Hallo allemaal,
Ik wil graag jullie mening horen over mijn verlanglijstje. Samen met een maatje van (die hier redelijk vaak rondhangt) hebben we een lijstje gemaakt via de Best Buy Guide van Juli. De totaalprijs is expres onder de 650 euro gehouden zodat ik jullie mening kon horen over waar ik het meeste mee kan winnen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil hem gebruiken als rekenmonster, thuis of via remote desktop vanaf school/werk. Ik heb nu een oude laptop waar ik constant 100% processor gebruik heb, redelijk irritant dus als ik dan alleen maar koffie kan gaan drinken... Nu wil ik dus thuis de processor aanzetten zodat ik nog kan werken op mijn laptop.
Hij zal gebruikt worden voor:
- Programmeer werk en doorrekenen (Matlab)
- CAM (ZW3D)
- CAD (Unigraphics)
- CFD (Ansys)
Daarnaast wil ik er nog wel eens op gamen, uurtje of 4/5 per week. Over graphics settings maal ik niet zo om, zolang het maar speelbaar is:
- Assasins Creed
- Star Wars The Old Republic
- en Planetside 2 beta komt er binnenkort aan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 650 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een monitor, keyboard, muis en harde schijf van 1TB staan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
We hebben voor de AMD setup gekozen omdat deze toch gewoon goedkoper blijft en ik waarschijnlijk het verschil met een i5/i7 niet echt zal merken. Dan houdt ik geld over om meer RAM te halen (8GB is redelijk laag voor dit werk volgens mij)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen troep in ieder geval...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geluidsniveau is misschien wel verstandig in het achterhoofd te houden (hij zal in mijn studentenkamer staan en ik wil nog wel kunnen slapen als ik hem savonds aanzet...)
edit: Overklokken?
heb ik niet veel verstand van, nog nooit gedaan maar sta open om het eens te proberen.
Huidig verlanglijstje
Ik wil graag jullie mening horen over mijn verlanglijstje. Samen met een maatje van (die hier redelijk vaak rondhangt) hebben we een lijstje gemaakt via de Best Buy Guide van Juli. De totaalprijs is expres onder de 650 euro gehouden zodat ik jullie mening kon horen over waar ik het meeste mee kan winnen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil hem gebruiken als rekenmonster, thuis of via remote desktop vanaf school/werk. Ik heb nu een oude laptop waar ik constant 100% processor gebruik heb, redelijk irritant dus als ik dan alleen maar koffie kan gaan drinken... Nu wil ik dus thuis de processor aanzetten zodat ik nog kan werken op mijn laptop.
Hij zal gebruikt worden voor:
- Programmeer werk en doorrekenen (Matlab)
- CAM (ZW3D)
- CAD (Unigraphics)
- CFD (Ansys)
Daarnaast wil ik er nog wel eens op gamen, uurtje of 4/5 per week. Over graphics settings maal ik niet zo om, zolang het maar speelbaar is:
- Assasins Creed
- Star Wars The Old Republic
- en Planetside 2 beta komt er binnenkort aan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 650 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een monitor, keyboard, muis en harde schijf van 1TB staan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
We hebben voor de AMD setup gekozen omdat deze toch gewoon goedkoper blijft en ik waarschijnlijk het verschil met een i5/i7 niet echt zal merken. Dan houdt ik geld over om meer RAM te halen (8GB is redelijk laag voor dit werk volgens mij)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen troep in ieder geval...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geluidsniveau is misschien wel verstandig in het achterhoofd te houden (hij zal in mijn studentenkamer staan en ik wil nog wel kunnen slapen als ik hem savonds aanzet...)
edit: Overklokken?
heb ik niet veel verstand van, nog nooit gedaan maar sta open om het eens te proberen.
Huidig verlanglijstje
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,40 | € 15,40 |
| 1 | Antec One | € 48,12 | € 48,12 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 25,80 | € 25,80 |
| 1 | AMD FX-6200 Black Edition | € 137,95 | € 137,95 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 57,50 | € 57,50 |
| 1 | Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB | € 60,60 | € 60,60 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 46,80 | € 46,80 |
| 1 | Asrock 870 Extreme3 R2.0 | € 61,10 | € 61,10 |
| 1 | Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE | € 119,- | € 119,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 572,27 | |