Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhhh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-05 20:58
Hallo,

Ik ben nu 4 uur bezig om mijn Asus Xonar Essence STX geluidskaart aan de praat te krijgen, echter lukt dit voor geen meter.

Wanneer ik de driver van de Asus site download, krijg ik in het installatie programma constant de melding: "Sluit je Xonar Essence STX audioapparaat aan". Dit terwijl deze toch daadwerkelijk aangesloten zit.

Wanneer ik handmatig via Apparaatbeheer de driver selecteer wordt deze wel geinstalleerd. Echter zonder het wenselijke resultaat, geluid. :'(

Wanneer ik de PC opstart hoor ik wel de relais schakelen, dus er is wel contact.

Graag zou ik de geluidskaart met de gewone Asus Xonar software willen installeren.

Ik gebruik deze kaart op een Asus M4A79T Deluxe moederboard. Ik heb alle andere audio drivers al verwijderd en de bios heeft de laatste update gehad, ook heb ik al een andere PCI-e slot geprobeerd. Uni Drivers vond ik via een link op tweakers, deze bieden ook geen oplossing. Owjah, ik gebruik Win7 64-bit.

Welke held heeft ook ervaring met de brakke Asus driver support van deze geluidskaart en zou me verder kunnen helpen?

Alvast bedankt voor de moeite!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:32
Als ik het zo lees vraag ik mij toch af of die kaart wel helemaal goed is. Doet hij het wel in een ander systeem?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378118

ik herken je probleem ik heb zelf ook de asus xonar essence stx.
Maar waarschijnlijk moet je hem in een ander pci express slot steken.
Soms heb je 2 pci express sloten op je moederbord en soms hebben die verschillende snelheden.
Bijvoorbeeld 1 keer of 2 keer.

Ik deed hem in het goede slot en meteen pakte hij de driver terwijl hij het in het andere slot het niet deed.
Ik moest hiervoor wel mijn videokaart in een slot lager doen.

en je moet verder niet vergeten de molex conector aan te sluiten op je geluidskaart.
Dit omdat de geluidskaart een aparte voeding nodig heeft anders trekt hij het niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 378118 op 25-07-2012 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144074

Als je er op googled zie je dat er meer mensen zijn met soortgelijk probleem.
bijv
http://vip.asus.com/forum...44&page=1&SLanguage=en-us

en

http://www.tomshardware.c...essence-sound-card-issues

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 144074 op 25-07-2012 01:10 ]