[FB] persoonlijk account voor stichting

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 22:00

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Voor onze stichting hebben we nu een facebook voor een evenement in 2015. We verwachten wel redelijk wat volk, zeg 2500 unieke bezoekers en wat media-aandacht er omheen. De bedoeling is een nieuw record te vestigen van redelijke orde (niet langste waslijn maar groter, bijvoorbeeld grootste toren van duplo oid)

Maar nu is het facebook aangemaakt als persoon. De motivatie van mijn collega was dat je dan mensen kan uitnodigen als vriend. Uiteraard is dit een veel laagdrempeligere manier dan 'Pietje nodigt je uit om de pagina van Jantjes recordpoging leuk te vinden'.

Maar zijn er behalve dit nog meer belangrijke verschillen? Ja, we kunnen beheerders aanmaken, de info wat beter neerzetten maar zijn er ook nog ernstige dingen die we tegen kunnen komen?

Bijvoorbeeld een maximum aan vrienden? Een facebook die het account blokkeert omdat we niet volgens de regels handelen? Ik heb er zelf niet zo heel veel kaas van gegegeten, die beperkingen. Maar het moet niet zo zijn als in de aanloop naar het evenement we dingen tegen komen die het hele facebookaccount om zeep kunnen helpen.

Het gaat nu met vrienden al vrij hard, 150 vrienden in een paar dagen zonder er echt actief bezig mee te zijn.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 12:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Facebook kan het account inderdaad gewoon blokeren.
Maintaining a personal account for anything other than an individual person is a violation of Facebook's Statement of Rights and Responsibilities. If you don’t convert your noncompliant account to a Page, you risk permanently losing access to the account and all of its content.
Lijkt me niet dat je dat risico wilt lopen voor een groot evenement. Verder is een page een stuk makkelijker te beheren aangezien je meerdere personen toegang kunt geven (en je dus niet telkens hoeft uti te loggen en weer in te loggen.

Maar meer informatie vindt je hier : https://www.facebook.com/help?page=213602951994043

[ Voor 37% gewijzigd door Janoz op 20-07-2012 15:36 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 22:00

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Wanneer je een persoonlijke account omzet in een Facebook-pagina, wordt je huidige profielfoto meegenomen en worden je vrienden en abonnees automatisch toegevoegd als personen die je pagina leuk vinden. Bovendien maken we een gebruikersnaam voor je pagina van de gebruikersnaam van je account.
Het lijkt mij dat we gewoon die 2000 vrienden zoeken en dan snel de pagina omschakelen, ha!

Bedankt voor je link :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 12:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het lijkt me handiger om de pagina nu al om te schakelen. Waarom zou je wachten op 2000? Het momentum zit er nu al in. Een like staat bij die 150 mensen prominenter op hun eigen timeline dan de vriendschap.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-10 15:44
Ik snap je redenatie niet helemaal. Waarom zou het laagdrempeliger zijn om 'vrienden' met iemand te worden dan om een pagina te liken?
Als ik iets leuk en boeiend vind dan like ik het, ik ga geen vriendenverzoek naar stichtingen sturen.
En ja, als jij mensen vriendenverzoeken stuurt dan heb je de kans dat ze dat makkelijker accepteren dan dat je een verzoek om te liken stuurt, maar het idee van sociale dingen is dat mensen enthousiast over je pagina worden, het delen en dan automatisch anderen het ook gaan liken, niet dat je iedereen spamt om maar je pagina te liken/bevrienden.

Edit

Als pagina zijnde kun je trouwens ook gemakkelijk statistieken zien van mensen die je timeline bezoeken, of hoeveel mensen je posts daadwerkelijk lezen

[ Voor 11% gewijzigd door Gtoniser op 20-07-2012 17:04 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Je kan toch ook persoonlijk mensen uitnodigen om lid te worden van je pagina?
Zou het iig wel omzetten, je zal maar wachten op de 2000 en bij 1900 geblokkeerd worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Eens met Janoz - nu al omschakelen naar page: gezien dat toch bepaalde gemakken biedt qua beheer en inzichten kan dat beter vroeger dan later :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1