Defecte connector mobo (Dell Inspiron 1525)

Pagina: 1
Acties:

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-02 13:30
Ik heb een paar weken terug tijdens een onhandige actie de connector voor de keyboard flatcable van mijn laptop kapot gebroken. Ik probeer nu al enige tijd een dergelijke connector te vinden. Ik heb bij de voor mij bekende websites (Farnell, RS) gezocht maar nog niet gevonden. Ik ben nu al een aantal weken marktplaats aan het afstruinen naar iemand die een defecte laptop heeft om op die manier redelijk goedkoop aan zo'n mobo te komen (en dus de connector). Echter, tot dusver ben ik één keer door iemand opgelicht en heb ik één keer een verkeerd mobo ontvangen...kortom het gaat nog niet zo goed...... :(

Na enig zoekwerk heb ik ontdekt dat de volgende Dell laptops hetzelfde toetsenbord hebben en daaruit concludeer is dat ze dan ook dezelfde connector gebruiken:
Inspiron 1420, 1520, 1521, 1525, 1526
Vostro 1400, 1500
XPS M1330, M1530

Het gaat om onderstaande connector. Hij is wit van kleur met een zwart 'klepje' dat omhoog kan klappen. Hopelijk is er iemand die me hiermee verder kan helpen. Ik kan overigens zelf de connector vervangen als ik er een heb.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.google.com/images?q=tbn:ANd9GcR0wjAhZyf95qogHEMIiMThidPw5baZe4PbJv8e7XIJHo8lBwCBtQ
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.google.com/images?q=tbn:ANd9GcTLUGX5SjoPr4fp7cCxo9RYtkytLC783J3zq5P9FITZmmgQler9

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
dit moet je toch bij Farnell of RS kunnen vinden?

Contacteer Dell eens?

• koekwau5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-03-2025
Vaak bij bedrijven die spare parts leveren zoals Twindis bijv. staat ook niet altijd alles op de website.
Wanneer je iets zoekt wat er niet bij staat bel ze op en ze zoeken het voor je uit. Ideaal. Is alleen zakelijk, maar heb vaak zat moeten bellen voor iets wat er niet op stond maar ze wel gewoon hadden en uit voorraad konden leveren.
Bel Farnell of RS gewoon eens op :)

• henk99
Ik heb jullie adviezen verder opgevolgt, maar ben niet verder gekomen. Dell gebeld, maar die willen/kunnen geen info geven over specifieke componenten. Hun assemblage bedrijven bepalen het gebruik van welke connectoren schijnbaar.
Farnell en RS werkten beide perfect mee om uit te zoeken om welke connecter het gaat, maar kwamen ook beide met een negatief resultaat terug.
Als er nog meer ideeen zijn, dan hoor ik het graag....

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-02 22:52

Nemesizz

Untouchable

Heb een keer een HP laptop gehad waar die connector was afgebroken (dat klepje dat de kabel op z'n plek houd).

Heb er toen lijm op gedaan (wat je normaal in z'n lijm pistool doet) en toen bleef de connector wel zitten.
Misschien dat dat nog een optie is.

• henk99
Thanks voor de tip Nemesizz, In het begin heb ik dat wel geprobeerd maar is niet gelukt. Het contact was toen al niet goed genoeg. De originele connector is inmiddels al vervangen door een ander type, maar die bleek achteraf de contact vlakjes bovenin te hebben ipv onderin.
Pagina: 1