Beste Tweakers,
Vorige week heb ik mijn systeem geupgrade (nieuw moederbord, processor, koeler, SSD, Geheugen)
Ik heb het probleem dat er een zoem te horen is wanneer ik download. Je kan het geluid omschrijven als een SSD die data weg schrijft alleen dan 10x zo hard. Het geluid lijkt uit het moederbord te komen.
Bij kopieren van bestanden in het netwerk van een andere pc is de
zoem niet aanwezig. Dit is dus alleen met downloaden.
Wat ik hardwarematig heb getest.
* Andere voeding
* harddisken. uitgesloten door alle overbodige los te koppelen en een besturingssysteem op een andere disk te zetten.
* De geheugenbanken 1 voor 1 verwijdert en opnieuw starten. (iedere test op een ander slot)
* Ander kabel op de Lan poort. Zowel UTP als FTP. Andere poort en router getest.
* Het inbouwen van een ander netwerkkaart (PCI). Ook hier blijft de zoem aanwezig.
* de is al vervangen omdat hier een een ander probleem mee was.
* diverse duplex settings op de netwerkadapter getest
* Andere driver getest voor de LAN kaart
Op dit moment heb ik al het mogelijke gedaan wat ik kon. Het enige wat
ik niet kan testen is de processor en het moederbord.
Ik vind het raar dat bij een andere netwerkkaart de zoem ook aanwezig
is en dat bij kopieren over het netwerk deze zoem niet aanwezig is.
Ik kan dit niet beredeneren.
Heeft iemand enig idee hoe het kan dat hij alleen bij downloaden dit geluid produceert?
Toys
Vorige week heb ik mijn systeem geupgrade (nieuw moederbord, processor, koeler, SSD, Geheugen)
Ik heb het probleem dat er een zoem te horen is wanneer ik download. Je kan het geluid omschrijven als een SSD die data weg schrijft alleen dan 10x zo hard. Het geluid lijkt uit het moederbord te komen.
Bij kopieren van bestanden in het netwerk van een andere pc is de
zoem niet aanwezig. Dit is dus alleen met downloaden.
Wat ik hardwarematig heb getest.
* Andere voeding
* harddisken. uitgesloten door alle overbodige los te koppelen en een besturingssysteem op een andere disk te zetten.
* De geheugenbanken 1 voor 1 verwijdert en opnieuw starten. (iedere test op een ander slot)
* Ander kabel op de Lan poort. Zowel UTP als FTP. Andere poort en router getest.
* Het inbouwen van een ander netwerkkaart (PCI). Ook hier blijft de zoem aanwezig.
* de is al vervangen omdat hier een een ander probleem mee was.
* diverse duplex settings op de netwerkadapter getest
* Andere driver getest voor de LAN kaart
Op dit moment heb ik al het mogelijke gedaan wat ik kon. Het enige wat
ik niet kan testen is de processor en het moederbord.
Ik vind het raar dat bij een andere netwerkkaart de zoem ook aanwezig
is en dat bij kopieren over het netwerk deze zoem niet aanwezig is.
Ik kan dit niet beredeneren.
Heeft iemand enig idee hoe het kan dat hij alleen bij downloaden dit geluid produceert?
Toys
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.