10,1" Netbook gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:05
Mijn Asus EEE 1005HA is het na bijna drie jaar dienst aan het begeven. Ik heb geen idee of dat lang is, maar over de klachten die ik heb (toetsenbord vertoont ernstige kuren) lees ik nogal wat terug, dus ASUS is voor mij in principe niet de eerste keuze.

Ik ben dus op zoek naar een nieuw netbookje en wat mij betreft voldeed de EEE nog aan mijn wensen dus zoek ik iets soortgelijks. Echt een instapmodel dus en daar dan de beste van ;)

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Hoofdzakelijk surfen, heel incidenteel een bestandje openen. Weinig spectaculair allemaal, ik stel geen eisen aan grafische performances (ik neem aan dat elk netbook wel een Youtube-filmpje vloeiend af kan spelen).

Wat mag je laptop gaan kosten?
In principe zo min mogelijk. 300 euro is nog wel te doen, maar veel duurder hoeft het niet te worden.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nee, wel incidenteel.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb alleen ervaring met een ASUS en daarbij heb ik dus toetsenbordproblemen en een batterij die behoorlijk verzwakt is. Maar elk merk zal vast zijn puntjes hebben. Niet echt dus.

Alvast bedankt voor de adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
moet zeggen vind de asus netbookjes van goede kwaliteit en ja elk merk heeft zo wel zijn kwaaltjes. maar welke netbooks heb je op het oog?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ga naar pricewatch en zet een filter aan met 11,1 inch en de maximale prijs op 300. Kies gewoon een merk waar je een goed gevoel bij hebt.

Gezien de milde eisen en prijsklasse die je stelt, zal het niet zo heel erg veel uitmaken wat je kiest.

[ Voor 27% gewijzigd door Ruffzz op 20-07-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
als je eventueel wat wil besparen op de prijs zou je ook bij vraag en aanbod kunnen kijken. soms willen mensen af van een zeer recent model en kun je het voor een aardige prijs overnemen...

je wensen zijn inderdaad erg beperkt. elke netbook zou aan jouw wensen voldoen. kijk dus wat je zelf aanspreekt en zoek eventueel wat beoordelingen..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
Via de pricewatch krijg je helaas nogal weinig reviews en de specificaties zijn ook niet echt afwijkend. Ik ben dus meer benieuwd naar ervaringen dan naar een uitgebreide vergelijking van de specs. >:)

Ik ben verder echt een desktop-mens en gebruik het netbook echt voor erbij. Heb dus verder ook de ballen verstand van die hele markt en van welke merken een goede reputatie hebben en welke niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Brunniepoo op 20-07-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Neem vooral geen Acer, kwaliteit en koeling is ondermaats. Eigen ervaring bij 2 modellen.

[ Voor 21% gewijzigd door bambinodekat op 20-07-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

koentjuh1987 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 22:09:
als je eventueel wat wil besparen op de prijs zou je ook bij vraag en aanbod kunnen kijken. soms willen mensen af van een zeer recent model en kun je het voor een aardige prijs overnemen...

je wensen zijn inderdaad erg beperkt. elke netbook zou aan jouw wensen voldoen. kijk dus wat je zelf aanspreekt en zoek eventueel wat beoordelingen..
Dit noemen we spammen en dat mag niet :)

[ Voor 29% gewijzigd door DaMarcus op 21-07-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brunniepoo schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 22:16:
Via de pricewatch krijg je helaas nogal weinig reviews en de specificaties zijn ook niet echt afwijkend. Ik ben dus meer benieuwd naar ervaringen dan naar een uitgebreide vergelijking van de specs. >:)
Wat dacht je van reviews: Round-up: zes AMD Brazos-netbooks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
Nadeel van een jaar oude review is dat ze alle zes al niet meer als leverbaar staan vermeld (bovendien vallen er vijf van de zes buiten mijn wensenpakket). De enige die binnen mijn wensen valt, de Acer, wordt me hier net afgeraden ;)

Al met al natuurlijk gewoon een k-smoes om te zeggen dat ik dit topic nog niet gezien had (de review van de Acer overigens wel)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind niet dat acer zo 'slecht' is tegenwoordig. Een paar jaar terug was het zeker rampzalig met de acer aspire one serie, maar tegenwoordig valt het allemaal wel mee vind ik. Sowieso kan ik bij elk merk wel 5 laptops opnoemen die miskopen zijn behalve misschien apple en lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
inderdaad de Acer Aspire One.

En ook de Acer laptops uit de Wistron fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
denk dat dit uiteindelijk een nutteloze discussie gaat worden. lijkt me misschien verstandig als je zelf 3 netbooks uitzoekt die je aanspreken en hier voorlegt. dan is er ook iets om je mening over te geven.

kijk bij merken als:
- hp
- asus
- acer
- packard bell
- msi
- etc..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
Heb je een punt.

Op basis van beschikbaarheid (bij meer dan 1 winkel) zou ik dan bijvoorbeeld uitkomen op:

HP Mini 210-4120ed
Acer Aspire One D270-26Dkk (als ik het goed begrijp is het 2GB-model goedkoper dan de 1GB-variant :?)
Een Asus (maar vraag me niet welke)

Asus lijkt nogal dominant als ik kijk naar beschikbaarheid maar ik zie door de modellen het bos niet meer, om heel eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Ik zit hier een beetje met hetzelfde probleem.
Dit tiep ik op een Acer Aspire One uit 2008, het allereerste model netboek van Acer dat destijds met hun eigen Linux distro werd geleverd.
Het waardeloze 2GB ssd kaartje had ik meteen vervangen door een 8GB CF, plus een extra GB ram.

Nu is het gedateerd. Warm, luidruchtige fan, batterij snel leeg, scherm slechts 1024px breed en youtube filmpjes heeft ie echt moeite mee.
Ik wil er wel iets op vooruit kwa scherm resolutie en dan kom je al snel boven de 400 euro uit en dan moet ik alsnog de HDD weg gooien en een SSD kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Ik heb zojuist de knoop doorgehakt en dit besteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1HP Pavilion dm1-4000sd€ 349,-€ 349,-
1Samsung 830 series 128GB€ 92,-€ 92,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 441,-

De (user) reviews zijn zeer goed, vooral wat betreft de accu duur en dat kan met de SSD alleen maar beter worden. Enige nadeel is dat er geen USB3 op zit, maar de prijs is prima.

Hardware.info
pricewatch: HP Pavilion dm1-4000sd
Kieskeurig
Laptopshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

Ploink schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 13:48:
Ik heb zojuist de knoop doorgehakt en dit besteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1HP Pavilion dm1-4000sd€ 349,-€ 349,-
1Samsung 830 series 128GB€ 92,-€ 92,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 441,-

De (user) reviews zijn zeer goed, vooral wat betreft de accu duur en dat kan met de SSD alleen maar beter worden. Enige nadeel is dat er geen USB3 op zit, maar de prijs is prima.

Hardware.info
pricewatch: HP Pavilion dm1-4000sd
Kieskeurig
Laptopshop
Een ander nadeel dat ik zelf heb ervaren toen ik eerder dit jaar mijn MSI Wind kocht en deze HP ook overwoog is dat de bezels nogal groot zijn, wat het bijna een 13 inch maakt, de scharnieren en algehele bouwkwaliteit mij niet konden bekoren en ik het toetsenbord van de HP niet prettig vond typen. Zie ook mijn posts hier:

Omni in "[NBBG] Netbook april 2012"
Omni in "[NBBG] Netbook april 2012"

Tevens heeft de Wind nog meer positieve reviews dan de HP: http://www.laptopshop.nl/.../msi-wind-u270-215nl.html

Het is maar of je het die 50 EUR verschil waard vindt, ikzelf vond de meerprijs voor 2 jaar garantie, USB3 en het absoluut lichtste gewicht alsmede het prettige typen het waard. Jij blijkbaar niet, maar smaken verschillen.

[ Voor 7% gewijzigd door Omni op 21-07-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Omni schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 14:11:
[...]
Het is maar of je het die 50 EUR verschil waard vindt, ikzelf vond de meerprijs voor 2 jaar garantie, USB3 en het absoluut lichtste gewicht alsmede het prettige typen het waard. Jij blijkbaar niet, maar smaken verschillen.
Idd smaken verschillen. Voor mij is de langere batterij duur van de HP weer een voordeel en voor zover ik van de foto's kan oordelen vind ik hem ook mooier. Dat het scherm geopend wat hoger is lijkt me ook wel fijn.
Die extra 100 gram vind ik niet belangrijk en ik betwijfel of ik USB3 ooit echt nodig heb. Het toetsenbord kan ik pas beoordelen als ik 'm heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

Ploink schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 15:30:
[...]

Idd smaken verschillen. Voor mij is de langere batterij duur van de HP weer een voordeel en voor zover ik van de foto's kan oordelen vind ik hem ook mooier. Dat het scherm geopend wat hoger is lijkt me ook wel fijn.
Die extra 100 gram vind ik niet belangrijk en ik betwijfel of ik USB3 ooit echt nodig heb. Het toetsenbord kan ik pas beoordelen als ik 'm heb..
...en je neemt graag genoegen met 1 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Omni schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 19:38:
[...]
...en je neemt graag genoegen met 1 jaar garantie.
I'm a Tweaker, I void my warranty. :)
Pagina: 1