Ik heb een nieuwe pc gebouwd en daarin heb ik de voeding, SSD en de 1TB HD uit mijn oude pc overgezet. Eerst op de SSD windows geinstalleerd en dat draait allemaal prima. Daarna heb ik de 1TB HD ook aangesloten. Bij het opstarten van het systeem maakt de 1TB HD een tikkend/klikkend geluid. Dat doet ie ongeveer 10 keer en stopt dan. De pc boot echter niet door en lijkt in het bios te hangen op die schijfproblemen.
In mijn pc zit ook een e-SATA bay. Als de pc opgestart is (via de SSD dus) en ik druk de 1TB schijf daarin dan wordt ie wel netjes herkend en heb ik de data kunnen veiligstellen. Via HDtune vertoont ie ook geen SMART-foutmeldingen en is de health OK.
De specs van mijn pc:
- Intel Core i5 3570K
- Asrock Z77 mobo
- Nexus Value 430watt voeding
- Samsung 820 128GB SSD
- Samsung HD103SJ 1TB HD (de problematische schijf)
In mijn oude pc werkte deze HD met deze voeding prima. Ik vermoed dus eigenlijk niet dat de voeding te zwak is om de schijf op te kunnen starten. Ik had hiervoor een AMD Athlon 5600 cpu met msi k9n moederbord.
Kort samengevat: tijdens het opstarten blijft de schijf tikken, maar als ik hem in een draaiende pc aansluit (hotplug) werkt ie prima.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
In mijn pc zit ook een e-SATA bay. Als de pc opgestart is (via de SSD dus) en ik druk de 1TB schijf daarin dan wordt ie wel netjes herkend en heb ik de data kunnen veiligstellen. Via HDtune vertoont ie ook geen SMART-foutmeldingen en is de health OK.
De specs van mijn pc:
- Intel Core i5 3570K
- Asrock Z77 mobo
- Nexus Value 430watt voeding
- Samsung 820 128GB SSD
- Samsung HD103SJ 1TB HD (de problematische schijf)
In mijn oude pc werkte deze HD met deze voeding prima. Ik vermoed dus eigenlijk niet dat de voeding te zwak is om de schijf op te kunnen starten. Ik had hiervoor een AMD Athlon 5600 cpu met msi k9n moederbord.
Kort samengevat: tijdens het opstarten blijft de schijf tikken, maar als ik hem in een draaiende pc aansluit (hotplug) werkt ie prima.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
[ Voor 0% gewijzigd door Palomar op 21-07-2012 11:13 . Reden: 1GB moest zijn 1TB ;) ]