Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Domeinnaam niet zichtbaar bij google?

Pagina: 1
Acties:

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11 12:40

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Allo Allo!

Ik heb een vraagje.
Bij mijndomein.nl heb ik een domeinnaam geregistreerd, deze werkt prima.

Maar als ik de desbetreffende site opzoek via google en bekijk dan zie ik alleen
maar de locatie van m'n host en niet de doorverwijzing van m'n domein.

Waar heeft dit mee te maken??
Met de DNS instellingen die ik voor google moet gebruiken??

Ik hab de site al wel aangemeld bij google, dus weet of het daar mee te maken heeft.

Iemand een idee?

PSN: Von_Smallhausn

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik snap je niet, wat bedoel je?

Daarnaast: kun je de website bezoeken met en zonder www. voor de domeinnaam?

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
HuHu schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:47:Daarnaast: kun je de website bezoeken met en zonder www. voor de domeinnaam?
De website kan ik wel bezoeken met en zonder www. voor de domeinnaam.

Ik heb de website bij een ander bedrijf ondergebracht, dus daar krijg ik een adres van.
Deze verwijs ik verwijs ik door naar mijn domein.

Maar google ziet alleen het adres waar ik de website heb ondergebracht en niet de dooverwijzing

[ Voor 35% gewijzigd door Mon0lith op 20-07-2012 16:08 ]

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het is een doorverwijzing/doorsturen? Dus typ je in www.domein.nl en dan ga je naar http://blablablabla.nl/~gebruikersnaam/mijnwebsite?

Of het je netjes een A-record aangemaakt naar het IP-adres van de server waar je de website hebt ondergebracht, waardoor domein.nl (én? www.domein.nl) naar de betreffende server verwijzen?

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Correct! Het is een verwijzing naar de host.
Dat werkt ook allemaal prima, google herkend die doorverwijzing om 1 of andere reden niet :?

Dit is hoe m'n DNS is ingesteld, de 6e is het ip van google die ik heb toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/7301/dnsj.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Mon0lith op 20-07-2012 16:14 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bedoel je nu Google search of Google's DNS servers?
Heb je pas recent het domein/hosting aangemaakt, moet er wel opnieuw worden geindexeerd vanuit Google, dat kan paar dagen duren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Hoe lang is de DNS verwijzing al actief?

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Nadat ik erachter kwam heb ik het vanmiddag rond een uur of 1 ingesteld (dus bijna 4 uur geleden)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het kan ongeveer 24 uur duren (kan meer zijn, maar minder ook) eer dat de DNS wijziging wereldwijd bekend is. Dit is afhankelijk van de time to live (TTL) die je hebt ingesteld en hoe snel ISP's het overnemen.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 20-07-2012 16:21 ]

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Oke dat is duidelijk :)
Maar is dit de manier om google de juiste info te geven over de doorverwijzing?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mon0lith schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:14:
Dit is hoe m'n DNS is ingesteld, de 6e is het ip van google die ik heb toegevoegd
Een A-record moet de host hebben waar het om gaat (bijv. mijndomein.nl) en dan het IP-adres van de machine waar deze gehost staat. Als jij zegt dat jij een ip-adres van Google invoert heb je het niet helemaal begrepen.

Overigens zie ik 2 keer een A record voor het 'www' subdomein, als deze op dezelfde host staat ben je in feite DNS loadbalancing aan het toepassen en laat je de eindgebruiker simpelweg kiezen tussen 1 van de 2 hosts. Ik denk niet dat je instellingen helemaal goed staan dus of ik moet je opmerking verkeerd begrepen hebben.

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:37
Waarom heb je daar het IP-adres van Google toegevoegd als ik vragen mag?
Zie ook: http://support.google.com...er.py?hl=en&answer=174717

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar wat heeft google verder te maken met de DNS van mijndomein.nl en je host? Of maak je gebruik van Google's DNS voor je domein?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mon0lith schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:22:
Oke dat is duidelijk :)
Maar is dit de manier om google de juiste info te geven over de doorverwijzing?
Als het 172.x.y.z adres het IP-adres van jouw webserver dan wel, anders niet.

Daarnaast: Google heeft met haar index weinig van doen met DNS, die indexeerd alleen de inhoud van een domeinnaam, niet een IP-adres. Op het moment dat je dan een result aan klikt, gaat je browser zelf verbinding proberen te leggen met het domein (en onderliggend dus het IP-adres).

Het enige wat je dus hoeft te doen is een A record (met eventueel een www. subdomein) aan te maken met als inhoud / waarde het IP-adres van de webserver die jouw website host. Het IP-adres van Google komt er dus niet in te staan.

• bartbh
  • Niet online
Zoals hierboven al gezegd, je heb een A-record aangemaakt die verwijst naar Google. Dat is niet de bedoeling.

Haal die maar snel weer weg, en dan kun je eventueel via http://www.google.nl/intl/nl/add_url.html je site op laten nemen bij een crawl poging van Google.

Maar wat dan nu precies je oorspronkelijke probleem is, is mij nog steeds niet duidelijk. Is het een doorverwijzing, zoals ik in mijn eerdere post aanduidde?

[ Voor 8% gewijzigd door bartbh op 20-07-2012 16:33 ]

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Tot nu toe bedankt voor jullie feedback!
Ik heb de A-record naar google inmiddels al verwijderd.

Ik probeer het nog een keer proberen uit te leggen met dit voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: http://img803.imageshack.us/img803/8431/domein2.jpg

Google laat bij zoekresultaten bij de groene tekst niet mijn domeinnaam zien maar het client adres
van de server waar ik die heb ondergebracht. http://www.xxxxxx.com/Clients/xxxx/index.html

En ook als ik dus via google de site bezoek krijg ik ook alleen het client adres te zien

• bartbh
  • Niet online
Dat klopt ook, want het daadwerkelijke adres van je website is www.xxxxx.nl/mijnwebsite. Je eigen domeinnaam is dan niet meer dan een soort van snelkoppeling, en Google indexeert niet de snelkoppeling maar indexeert de website waar deze snelkoppeling naar toe verwijst.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bartbh schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:53:
Dat klopt ook, want het daadwerkelijke adres van je website is www.xxxxx.nl/mijnwebsite. Je eigen domeinnaam is dan niet meer dan een soort van snelkoppeling, en Google indexeert niet de snelkoppeling maar indexeert de website waar deze snelkoppeling naar toe verwijst.
Al zou je met bv vhosts werken, dan zou hij gewoon zijn www.domein.nl moeten hebben, weinig snelkopppeling.

Zover ik het zie, hebben ze het dus bij de hosting nog verkeerd staan, je DNS verwijst naar je hosting, je hosting moet je de juist url/pagina weergeven, daar lijkt het dus nog niet goed te staan.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SinergyX schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:57:
Al zou je met bv vhosts werken, dan zou hij gewoon zijn www.domein.nl moeten hebben, weinig snelkopppeling.
Tenzij je dus met een header of index.php of .html verwijst naar een submap dus. ;) Anders zou je gelijk hebben. :)

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:24

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wat je nu doet is niet de goede manier.

Je maakt bij je domain-registrar gewoon 1 A-record aan naar je hoster. Bij je hoster configureer je de server zo dat je dat domein toevoegt, dus dat de server gebruik maakt van vhosts. De server zal dan een request komend vanaf dat domein jouw website voorschotelen.

Wat je nu doet is waarschijnlijk een HTTP-redirect naar een andere pagina. Wat Google ermee doet is afhankelijk van of het een 301- of een 302-redirect is. In dat eerste geval is het hartstikke logisch dat google de URL indexeert waar de redirect naar verwijst. Dat tweede geval is niet semantisch.
Een redirect is sowieso niet de manier om een domein te gebruiken. Je domein moet gewoon direct via DNS verwijzen naar de server waar je site op staat.
Het 'client-adres' zoals jij dat omschrijft moet je dus niet meer gebruiken.

Oh, even een voorbeeld om uit te leggen dat dit niet handig werkt zoals jij het nu doet: Als je naar mijndomein.nl/pagina3 gaat kom je niet uit op de goede pagina ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Compizfox op 20-07-2012 17:18 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Compizfox schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 17:10:
Wat je nu doet is niet de goede manier.

Je maakt bij je domain-registrar gewoon 1 A-record aan naar je hoster. Bij je hoster configureer je de server zo dat je dat domein toevoegt, dus dat de server gebruik maakt van vhosts. De server zal dan een request komend vanaf dat domein jouw website voorschotelen.

Wat je nu doet is waarschijnlijk een HTTP-redirect naar een andere pagina. Wat Google ermee doet is afhankelijk van of het een 301- of een 302-redirect is. In dat eerste geval is het hartstikke logisch dat google de URL indexeert waar de redirect naar verwijst. Dat tweede geval is niet semantisch.
Een redirect is sowieso niet de manier om een domein te gebruiken. Je domein moet gewoon direct via DNS verwijzen naar de server waar je site op staat.
Het 'client-adres' zoals jij dat omschrijft moet je dus niet meer gebruiken.

Oh, even een voorbeeld om uit te leggen dat dit niet handig werkt zoals jij het nu doet: Als je naar mijndomein.nl/pagina3 gaat kom je niet uit op de goede pagina ;)
Oke gedeeltelijk duidelijk!
Het klopt dat mijn website nu URL-doorverwezen wordt. Als ik dat uitzet dan kan ik kiezen voor 301- of 302 resdirect, welke moet ik nemen??

De enige gegevens die ik van mijn host gekregen heb zijn:
-Server name
-Connnection using: FTP
-FTP address:
-Username
-Web directory

& natuurlijk een password ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Mon0lith op 20-07-2012 20:18 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als jouw eerste plaatje van je DNS instellingen het IP adres is van de hoster waarop je je website hebt staan, moet de hoster ook een record (bijvoorbeeld een vhost in apache) hebben dat als er een aanvraag van www.jouwdomein.nl op dat IP binnenkomt, hij dus netjes je pagina serveert en geen redirect geeft naar www.hoster.nl/jouwdomein.

Die 188.93.150.36 lijkt van Mijndomein.nl te zijn, maar is dat ook jouw hostingprovider?
Als jij je hosting niet bij mijndomein.nl hebt zitten, staat je DNS in iedergeval fout en serveer je dus vanuit mijndomein.nl een redirect naar je echte host-url.

Je moet dus je DNS omzetten (A records) naar je hostingprovider, die op zijn beurt dus wel een record in zijn hosting moet hebben staan (wat in 90% van de hostingproviders wel het geval is).

[ Voor 29% gewijzigd door SinergyX op 20-07-2012 20:25 ]

• bartbh
  • Niet online
Jouw hoster moet de server zo instellen dat er "geluisterd" wordt naar jouw domeinnaam, waarbij er dan de bestanden uit jouw map "geserveerd" worden. Echter moet je hoster dat wel ondersteunen.

Heb je bij je hoster ook aangegeven wat je domeinnaan is? Of heb je dat nooit aan hoeven geven?

Je moet dan een a-record aanmaken met daarin het IP-adres van de server van je hoster, niet van mijndomein of van Google.

edit: met ^^

[ Voor 6% gewijzigd door bartbh op 20-07-2012 20:24 ]

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Bij mijn host heb ik nooit m'n domeinnaam moeten aangeven. De host is zeg maar van een vriend.
En die heeft mij maar een aantal gegevens gegeven (zie 2 posts hierboven).

Als ik alleen maar de ip van de host in te vullen via de DNS dan moet dat lukken!
Moet ik wel het ip van de host hebben :X

Edit: bartbh bedankt!
Ik denk dat het zo wel moet lukken :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mon0lith op 20-07-2012 20:51 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:24

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mon0lith schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 19:42:
[...]
Oke gedeeltelijk duidelijk!
Het klopt dat mijn website nu URL-doorverwezen wordt. Als ik dat uitzet dan kan ik kiezen voor 301- of 302 resdirect, welke moet ik nemen??
Je moet geen van beide gebruiken. Dat is het hele punt.
De enige gegevens die ik van mijn host gekregen heb zijn:
-Server name
-Connnection using: FTP
-FTP address:
-Username
-Web directory

& natuurlijk een password ;)
Je hebt het IP-adres van die server nodig. ;)
Ik weet niet welk control panel je hoster gebruikt? In Direct Admin moet je een domein toevoegen. DA maakt dan automatisch een map aan met de naam van dat domein waar je je website in moet zetten.
Als je dan bij je DNS-settings bij je domain-registrar een A-record aanmaakt met daarin het IP van je hoster, moet het lukken.
Mon0lith schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 20:45:
Bij mijn host heb ik nooit m'n domeinnaam moeten aangeven. De host is zeg maar van een vriend.
En die heeft mij maar een aantal gegevens gegeven (zie 2 posts hierboven).
Aha, het is geen professionele hoster maar gewoon een vriend. Waarschijnlijk heb je dan ook geen control panel zoals Direct Admin?
Vraag hem dan maar een vhost in Apache aan te maken ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Compizfox op 20-07-2012 21:31 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die vriend kan ook gewoon een reseller account hebben, waar dat ook standaard wordt aangemaakt bij een nieuw account.

Het kan natuurlijk ook dat die gewoon een 2de user heeft aangemaakt met rechten op 1 enkele map, wat dus altijd een submap zal blijven. Maar dat is wel iets te simpel gedacht :P

Maargoed, begin nu eerst met je DNS om te zetten naar het juiste IP, zorg dat dus die 301/302/URL fowarding uitstaat, kijk dan eens hoe het gaat :P

• martin149
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-11 22:01
Ik kan je ook als advies geven om je aan te melden voor webmaster tools van google. Daarin zijn deze dingen makkelijk in te stellen. Ik ben als voorbeeld een beheerder van een site, die ook bekend staat onder een kortere alias. Je kunt dan in google webmastertools instellen voor welke domeinnaam getoond wordt.
Pagina: 1