Tweakers....
Ik ben electra in de tuin aan het aanleggen, met de kabels die er al lagen...
Mijn vaste spanning op de stroompunten dat is geen probleem, die werken allemaal.
Maar dan.. er is een geschakelde kabel. Die kabel heeft het gedaan en schakelde een lamp op mijn schuur, en een lamp voor mijn de achterdeur in.
Toen ik de schuur heb gesloopt, heb ik ook de lamp van de schuur gehaald en helaas niet goed opgelet hoe deze was aangesloten.
Wat ik nu heb is het volgende:
Kabel 1 = vaste spanning, Bruin, Blauw, Groengeel... Als ik mijn multimeter er tussen zet, geven Blauw en Bruin 220v.
Kabel 2 is geschakelde kabel voor tuinverlichting.
Ik wil met deze kabel 1 bestaande en 4 nieuwe lampen kunnen aan- en uitzetten van binnen uit. Deze kabel zit al in de grond en heeft ook al een lamp aangesloten die het heeft gedaan.
Met de schakelaar aan gebeurt het volgende:
Kabel 1 blauw + kabel 2 rood = 230v
Kabel 1 blauw + kabel 2 zwart = 230v
kabel 1 blauw + kabel 2 grijs = 230v
Met de schakelaar uit is dit het geval:
Kabel 1 blauw + kabel 2 zwart = 0v
Kabel 1 blauw + kabel 2 grijs = 230v
Bij bruin en geel/groen op kabel een met een willekeurige van kabel 2 gebeurt er niets.
Wat wil ik: Ik wil dat ik mijn schakelaar kan omhalen, zodat het bestaande ligt gaat branden, en ik andere kabels hierop kan aansluiten zodat ook deze ligt gaan geven...
Hoe dit nu aan te sluiten?????
Ik ben electra in de tuin aan het aanleggen, met de kabels die er al lagen...
Mijn vaste spanning op de stroompunten dat is geen probleem, die werken allemaal.
Maar dan.. er is een geschakelde kabel. Die kabel heeft het gedaan en schakelde een lamp op mijn schuur, en een lamp voor mijn de achterdeur in.
Toen ik de schuur heb gesloopt, heb ik ook de lamp van de schuur gehaald en helaas niet goed opgelet hoe deze was aangesloten.
Wat ik nu heb is het volgende:
Kabel 1 = vaste spanning, Bruin, Blauw, Groengeel... Als ik mijn multimeter er tussen zet, geven Blauw en Bruin 220v.
Kabel 2 is geschakelde kabel voor tuinverlichting.
Ik wil met deze kabel 1 bestaande en 4 nieuwe lampen kunnen aan- en uitzetten van binnen uit. Deze kabel zit al in de grond en heeft ook al een lamp aangesloten die het heeft gedaan.
Met de schakelaar aan gebeurt het volgende:
Kabel 1 blauw + kabel 2 zwart = 230v
kabel 1 blauw + kabel 2 grijs = 230v
Met de schakelaar uit is dit het geval:
Kabel 1 blauw + kabel 2 zwart = 0v
Kabel 1 blauw + kabel 2 grijs = 230v
Bij bruin en geel/groen op kabel een met een willekeurige van kabel 2 gebeurt er niets.
Wat wil ik: Ik wil dat ik mijn schakelaar kan omhalen, zodat het bestaande ligt gaat branden, en ik andere kabels hierop kan aansluiten zodat ook deze ligt gaan geven...
Hoe dit nu aan te sluiten?????
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!