Graag beginners advies nieuwe HTPC met Chieftec HM-03 case

Pagina: 1
Acties:

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-01 17:10
Ik ben van plan om eindelijk eens een heuse HTPC in elkaar te steken, maar ben wat dit betreft een complete noob. Na lang zoeken heb ik uiteindelijk 3 cases geselecteerd die me interessant lijken:

1. MS-Tech MC-1200
2. Ahanix MCE302S-V
3. Chieftec Hi-Fi HM-03

De 1ste case is wel de goedkoopste, maar er kan maar 1 3,5" HDD in en lijkt me dus minder future-proof te zijn.
De 2de case ziet er erg interessant uit, maar de producent lijkt zijn website opgedoekt te hebben: is deze failliet? Zo ja, kan dit misschien problemen geven ivm beschikbaarheid en support/garantie.

De case van Chieftec lijkt me dus de meest ideale (ondanks de wat hogere prijs). Is er iemand die ervaring heeft met deze case? Stoort de LED display niet te veel in het duister? Is de case niet te luidruchtig? (Er is 1x 8 mm fan dus dat lijkt me prima).

Ik zie dat deze case µ-ATX moederborden ondersteunt: is het het best om hier dan ook een µ-ATX moederbord in te steken, of kan een m-ITX ook interessant zijn?

Voldoet de boxed cooler voor mijn AMD A4-3400 processor (die aan stock speed moet draaien), of kan ik beter een aparte cooler (Big Shuriken ofzo) kopen?

En tot slot: kan iemand me advies geven ivm de voeding die ik best koop voor deze case? Stop ik er gewoon een ATX voeding in, of kan ik best een kleiner formaat kopen? Welk?

Ter info, dit is de configuratie die ik in gedachten heb:

Chieftec Hi-Fi HM-03
ASUS F1A75-M LE
AMD Fusion AMD A4-3400
2 X 2GB 1600MHZ DDR3 CORSAIR VENGEANCE
2000GB 64MB SATA300 WD20EARS CAVIAR GREEN
ANTEC EARTHWATTS 2.0 380 WATT
BD-R INTERN SATA LITE-ON ZWART 12X IHES212-31

Bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door PearlChoco op 20-07-2012 15:37 ]

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:07
Ik heb zelf de hoogste uitvoering van de Chieftec case gehad.
Het display is zeker niet fel en daarom ook niet storend aanwezig. De standaard ingebouwde fans had ik wat langzamer laten lopen en waren toen absoluut stil genoeg (hoorde ze vrijwel niet) in de huiskamer.

De Chieftec is een mooie degelijke goed afgewerkte kast. Het kost wat maar je krijgt wel wat.