
Volgens mij kijk jij iets te veel hollywood films.,,,,,,,,,,

Je kunt in de buurt komen, en dan nog , wie zegt dat hij niet middels 3 nl proxy's hopt? ;)
Ting87 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:01:
Daarop had ik van de bank zijn gegevens (Alles!!!) gekregen zodat ik het zelf kon oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
^ Leuk, maar ik geloof er geen zak van dat banken zomaar gegevens vrijgeven aan iemand anders dan justitie.
Zal in bovenstaande geval dan wel een foutje zijn geweest van de bank of gewoon onzin van poster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
Ze geven pas gegevens nadat de "oplichter" het geld niet wilt terug storten. (deze methode word vaak gemeld hier, dus ga er vanuit dat het echt is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 16:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nilsepils schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:23:
Ik snap niet waarom Marktplaats niet zo'n zelfde systeem heeft als bij de V&A hier, gewoon beoordelingen moet toch kunnen? Dan kan je in ieder geval het grootste deel van de slechte verkopers afscheiden van de goede, en dan kan je daarna alsnog voorzichtig doen :)
Beoordelingen zijn ook niet waterdicht, zeker niet op Marktplaats met 100den nepaccounts. Daarbij heb je ook nog de missende mentaliteit 'if it sounds too good to be true' en 'geen vooraf betalingen aan vreemden', sommige mensen hebben gewoon een groot uithangbord 'licht me op!'.

Maar marktplaats heeft toch inmiddels ook Paypal ondersteuning? Ik doe zelf steeds meer zaken via ebay, zelfs van mensen met enkel koop-feedbacks zit je relatief veilig, zelfs als iets aankomt wat niet goed is/kapot is (foto's maken bij openmaken voorkomt al veel problemen).
saveljos schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:23:
[...]

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=71483(wel uit 2009)
"- PayPal vergoedt zelf niets. Ze halen het betaalde bedrag gewoon terug van de PayPal rekening van de verkoper. Mits daar natuurlijk nog iets op staat.... "
De 2de veiligheid is verkopen enkel aan geverifieerde adressen, als Paypal geen geld kan afschrijven, krijg je gewoon incasso op je dak. Koper krijgt zijn geld van Paypal, Paypal gebruikt incasso op de verkoper. Daarnaast kunnen grote bedragen (mits je snel reageert) ook direct geblokkeerd worden, de verkoper mag het geld nog niet overschrijven tot de koper goedkeurig geeft.

Het is per saldo een bedrijf als tussenmiddel, 99% van de veiligheid heb je nog altijd zelf in handen, contant afrekenen, betrouwbare verkopers etc.

Andere kant, marktplaats (zeker het segment waar ik veel in koop) is 1 grote vergaarbak geworden, oplichting, nepartikelen of advertentie-onzin. Jammer dat Ebay in Nederland nooit echt van de grond is gekomen, uit UK/DE koop ik nu regelmatig dingen.

[ Voor 38% gewijzigd door SinergyX op 22-07-2012 13:49 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Laatst online: 02-05 13:46
L490 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 11:49:
Misschien heb je hier iets aan:

Wanneer er abusievelijk gelden zijn overgemaakt naar een onjuist bankrekeningnummer of dat u bent opgelicht
waarbij gebruik werd gemaakt van een bankrekening, moet u de NAW-gegevens (Naam, Adres en Woonplaats) opvragen bij uw eigen bank. Ook kunt u aangifte doen bij de politie waarna de politie de gegevens opvraagt.

Schriftelijk verzoek aan eigen bank
U moet de NAW-gegevens schriftelijk opvragen bij uw eigen bank. In uw brief legt u uit wat er gebeurd is en geeft u het rekeningnummer op waarnaar de betaling is overgemaakt. U kunt hierbij verwijzen naar artikel 5.2.3 van de gedragscode Verwerking Persoonsgegevens Financiële Instellingen, waarin het volgende staat vermeld:
" Door een Financiële instelling worden in het kader van de normale afwikkeling van het betalingsverkeer Persoonsgegevens doorgegeven aan de wederpartij. Tevens worden, tenzij vooraf anders is overeengekomen, aanvullende Persoonsgegevens verstrekt aan de bij de verdere Verwerking van Persoonsgegevens betrokken partijen, voor zover deze redelijkerwijs noodzakelijk zijn voor verificatiedoeleinden of reconstructiedoeleinden."
Op grond van dit artikel kan uw bank de gegevens opvragen. Uw eigen bank bepaalt uiteindelijk zelf of en wanneer in dat geval de NAW-gegevens van de begunstigde bekend worden gemaakt.
toon volledige bericht
Ja, dat kan. Maar dan leg je wel een valse verklaring af tegen je bank. Immers, de overboeking was niet abusievelijk - je hebt er zelf voor gekozen deze overboeking te doen. Het schiftelijk verzoek kan, in het geval van internet fraude, worden gezien als valsheid in geschrifte. Het is niet onmogelijk, maar ik vind het zelf geen goed advies.
Wanneer de bank niet bereid is om de NAW-gegevens te verstrekken, kan getracht worden om via een aangifte bij de politie alsnog achter de gegevens te komen. De politie kan middels een vordering aan de bank de NAW-gegevens opvragen van de rekeninghouder.
Nadat u aangifte hebt gedaan, moet u wel regelmatig bij de politie informeren naar de stand van zaken, nu aan men aan (kleinschalige) oplichtingszaken nauwelijks prioriteit toekent. Blijft onderzoek of resultaat te lang uit, dan kunt u daarover klagen bij het gerechtshof middels een klaagschriftprocedure ex artikel 12 Sv.
Ook dit is lastig. De aangifte wordt over het algemeen niet aangenomen, omdat je geen aangifte kan doen tegen een persoon. Via de website www.mijnpolitie.nl kun je wel melding doen. Die meldingen worden verzameld door korps Kennemerland (Amsterdam) en als er 10 aangiftes binnen zijn tegen een pesoon waarvan kan worden aangenomen dat het dezelfde is, zal het dossier worden overgedragen aan de officier van justitie. Die kan dan een strafzaak gaan maken en, inderdaad, de naam- en adresgegevens achterhalen van de oplichter (of, vaker, katvanger). Tegen die tijd zul je worden uitgenodigd van de zaak waarvan je melding hebt gemaakt een aangifte te doen.

De schade (het bedrag waarvoor je bent opgelicht) zul je dan, over het algemeen, in een civiele procedure moeten terughalen.

EDIT: In de toekomst is het wijsheid te controleren of de verkoper al aangiftes tegen zich heeft verzameld. Dat kan hier: https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Laatst online: 19:35
Jolly_Jumper schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 10:49:
Allereerst, hoeveel dagen terug heb je 't geld overgemaakt en wanneer heeft hij toegezegd de 300 euro terug te storten?
Dit dus, misschien is TS wel gewoon ongeduldig en is het (nog) helemaal geen oplichting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Laatst online: 20:35
SinergyX schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:45:
[...]

Beoordelingen zijn ook niet waterdicht, zeker niet op Marktplaats met 100den nepaccounts. Daarbij heb je ook nog de missende mentaliteit 'if it sounds too good to be true' en 'geen vooraf betalingen aan vreemden', sommige mensen hebben gewoon een groot uithangbord 'licht me op!'.
Daarom zeg ik toch ook, beoordeling kunnen een groot deel uitsluiten, en daarna moet je alsnog je gezonde verstand gebruiken ;) op Tweakers gaat het toch ook bijna altijd goed? eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand bij de V&A is opgelicht.

Vooraf betalen is meestal hoe het gaat, of je nou alles of een deel van tevoren betaalt, meestal moet je betalen voordat die persoon het product verzend of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Helixes schreef op zondag 22 juli 2012 @ 14:03:

Ook dit is lastig. De aangifte wordt over het algemeen niet aangenomen, omdat je geen aangifte kan doen tegen een persoon. Via de website www.mijnpolitie.nl kun je wel melding doen. Die meldingen worden verzameld door korps Kennemerland (Amsterdam) en als er 10 aangiftes binnen zijn tegen een pesoon waarvan kan worden aangenomen dat het dezelfde is, zal het dossier worden overgedragen aan de officier van justitie. Die kan dan een strafzaak gaan maken en, inderdaad, de naam- en adresgegevens achterhalen van de oplichter (of, vaker, katvanger). Tegen die tijd zul je worden uitgenodigd van de zaak waarvan je melding hebt gemaakt een aangifte te doen.

De schade (het bedrag waarvoor je bent opgelicht) zul je dan, over het algemeen, in een civiele procedure moeten terughalen.

EDIT: In de toekomst is het wijsheid te controleren of de verkoper al aangiftes tegen zich heeft verzameld. Dat kan hier: https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml
Mijn ervaring is anders. Ik heb aangifte gedaan van een vrij eenvoudige zaak (<50 euro) en zonder dat er 10 aangiftes of meer waren, is de zaak gewoon voorgekomen bij de rechter. Ook ik kon geen persoon aanwijzen maar dat was geen enkel probleem want ze hadden wel een rekeningnummer. Ter plekke kun je dan je verzoek tot schadevergoeding indienen en dat wordt meteen geregeld, het CJIB incasseert het geld bij de dader en maakt het naar de rechthebbende over. Daar is geen civiele procedure voor nodig, als slachtoffer kun je je gewoon voegen in de strafzaak.

Dader is netjes veroordeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door bear87 op 22-07-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
Bedankt allen voor de tips.

Ik heb uiteraard de MIO check gedaan (https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml). Ik zal afwachten wat de reactie van mijn aangifte is (ik verwacht namelijk niets, maar zoals bear87 zegt, hoop ik dat er toch nog wat gebeurd) en wat de reactie van de bank is. Hopelijk krijg ik minimaal NAW gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-02 14:41

iNFiNiTY-

pro

Rabobank gaat erg goed om met dit soort zaken, die sturen gewoon brieven naar de bank en de persoon toe, en als daar geen reactie uit ontstaat zetten hun het N.A.W proces op gang.

En natuurlijk aangifte doen, melding maken bij de Politie.

[ Voor 4% gewijzigd door iNFiNiTY- op 22-07-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 16:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nilsepils schreef op zondag 22 juli 2012 @ 14:18:
eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand bij de V&A is opgelicht.

Vooraf betalen is meestal hoe het gaat, of je nou alles of een deel van tevoren betaalt, meestal moet je betalen voordat die persoon het product verzend of niet?
Iets vaker GoT lezen dan ;) Is zeker aantal keren voorgekomen, maar topics verdwijnen nog wel eens.

Vooraf betalen ben je zelf bij, via marktplaats/ebay is dat dus Paypal, via T.net is het ook stukje feedback.

Grote verschil met V&A en marktplaats, dat hierachter ook aardige community is, marktplaats gewoon.. een marktplaats is :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-04 18:07
Al op opgelichtopinternet.nl gekeken? Zijn gebruikte naam gegoogled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimator909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-05 20:03
Als je een rechtsbijstandverzekering heb kan je ook even bellen voor (juridisch) advies. Dan hoor je het van een jurist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
Dharion schreef op zondag 22 juli 2012 @ 21:06:
Al op opgelichtopinternet.nl gekeken? Zijn gebruikte naam gegoogled?
Ja, zijn voor en achternaam. Echter waren er meerdere hits.. :(

Zojuist een mail gekregen van Marktplaats op mijn bericht naar Marktplaats toe:
Hierbij berichten wij u dat wij meerdere meldingen hebben ontvangen ten aanzien van de gebruiker waarop uw melding betrekking heeft. Als gevolg hiervan hebben wij het account van deze persoon geblokkeerd. Tevens zijn de advertenties van de site verwijderd. We kunnen echter geen volledige zekerheid bieden dat deze persoon onze maatregelen niet zal omzeilen.

De gegevens die Marktplaats van de politie ontvangt worden opgeslagen in onze Transactiegeschillen Database, zodat Marktplaats op efficiënte wijze inzicht kan krijgen of meerdere meldingen van verschillende gebruikers ten aanzien van dezelfde gebruiker zijn gedaan. Bovendien stuurt de Politie automatisch een waarschuwingsbericht naar degene over wie u melding doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
Reactie van de bank (ING) gekregen:

Geld terug krijgen is op geen enkele manier mogelijk (had dit wel verwacht) en ze willen mij ook niet zijn NAW gegevens verstrekken. Zucht, heb dus helemaal niets. Nu maar wachten op de politie als die überhaupt wat met mijn aangifte gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:03
ook al gegoogled op combi van alle gegevens die je heb? Dus rekeningnummer + naam? (en evt. verdere gegevens)
Anyway...good luck....

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimator909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-05 20:03
De Ombudsman geeft op maandag en vrijdag tussen 10 en 12 uur gratis telefonisch juridisch advies.
http://www.deombudsman.nl...uridische-dienstverlening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453

gerwim schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:36:
Reactie van de bank (ING) gekregen:

Geld terug krijgen is op geen enkele manier mogelijk (had dit wel verwacht) en ze willen mij ook niet zijn NAW gegevens verstrekken. Zucht, heb dus helemaal niets. Nu maar wachten op de politie als die überhaupt wat met mijn aangifte gaan doen.
Heb je dan van een ing naar een ing rekening overgemaakt? If so, dan zie je toch naam en vestigingsplaats op je (digitale) afschrift?
Pagina: 1