Meerdere fans op een molex

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
Hallo,

Ten eerste wil ik mij excuseren als ik dit op het verkeerde topic post.
Maar weten jullie als het mogelijk is om de voeding van meerdere fans + een molex aansluiting met een lasdop bijeen te draaien.

Mvg,

Kridri

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 14:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Waarom een lasdop gebruiken?

Daar heb je juist speciale molexkabeltjes voor.
Afbeeldingslocatie: http://www.logicsupply.com/images/photos/cables/pwry-3m_big.jpg

Maargoed, juist kleuren bij elkaar kan het wel in iedergeval.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
Ik had weer een zot gedacht om 4 of meer fans in serie te zetten wegens een casemod en dan had ik 3 van die kabeltjes nodig en anders geen. Is minder cable management

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 14:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als het 2/3 pins fans zijn, kan je altijd nog zoiets nemen:
Afbeeldingslocatie: http://brain.pan.e-merchant.com/9/6/07843269/l_07843269.jpg
(resp 5 en 12v).

Je kan het wel zelf allemaal aan elkaar draaien, mits je dus maar de juiste pinnen aanhoud.

Maar wil je dan continue 4 fans volle snelheid laten draaien? Dan zou ik eerder kijken naar een fanspeed controller.

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 20-07-2012 17:42 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Als je de fans op molex wilt aansluiten maar toch pwm controle wilt hebben kan je deze gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://www.gelidsolutions.com/images/products/large/IMG_0994_600_400.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-08 13:25

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Technisch zal het wel mogelijk zijn maar echt een nette oplossing is het niet.

Ik zou zo'n molex splitter gebruiken of een speciale molex naar 2x / 4x fan kabel.
Of als je het echt netjes wilt doen, gewoon solderen en er dan een paar mooie krimpkabeltjes omheen doen.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
Dat solderen is wel te overwegen maar in verband met die fancontroller weet iemand een kleien interne controller die via de os te besturen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn er van aqua computer (aquaero) en mcubed (t-balancer) te vinden maar die beginnen ongeveer bij 59 euro exclusief verzendkosten. Als je er eentje wil met alle toeters en bellen dan heb je voor dezelfde prijs een nieuw moederbord. Is dat wel wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
Nee eigenlijk niet. Zoek meer iets wat ik kan inbouwen en hier een groep fans mee aansturen. Misschien eens onderzoek doen om zelf een te makken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 15:00

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Is dit geen oplossing?

pricewatch: Scythe Kaze Q Black

Of

pricewatch: Zalman ZM-MFC1 Plus (Zwart)

Als je geen 3,5" slot hebt.

[ Voor 37% gewijzigd door prutser001 op 23-07-2012 11:46 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
Ik heb eigenlijk geen plaats voor een 2,5" of 3.5" slot. Wou een interne inbouw en OS besturing

Pagina: 1