Moah, elke OS komen er toch flink wat NBA-sterren langs hoor....

Maar van mij mogen ze de grote profi sporten zoals voetbal en tennis helemaal wel schrappen op de Olympische Spelen. De Olympische Spelen gaan voor mij vooral over sporten waarvoor dit het absolute hoogtepunt is en om sporten die ik anders nooit zo volg, maar wel op de Spelen. Dus: atletiek, zwemmen, roeien, zeilen, boksen, judo, schieten, schermen, paardensport, gewichtheffen, schoonspringen, turnen, baanwielrennen, tafeltennis, zaalsporten, waterpolo, etc, etc.
Wat heeft tennis wat die andere sporten niet heeft? Een Usain Bolt loopt z'n 100m ook niet voor een schouderklopje en een biertje na afloop.... Bovendien zit je dan een beetje met het kip-en-ei probleem: de OS kan pas het absolute hoogtepunt van een sport zijn als alle toppers mee mogen doen, maar van jou mogen alle toppers pas meedoen als de OS het absolute hoogtepunt is
Edit: ik ben het wel met je eens dat de OS een vreemd evenement is, qua welke sporters wel en welke niet mee mogen doen. Een goed voorbeeld vind ik het honkbal wat net geschrapt is en boksen (waar de amateur-regel nog wel strikt wordt toegepast). Voor turnen, trouwens, is de OS niet eens het meest prestigieuze evenement omdat de plaatsingseisen enorm streng zijn. Daardoor kan het bij een aantal toestellen heel goed mogelijk zijn dat de Olympisch Kampioen van Londen niet de beste zou zijn op een WK, simpelweg omdat de beste op
dat toestel zich niet geplaatst heeft voor de OS (neem bv. Van Gelder voor de OS2008).
[
Voor 22% gewijzigd door
naitsoezn op 26-07-2012 14:53
]