Firefox image stretching

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheeve
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:44
Vandaag merkte ik in Firefox 13.0.1 onder Linux een raar probleem op toen ik probeerde een plaatje met een gradient van 10 pixels breed te rekken tot een veel grotere breedte. Ik heb even een voorbeelde op jsFiddle gezet.

Ik heb ook even een screenshot toegevoegd van het gedrag:
Afbeeldingslocatie: http://s12.postimage.org/ixwukbbpl/screenshot.jpg

In Chromium werkt alles prima en onder Windows lijkt het ook geen probleem op te leveren. Ben ik de enige met dit probleem, of is dit een nieuwe 'feature' in Firefox waarvan ik niet op de hoogte ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:25

Zoefff

❤ 

Is het wellicht eenzelfde probleem als https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=468496 ?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheeve
Ja, deze bug is net iets anders, maar het lijkt inderdaad alsof een lineare interpolatie (i.t.t. nearest neighbor zoals in de aangegeven bug) wordt gedaan met pixels buiten het kader van het plaatje, wat zwart lijkt te zijn (waarschijnlijk gewoon de waarde 0 heeft omdat het afgevangen wordt). Dit lijkt dus op een bug in Firefox. Ik heb zojuist een update gedaan naar versie 14, maar dat heeft de bug niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Scheeve schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:39:
[...]

Ja, deze bug is net iets anders, maar het lijkt inderdaad alsof een lineare interpolatie (i.t.t. nearest neighbor zoals in de aangegeven bug) wordt gedaan met pixels buiten het kader van het plaatje, wat zwart lijkt te zijn (waarschijnlijk gewoon de waarde 0 heeft omdat het afgevangen wordt). Dit lijkt dus op een bug in Firefox. Ik heb zojuist een update gedaan naar versie 14, maar dat heeft de bug niet verholpen.
Dit klinkt als het klassieke probleem van GL_CLAMP vs. GL_CLAMP_TO_EDGE...

Zet hardware accelerated rendering eens uit. Wat zie je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheeve
R4gnax schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 19:48:
[...]

Dit klinkt als het klassieke probleem van GL_CLAMP vs. GL_CLAMP_TO_EDGE...

Zet hardware accelerated rendering eens uit. Wat zie je dan?
Hetzelfde helaas