Een kennis van me heeft een HP Pavilion G7-1261 laptop met een AMD A4-3300M CPU er in.
Hij wil deze vervangen door een sterkere CPU, is dit mogelijk?
Hij wil deze vervangen door een sterkere CPU, is dit mogelijk?
🠕 This side up
Ja, dit probleem kan zich voordoen. Bij laptops kan het nog wel eens problematisch zijn de bios up te daten. Kijk eerst wel mobo erin zit en of deze standaard je nieuwe cpu zou ondersteunen. Verder is de koeling van de laptop niet berekend op een sterkere cpu, dit kan een hitte probleem geven.bambinodekat schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 21:55:
Zouden er geen problemen kunnen zijn met het BIOS die mogelijk de CPU niet zal herkennen?
[ Voor 9% gewijzigd door koekwau5 op 20-07-2012 23:02 ]
Zelfs een clean install van windows doet in veel gevallen wonderen.vanaalten schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 08:49:
En doe even een stapje terug: je kennis heeft een probleem, maar is de CPU vervangen wel de oplossing?
Ik bedoel: mogelijk dat hij/zij de laptop traag vindt worden; een leek zou dan inderdaad de CPU vervangen - maar wellicht is een geheugen upgrade of SSD inbouwen een betere oplossing.
Gezien de CPU is dit geen antieke laptop. Waarom niet direct een betere gekocht aals er gegamed moest worden? Nu wordt dat erg lastig. Daarnaast is een HP sowieso al vrij snel enorm warm en ik schat dat de TDP van een A8 mogelijk niet ondersteund wordt op het mobo.bambinodekat schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 12:24:
Het probleem is dat hij een zwaar spel wil spelen, maar zijn CPU het niet aankan, ook kan hij niet afprinten(zou iets met compatibiliteit AMD zijn)
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq